תחקיר חדשות 13: כך פועלת השיטה של משה חוגג לגיוס כספים

משה חוגג
משה חוגג | מאור אלקסלסי

במהדורת החדשות של "רשת", טענו מקורבים לעסקיו של בעלי בית"ר ירושלים לכ-250 מיליון דולר שנבזזו והועלתה טענה שהוא מחזיק במועדון הכדורגל כדי לשדר שהוא אדם אמיד וכך זוכה לאמון המשקיעים. העדויות בפנים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

משה חוגג נמצא בכותרות של אתרי הספורט מאז רכש את בית"ר ירושלים בקיץ 2018, אבל בעיקר מאז חתימת ההסכם עם השייח' חמד בן ח'ליפה למכירת 50 אחוז מהבעלות על בית"ר ירושלים הועלו סימני שאלה רבים אודותיו. הערב (רביעי) במהדורת החדשות של "רשת 13", נחשפו פרטים חדשים אודות "הסודות של בעלי בית"ר", כפי שכינו זאת בכתבה.

על פי מסמך שנחשף לראשונה בתחקיר של "מהדורת חדשות 13", מקורבים לחוגג טוענים כי נבזזו בסך הכל כ-250 מיליון דולר: "גיוס של מאות מיליוני דולרים למיזם שלא יוצא לפועל, שימוש בכסף למטרות אחרות, סגירת תביעות בפשרה נדיבה ותוך בקשה למחוק את הטענות נגדו", נאמר בתחקיר על ידי אנשי חדשות 13, במה שזכה לכינוי "שיטת חוגג". לטענת אותו תחקיר, העובדה שמשה חוגג הוא בעלים של קבוצת כדורגל כמו בית"ר ירושלים, משדרת לעולם שיש לו כסף, שמדובר באדם אמיד, וכך הוא זוכה לאמון המשקיעים.

בתחילת השבוע פורסם כי בית המשפט הורה על מינוי מפרק לאחת החברות שבשליטתו של משה חוגג ומנכ"ל אותה חברה, עורך דין צבי ריש, סיפר בתחקיר מה קרה שם לטענתו: "מה שרואים מבחוץ, זה לא מה שרואים מבפנים. אם יש מישהו שהוא גאון בשיווק, זה משה חוגג. הוא חד ומהיר בחשיבה שלו, הוא יכול להיות כובש ואני ראיתי את ההשפעה המגית שיש לו על אנשים".

"הוא הציע להביא כוכבים נוצצים לצורך יחסי ציבור ובכך להבטיח לציבור הבטחות מסוימות", טען בנוסף עו"ד ריש על הרעיונות של חוגג, שבין השאר גייס מפורסמים מהשורה הראשונה – כולל ליאו מסי. "גייסו מיליוני דולרים, אבל חוגג קנה איתם מטבעות של חברת 'טלגרם' על שם החברה. מי הרשה לו לעשות שימוש בכסף שיועד לפיתוח האפליקציה? לא הייתה לו כוונה לפתח שום מוצר מעבר לניסיון להשתלט על הכסף. זו שרלטנות ואנחנו מדברים פה על המון אנשים ברחבי העולם שאיבדנו את הונם", המשיך וטען ריש.

משה חוגג עם ליאו מסי
משה חוגג עם ליאו מסי | האתר הרשמי

גיא פלג, שהיה מנכ"ל בחברה של חוגג בפרויקט זודיאק שהשבוע בית המשפט המחוזי הוציא צו לפירוק שלה, התראיין גם כן לכתבה: "גויסו כמה עשרות מיליוני דולרים, אבל ראיתי שישנם דברים לא תקינים שמתבצעים ופוטרו כל העובדים, לכן הסתיימה עבודתי בפרויקט. לא יכולתי לקבל כספים שמבחינתי ולמיטב ידיעתי גויסו למען הפרויקט. טענתי בכתב התביעה שהוא השתמש בכספים לצרכים אישיים. אני יכול להגיד היום שהחברה נמצאת עם חשבונות מוגבלים".

"הבאתי לו משקיעים שהשקיעו מיליונים רבים, אבל כל ההשקעות ירדו לטמיון", טען אדם נוסף שהיה מקורב אליו, כך לפי התחקיר בו פורט על לא מעט תביעות נגד חוגג, "הם הגיבו בזעם רב", הוסיף אותו מרואיין שלא הזדהה.

רועי ברוכיאל, מקורב של חוגג לפי התחקיר, נשמע כך בהקלטה שנחשפה: "אין לו הכנסה ואין לו חברה שמכניסה כסף, הוא חייב לייצר כסף. הוא חייב להביא עוד כסף כל חודש, כי אם לא הוא לא יביא הוא יפשוט רגל".

תגובת משה חוגג לחדשות 13: "לא בכדי נעדרים מהתחקיר משקיעים רבים אשר הרוויחו כסף רב ובוחרים להביע את אמונם החוזר. ברור וידוע לכל כי התחום שבו אנו משקיעים הינו ככל הנראה המסוכן ביותר בעולם העסקים, וככזה מן הסתם ישנם רבים שהרוויחו הון עתק לצד כאלה שלצערנו הרב ספגו הפסדים. מעולם לא הצגנו לפני אף משקיע כי מדובר בהשקעה סולידית או באג"ח של ממשלת ארצות הברית. ככל שהסיכוי גדול יותר – כך גם הסיכון גדול יותר. אני דוחה בשאט נפש את השקרים הגסים שאינם ראויים לתגובה. על אף המחיר הכבד האישי והמשפחתי, לא אירתע ואמשיך להוביל את עסקיי לצד פעולתי להגברת הסובלנות והדו-קיום בספורט ובחברה הישראלית".

זה סופו של כל בלון… היינו לפניך נישאר אחריך 👊🏾

Posted by La-Familia on Wednesday, February 17, 2021
משה חוגג | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי