האיתות מאוסקר גרסיה והפור שנפל: כך מונה רוני לוי למאמן ב"ש

ההתלבטות סביב מאמן זר ומשך החוזה ועד ההחלטה שקיבלה שלשום. לוי נחשב תמיד למוביל להחליף את אבוקסיס. כעת הוא מגיע עם חוזה מרשים ומענקים על הגעה לאירופה ושלב הבתים ומסר חשוב לז'וסואה וברדה. מאחורי הקלעים

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי שלושה ימים שכללו משא ומתן ארוך, הלילה סמוך לחצות זה קרה: רוני לוי, שסומן כאחד משני המאמנים המובילים לאימון הפועל באר שבע דקות לאחר עזיבת יוסי אבוקסיס, מונה למאמן מחזיקת הגביע בתיווך סוכנו אבי נמני שהיה השושבין בעסקה. האות לסיכום ניתנה שלשום בלילה, כאשר ברקת הודיעה לאנשי המועדון כי בחרה את המאמן הבא של הקבוצה. זה קרה אחרי לא מעט התלבטויות ושיחות, אבל בעיקר לנוכח כמה סעיפים אחרונים בחוזה. את האימון הראשון הוא יוכל להעביר רק לאחר סיום הבידוד, מה שאומר שייתכן שיוכל להתחיל בתפקידו לאחר המשחק בראשון מול מכבי תל אביב (העניין נבדק מול משרד הבריאות).

לוי נחת בישראל רק ביום ראשון בלילה. למעשה, הפניה הראשונה אליו הייתה ביום שני בבוקר, כמה שעות לפני שברקת שוחחה איתו לראשונה. זה קרה זמן לא רב אחרי שזימנה לביתה את שרון מימר ושעות לפני שהכריעה סופית באותו לילה כי לוי יהיה המאמן. ההתלבטות בין השניים הסתיימה לאחר שברקת החליטה כי היא רוצה מאמן לעונה וחצי, ולא עד תום העונה הנוכחית. התכנון הראשוני היה מינוי מאמן זמני, אליניב ברדה או מימר, כשרן בן שמעון יגיע בקיץ. כשהבינה שבן שמעון לא משוחרר, הפור נפל. לוי, שנחשב לאחד המאמנים הבכירים בישראל, הפך למועמד הבכיר גם לתפקיד באותו לילה.

ראוי לציין כי בימים הראשונים שאחרי עזיבת אבוקסיס לבני יהודה, עניין שנחשף בספורט1, ברקת עוד שקלה מועמדים זרים. שני שמות הוצעו לה אז: שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר הנינג ברג שמאמן כיום בקפריסין ושחקן ברצלונה לשעבר, אוסקר גרסיה. הספרדי שפוטר מסלטה ויגו בנובמבר האחרון כבר היה מוכן, על פי מידע שהגיע אליה, להגיע לישראל. ברקת שקלה את הנושא והחליטה כי המועדון זקוק למאמן ישראלי ועדיין אינו ערוך לצוות זר.

אוסקר גרסיה
אוסקר גרסיה. גם הוא היה מועמד | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

עוד לפני שזימנה את המאמן לפגישה, לברקת היו חששות מסוימים. מצד אחד, היא רצתה מאמן בכיר על הקווים. מצד שני, היא רצתה לשכוח ממה שהיא מכנה כ"כדורגל ההגנתי והטקטי של יוסי אבוקסיס". "גם לוי הוא טקטיקן בחסד, אבל אלונה התייעצה עם אנשי מקצוע רבים והבינה שהמועדון זקוק למאמן שיביא גם משמעת בחדר ההלבשה, כדי שמקרים מסוג ז'וסואה לא יחזרו, וגם משמעת טקטית", אמר גורם במועדון הלילה.

בפגישה עם לוי עלו מספר סוגיות מהותיות על הפרק: הראשון הוא נושא ההיררכיה. ללוי הובהר כי אליניב ברדה יהיה המנהל המקצועי בעונה הבאה ומאור מליקסון ימשיך כעוזרו. השניים היו שחקנים של לוי במכבי חיפה. גם שמו של ז'וסואה הוזכר בפגישה. לוי הבין כי המועדון רוצה שהשחקן יישאר, אבל הבהיר כי לא יסכים לבעיות משמעת. בנושא הרכש, למאמן הובהר כי המטרה היא לצרף שחקנים בכירים בקיץ ולשאוף לכל התארים. בחוזה ישנם מענקים עבור הגעה לאירופה ולשלב הבתים וכן הישגים עבור גביע ואליפות. למאמן יש גם מענק עבור הגעה לאירופה בעונה הנוכחית. נושא התקציב לעונה הבאה לא סוכם רשמית אך כבר עתה ברור שהתקציב יגדל משמעותית.

"רוני הוא המועמד הטוב ביותר שיכולנו לקחת, אלונה שלמה עם ההחתמה במאה אחוז", אמרו במועדון. כעת, במועדון ממתינים לתשובה סופית לגבי אימון הבכורה. אחד השחקנים הגיב הלילה למינוי ואמר: "אפשר להתחבר לרוני ואפשר שלא. על דבר אחד אי אפשר להתווכח: הוא יעלה את הרף והאימונים יהיו סיזיפיים. זאת הפעם הראשונה שאתאמן תחתיו, אז יהיה מעניין". אמש, סמוך לחצות, לאחר פגישה נוספת עם לוי בביתה. עדכנה ברקת גם את משה חוגג, מכיוון שהיא תשלם חלק מהותי מהחוזה של לוי העונה, שעומד על 70 אלף שקל לפני הקיצוץ (וזה גם יהיה שכרו בעונה הבאה) וכ-50 אלף אחריו.

ז'וסואה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי