המנהלת אישרה: הקהל יחזור למגרשים החל מסוף השבוע הקרוב

אוהדי קבוצות ליגת העל | ספורט1

בעלי הקבוצות אישרו את המתווה לאחר ישיבת "זום", אך מבינים: הכל יכול להשתנות אחרי הבחירות לכנסת. כל קבוצה תחליט בעצמה אם להכניס קהל חוץ למשחקיה

(גודל טקסט)

בעלי הקבוצות אישרו הבוקר (שני, בישיבה שנערכה בזום) את מתווה החזרה למגרשים, לפיו ייכנסו 1,500 אוהדים לכל מגרש בליגות העל והלאומית החל מהמחזור הבא שייצא לדרך בסוף השבוע.

רוב להכנסת הקהל הושג כצפוי בישיבה, אך יש לציין שבאצטדיונים שתכולתם פחות מ-10,000 מקומות, יוכלו להיכנס עד 750 צופים ולא עד 1,500. ההחלטה שהתקבלה היום תקפה עד ה-20 במרץ, מכיוון ב-21.3 אמורה לצאת לדרך פעימה נוספת ואז תתקבל החלטה אם להגדיל את כמות האוהדים במגרשים.

במילים אחרות, המשמעות היא שעד סיום העונה הסדירה יוכלו להיכנס לכל היותר 1,500 אוהדים לכל מגרש וזאת בשל הבחירות שיתקיימו שלושה ימים מאוחר יותר ולאחר מכן הכמות עשויה לגדול. עם זאת, כרגע איש לא יוכל להבטיח מה יקרה ביום שאחרי ובקרב בעלי הקבוצות מצפים לתשובות. "אסור שבגלל עניינים פוליטיים לא נוכל להכניס כמות גדולה יותר בפלייאוף. חשוב להבטיח כבר עכשיו, כי אחרי הבחירות לא יהיה עם מי לדבר", אמר אחד מבעלי הקבוצות. 

אוהדי מכבי חיפה , היציע הצפוני
אוהדי מכבי חיפה , היציע הצפוני | מאור אלקסלסי

עוד נקבע כי כל קבוצה תחליט בעצמה אם להכניס קהל חוץ או רק ביתי והכרטיסים יודפסו בהתאם. חלק מהקבוצות בליגת העל לא בטוחות שניתן יהיה לאכוף את זה. כלומר, אם אוהד קבוצה מקומית ירצה לרכוש כרטיס למשחק ולשבת ביציע האורחת, הוא יוכל לנסות ולהשיג כרטיס למשחק ולא ניתן יהיה לדעת זאת. עוד לפני הפגישה, שר הספורט חילי טרופר הבטיח כי המדינה תשתתף בעלויות האבטחה, אולם הדבר עדיין לא התבצע בפועל ובקרוב, כך נראה, הוא עשוי לפנות את כסאו לשר אחר.

כבר עתה ידוע כי חלק מהקבוצות הגדולות צפויות לערוך הגרלה בין רוכשי המנויים של העונה שעברה, כלומר מנויי עונת 2019/20 וזאת בהרשמה מראש לכל משחק לפני עצמו. כלומר, כל אוהד שירצה להגיע למשחק והוא בעל מנוי בעונה שעברה, יצטרך להירשם בכל משחק מחדש וכל עוד יהיו מעל 1,500 נרשמים, מה שצפוי לקרות, תיערך הגרלה ויישלחו בהתאם הודעות לזוכים.

יו"ר המנהלת ארז כלפון מסר לאחר השיחה הבוקר: "במהלך השבועות האחרונים עשינו מאמצים אדירים ליצירת מתווה שיאפשר כניסת קהל בכמות גדולה והגיונית יותר. הצגנו למשרד הבריאות תוכנית מפורטת שיכלה לאפשר כניסה של אלפי צופים באופן בטוח, שלצערנו נדחתה. בהתאם לכך, אנו נאלצים לקבל את הנחיות משרד הבריאות וזאת בכדי לאפשר את חזרת הקהל שכל כך חסר במגרשים.

"אנו עושים זאת בחשש גדול, שכן לטעמנו בתנאים שהציב משרד הבריאות קיים קושי גדול להצלחת הפיילוט, אולם למרות זאת, נעשה כל מאמץ להוכיח כי ניתן לקלוט את הקהל גם בתנאים אלו. אנו קוראים לממשלת ישראל לקבל את מתווה המנהלת המאפשר כניסה של אחוז מוגדר מיציע של כל אצטדיון (ולא כמות מוחלטת ללא הגיון ניהולי ביחס לתכולת כל אחד מיציעי האצטדיון) ולאפשר את הגדלת כמות הצופים החל מהפעימה הבאה שתהיה ב – 21.03. אני קורא לכל האוהדים שיגיעו לאצטדיונים לשמור על הנחיות משרד הבריאות על מנת שנוכיח כי ניתן להכניס קהל בבטחה ולהגדיל את כמות האוהדים הנכנסת למשחקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי