רשות התאגידים הגישה בקשה לפירוק הכח עמידר רמת גן

אוהדי הכח עמידר רמת גן
אוהדי הכח עמידר רמת גן | עדי אבישי

המועדון מליגה א', שבשנות השישים והשבעים זכה בשתי אליפויות ובשני גביעים, בסכנת פירוק עקב ליקויים מהותיים ו"חשש לחלוקת רווחים אסורה ושימוש בנכסי החברה שלא לצורך קידום מטרותיה"

(גודל טקסט)

בקשה לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ הוגשה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי על ידי רשם ההקדשות במשרד המשפטים, זאת בטענה לליקויים מהותיים הנובעים מהתנהלות כספית לא תקינה.

לפי ההודעה הרשמית שנמסרה, "בעקבות בדיקה שביצע רשם ההקדשות בעניינה של חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ, המאוגדת במסגרת חברה לתועלת הציבור ומפעילה את קבוצת הכדורגל, התגלה כי נפלו ליקויים מהותיים, הנובעים מהתנהלות לא תקינה של החברה.

"בין היתר, נמצאו פערים משמעותיים בין דיווחי החברה לרשם בנוגע להתנהלותה הכספית לבין התנהלותה הכספית בפועל, דבר המעלה חשש לחלוקת רווחים אסורה ולשימוש בנכסי החברה שלא לצורך קידום מטרותיה. בנוסף, נמצא כי החברה העבירה חלק מפעילותה לידי חברה פרטית בניגוד להנחיות הרשם, וכן התגלו ליקויים הנוגעים למינוי מוסדות החברה. יתרה מזו, החברה לא שיתפה פעולה עם בודק חיצוני שמונה על-ידי הרשם לערוך בה ביקורת עומק".

בעקבות הממצאים החמורים שלח הרשם מכתב התראה לחברה ולפיו ככל שהחברה לא תמציא תגובה לטענות המועלות נגדה מלווה באסמכתאות לנכונות הדברים, אשר יניחו את דעת הרשם כי היא פעלה ופועלת בהתאם לדין, יפנה הרשם לבית המשפט בבקשה למתן צו לפירוק החברה. לאחר שהחברה לא הניחה את דעת הרשם כי היא מתנהלת כדין, גם לאחר שנשלחה אליה התראה, הוגשה היום לבית המשפט הבקשה לפירוק המועדון.

כידוע, הכח עמידר רמת גן, איחוד בין הכח רמת גן, מכבי רמת גן ומכבי רמת עמידר, הוא מועדון ותיק ומפואר שבעברו זכה בשתי אליפויות, ב-1964/65 וב-1972/73, וכן בשני גביעי המדינה ב-1968/69 וב-1972/73. ההופעה האחרונה של המועדון בליגת העל הייתה לפני יותר מעשור, ב-2008/09, שם החלה הידרדרות עם ירידה לליגה הלאומית ועד לליגה א' בה המועדון נמצא בימים אלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי