הוגש ערעור על עונשו של ליאור אסולין: "בית המשפט שגה"

ליאור אסולין | אבשלום ששוני

חלוץ העבר הורשע ב-30 עבירות של סחר בסמים ונגזרו עליו בין השאר 19 חודשי מאסר בפועל, אך עלול להיענש בצורה קשה יותר לאחר שפרקליטות מחוז תל אביב ערערה לבית המשפט המחוזי

(גודל טקסט)

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט המחוזי בעיר על קולת עונשו של ליאור אסולין, חלוץ העבר שכידוע לאחרונה הורשע בסחר ובהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

אסולין הורשע ב- 30 עבירות של סחר בסמים ובית משפט השלום בתל אביב (כב' השופט בקר) גזר עליו 19 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, התחייבות כספית, פסילה על תנאי וחילוט, אלא שכעת הוגש ערעור על ידי עו"ד ארז ריכטנברג ולפיו אסולין הורשע בעבירות לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים לאחר הליך גישור, אלא שהסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש.

על פי כתב האישום המתוקן, אסולין סחר בסמים בין החודשים פברואר לאפריל 2018 באמצעות אפליקציית טלגרם. בתקופה הרלוונטית אסולין קיבל עשרות פניות מעשרות לקוחות שביקשו לרכוש ממנו סמים והוא הוציא לפועל את עסקאות מכירת הסמים כאשר היה מגיע אל הלקוחות, בין היתר באמצעות קטנוע ששימש אותו באותה עת במסגרת עבודתו כנהג בחברת שליחויות או באמצעות מי מטעמו.

ליאור אסולין | אבשלום ששוני

בהודעת הערעור נכתב כי "המערערת תטען… כי העונש, שהושת על המשיב, נוטה לקולא באופן מופלג, המצדיק את התערבותה של ערכאת הערעור, שכן זה אינו מגלם את משנה החומרה, הנודעת לעבירות שעבר המשיב…המערערת תטען כי שגה בית משפט קמא כשקבע כי המשיב פגע בערכים המוגנים רק בעוצמה בינונית, כמו גם בקביעת מתחם העונש ההולם…" עוד נטען כי שגה בית משפט קמא כאשר השית על המשיב מאסר מותנה קצר, כאשר נמנע מלהשית על המשיב רכיבי פסילה בפועל וקנס כספי".

עוד נכתב כי "המערערת תטען כי כאשר עסקינן בסוחר סמים, אשר במשך חודש ימים הצליח לבצע 30 עסקאות סחר בסמים!, … וכאשר הפסקת הפעילות העבריינית נעשית רק לאחר שנתפס על ידי המשטרה ולא חלילה לאחר שהבין והפנים בכוחות עצמו את הפסול במעשיו, הרי שמידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה משמעותי".

ליאור אסולין
בימי בליגת העל. ליאור אסולין | עדי אבישי

"המערערת סומכת ידה על קביעת בית משפט קמא, במסגרת גזר דינו, כי המשיב לא ביצע, הלכה למעשה הליך טיפולי שיקומי, ותחת זאת המשיך בסורו, כאשר מסר בדיקות שתן עם ממצאי סם ונפתח בעניינו תיק חקירה חדש, בגין עבירת סמים אשר ביצע לאחר שהודה והורשע בבית משפט קמא בעבירות מושא הערעור דנא. בנסיבות אלו, צדק בית משפט קמא כאשר קבע כי לא מתקיים שיקול השיקום …, ומשכך לא היה מקום לשקול נסיבה זו כדי לסטות לקולא בתוך מתחם העונש ההולם או מתחתיו".

"המערערת תטען כי ריבוי מעשי העבירה שביצע המשיב (30 מקרי סחר), כמו גם עברו הפלילי והעובדה כי המשיך לצרוך סמים גם לאחר שהודה והורשע, מחייבת השתת מאסר מותנה משמעותי, שיהיה בו כדי להרתיע את המשיב מלחזור לסורו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי