רוטנשטיינר: "הופתעתי שלא היה לישראל מנהל טכני לפניי"

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | דני מרון

מאמן נבחרת ישראל הרצה בקורס המאמנים בווינגייט ואמר על תקפידו הראשון:"נחוץ עבור כל מדינה". מטרות: "לנצח את העשור הבא". הנבחרת: "אם אין שחקנים שמשחקים בליגות הבכירות באירופה, אז הנבחרת לא תהיה ברמה הזו"

(גודל טקסט)

כחודשיים לפני המפגש הקריטי של נבחרת ישראל נגד סקוטלנד בפלייאוף העלייה ליורו 2020, מאמן נבחרת ישראל ווילי רוטנשטיינר הרצה היום (שישי) בקורס המאמנים של המכללה האקדמית בוינגייט וסיפר: "אני המנהל הטכני הראשון של ישראל וזה תפקיד נחוץ עבור כל מדינה" אמר האוסטרי.

"מאוד הופתעתי שלא היה לפני אף מנהל טכני בישראל. כמנהל טכני, אני לא רוצה לנצח את המשחק הבא כמו שמאמן רוצה, אלא לנצח את העשור הבא" במהלך ההרצאה פנה רוטנשטיינר למאמנים ואמר: "כשהגעתי לנבחרת, שאלתי מה התכנית ארוכת הטווח הכתובה ואמרו לי שאין. אז התחלנו לכתוב תכנית. אני יכול להגיד לכם שאם אין שחקנים ישראלים שמשחקים בליגות הבכירות באירופה, אז הנבחרת לא תהיה ברמה אירופאית".

"בבקשה תעזרו לי לפתח את הילדים של היום, כי הם שחקני הנבחרת של המחר. בתור מאמן לאומי, אני רק יכול לעזור לכם מהצד, אתם אלו שצריכים לעבוד איתם ביום יום".

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | לירון מולדובן

בהמשך, התייחס רוטנשטיינר לדרך שצריך לעבור כדי לפתח בישראל שחקנים שישחקו בליגות מובילות באירופה. "צריך לפתח עוד הרבה מאוד דברים בכדורגל הישראלי כדי שיהיה לנו שחקן נוסף כמו נג'ואן גרייב באסטון וילה".

"קודם כל, עלינו להכיר את המאפיינים של שחקני העילית. לאחר מכן לבנות בצורה נכונה את הילדים כבר מגיל צעיר. דבר נוסף, כל כישרון בישראל, גם אם אין לו כסף, חייב לקבל הזדמנות להתפתח לשחקן עילית. לשם כך אנחנו זקוקים למתקני אימון מודרניים שיבנו בכל חלקי הארץ. בישראל יש לנו 9 מיליון איש ו-400 מועדוני כדורגל. באוסטריה לעומת זאת, יש גם 9 מיליון איש ו-2300 מועדונים".

"על כל מיליון איש בגרמניה יש 607 מגרשי כדורגל. באיסלנד לכל מיליון איש (יש להם רק 300 אלף איש) יש 543 מגרשי כדורגל. בישראל לעומת זאת, יש רק 44 מגרשי כדורגל על כל מיליון איש. זה כל ההבדל. אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו. לכן, נפגשתי לא מזמן עם שר הספורט ובפרסתי בפניו את הנתונים הללו. הוא אמר לי שאנחנו צודקים וכעת צריך לראות האם נקבל את המשאבים כדי לקדם את הנושאים החשובים הללו".

ווילי רוטנשטיינר
ווילי רוטנשטיינר | הפועל "תדיראן" באר שבע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי