מאמן צ'כיה שיבח את זהבי, סקוטלנד אישרה: רוברטסון יגיע לישראל

למרות ההופעה בפלזן, המאמן ירוסלב שילאהבי החמיא לחלוץ: "שחקן יוצא דופן שלמרבה המזל לא כבש". הבריטים מתכננים לעלות ביום רביעי בנתניה בהרכב חזק, ניסיון להכשיר את מגן ליברפול שיצטרף למסע בניגוד לתחזיות

(גודל טקסט)

בנבחרת ישראל היו מי שפנטזו עד אתמול (ראשון) על שני ניצחונות נגד צ'כיה וסקוטלנד שהיו מכתירים את וילי רוטנשטיינר ושחקניו כמנצחים של הבית בליגת האומות וגם היו מעניקים לנו עלייה לדרג א' בליגת האומות, אבל סלובקיה ניצחה את סקוטלנד אחר הצהריים, בערב ישראל הפסידה בצ'כיה והאופטימיות התחלפה בחשש שביום רביעי ישראל תמצא את עצמה בתחתית הבית ועם ירידת ליגה לדרג השלישי.

אם סלובקיה לא הייתה מנצחת את סקוטלנד בקרב בין שתי נבחרות שביום חמישי עלו ליורו לאחר 120 דקות, הסקוטים אף הזדקקו לבעיטות הכרעה מ-11 מטר כדי לנצח בסרביה, אז ישראל הייתה מבטיחה את המקום השלישי לכל הפחות, אבל הניצחון הסלובקי משמעותו שאם סלובקיה תנצח ברביעי בצ'כיה, רק ניצחון ישראלי על סקוטלנד ישאיר את רוטנשטיינר ושחקניו בדרג ב'.

הבעיה היא שהניצחון הסלובקי על סקוטלנד סיבך לא רק את ישראל, אלא גם את סקוטלנד. אחרי חמישה משחקים בבית, לסקוטלנד נקודה אחת יותר מאשר לצ'כיה ולישראל נקודה יותר מסלובקיה – אלא שאם צ'כיה תנצח את סלובקיה, היא אמנם תציל את ישראל מירידה, אך גם תעקוף את סקוטלנד בקרב על עלייה לדרג א'. בשורה התחתונה – סקוטלנד תהיה חייבת לנצח ביום רביעי בנתניה, בידיעה שאם צ'כיה תנצח את סלובקיה היא תנשל אותה מהפסגה. וישראל, מבחינתה, חייבת לנצח את סקוטלנד בשביל להימנע מתרחיש אימים.

אנדי רוברטסון
אנדי רוברטסון | Nikola Krstic/SNS Group via Getty Images

ובניגוד למשחק בסלובקיה אתמול, במגרש בנתניה צפויה לעלות סקוטלנד, כאמור עולה טרייה ליורו, בהרכב חזק הרבה יותר מאשר היא שיחקה איתו אתמול. המאמן סטיב קלארק אמנם יחסר את סיוטארט ארמסטרונג המוצהב, אולם צפוי להשיב לשער את דייויד מארשל, לקישור את סקוט מקטומיניי ואם יוכל יפתח גם עם המגן השמאלי והקפטן אנדי רוברטסון שהתלונן על כאבים לאחר המשחק בסרביה, אך בניגוד לכל התחזיות ימריא לישראל וייעשה ניסיון להכשירו.

"הוא במצב פחות טוב משאר השחקנים שלא שותפו ולכן הוא לא היה בסגל, זה היה סיכון גדול מדי לשתף אותו, אבל הוא מגיע איתנו לישראל ובתקווה גם ישחק", הצהיר קלארק.

בצ'כיה, אגב, למרות הופעתה החלשה של ישראל, המאמן ירוסלב שילהאבי מצא למי להחמיא: "ישראל נבחרת חזקה, שהייתה טובה במחצית השנייה וגם הגיעה להזדמנויות טובות. ערן זהבי חלוץ מעולה ולמזלנו ואצ'ליק רשם הצלה גדולה. זהבי שחקן יוצא דופן ולמרבה המזל לא הבקיע. גם מנור סולומון שחקן מצוין ואנחנו מקווים שהם ינצחו את סקוטלנד, אבל מתרכזים במשחק שלנו שמבחינתו הוא חשוב יותר".

ערן זהבי מאוכזב | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי