הפועל ת"א ביקשה לפסול את בר נתן, שהגיב: "אמרתי דברים שאינם ראויים"

המנהל המקצועי משה סיני פנה ליו"ר איגוד השופטים בטענה כי לאחר שספסל הקבוצה מחה בצורה לגיטימית כלפי השופט הרביעי, הוא הטיח בהם הערות קשות כמו: "בושה, אתם מגעילים לי את ה***". השופט התנצל: "מעדתי"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב סוערת לאחר התיקו 0:0 נגד בית"ר ירושלים, ולא בגלל מה שקרה במשחק עצמו. האדומים שיגרו הבוקר (רביעי) מכתב באמצעות המנהל המקצועי משה סיני אל עבר יו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, בבקשה לפסול את השופט דניאל בר נתן ממשחקי הקבוצה וכן לערוך לו שימוע. הסיבה? לטענת האדומים, הוא התנהג כלפיהם בצורה מבישה והשתלח בהם.

האירוע התרחש בדקה ה-84 כשלטענת האדומים, אנשי הספסל של הפועל ובראשם המאמן ניר קלינגר מחו בצורה לגיטימית והגיונית בפני השופט על כך שלא נשרקה עבירה לזכותם. השופט הרביעי, דניאל בר נתן, הסתובב מיד אל עבר המאמן ואנשי הספסל – והחל להטיח בהם דברים קשים, כך טוענים האדומים: "אתם בושה, אתם מגעילים לי את התחת, כולכם מגעילים את התחת איך שאתם מתנהגים".

המאמן והצוות המקצועי היו בהלם מהשפה הבוטה של מר בר נתן – וכאשר קלינגר פנה לעבר השופט הראשי, עידן לייבה, בכדי להלין על התנהגותו המבישה של השופט הרביעי, האחרון איים כי ירחיק אותו אם יעשה זאת.

דניאל בר נתן
דניאל בר נתן | מאור אלקסלסי

במועדון הבהירו כי איתן תבריזי, מבקר השופטים ישב במרחק קצר מהאירוע – שמע וראה את כל המתרחש. "נדמה כי מר בר נתן אינו מונע משיקולים מקצועיים בלבד – והתנהגותו המבישה והפוגענית הותירה את כל אנשי המועדון בהלם. מיותר לדמיין מה היה קורה אם המאמן או אנשי הספסל היו משיבים לו באותו סגנון".

עוד נמסר בהודעה: "שופטי הכדורגל ראויים לכבוד, הערכה והוקרה על עבודתם הקשה. עם זאת, הם הרוויחו זאת בזכות, כיוון שרמת השיח לא נגררת לפסים אישיים או ניבולי פה כמו במקרה הנ"ל, זאת על אף הלחץ המופעל עליהם משלל גורמים במהלך המשחק. במרוצת השנים שפטו את הפועל תל אביב מאות שופטים, עם אף אחד מהם השיח לא הגיע לרמת שפל כזו, מעולם".

בסיום ההודעה נכתב: אנו מבקשים לערוך בירור עם מר בר נתן, שהכתים את שמם של שופטי הכדורגל בישראל, כשהתנהג בצורה ברברית לאנשי המועדון. בנוסף, אנו דורשים לפסול את מר בר נתן משיפוט במשחקי הקבוצה".

בתגובה להאשמות מסר דניאל בר נתן: "במהלך המשחק אתמול, ברגע אחד שאינו מייצג אותי כאדם, כשופט וכנציג איגוד השופטים, אמרתי דברים שאינם ראויים. בלי לנסות לתרץ ומתוך אחריות מלאה וכנות, אני מבקש להתנצל על כך. אין לי ולא היה לי דבר וחצי דבר נגד מועדון הפועל תל אביב ומדובר במעידה חד פעמית. כשופט ותיק, כמי שרואה עצמו מודל לשופטים צעירים, הייתי חייב להבליג ולפעול באמצעות הכלים המוקנים לי מתוקף תפקידי. צר לי על חילופי הדברים ואני מתחייב כי הדבר לא יחזור על עצמו. איחולי עונה מוצלחת לעמיתי השופטים ולכלל הקבוצות".

קיבל את ההחלטה הנכונה. בר נתן
דניאל בר נתן | דני מרון

גם יו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש הבהירה: "הצטערתי והתאכזבתי מאוד למקרא ההתבטאות המבישה של השופט בר נתן. תלונתכם נבדקה ונמצאה נכונה ומוצדקת. השופט הודה שאכן אמר את הדברים בלהט המשחק והתנצל על כך. גם אם חרק שיניים כדבריו, במשך 85 דקות לנוכח מחאות קולניות של אנשי הספסל, הרי שאין מקום להתבטאות שכזו. אנו נטפל באירוע במסגרת ועדת המשמעת בראשותי, אך עליי לציין ולהדגיש שדרישתכם לפסול אותו משיפוט במשחקי הפועל ת"א אינה מקובלת עליי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי