גאווה ישראלית: הרשקו זכתה בזהב בגראנד סלאם אנטליה, ארד לקוכמן

לי קוכמן | עודד קרני, איגוד הג'ודו

הג'ודוקא בת ה-23 השיגה איפון בניקוד הזהב נגד שו הסינית והעניקה לישראל מדליה רביעית בתחרות היוקרתית. קודם לכן, הישראלי בן ה-25 גבר על יריב טורקי וזכה במדליה ראשונה עבורו באליפות

(גודל טקסט)

גם היום השלישי בגראנד סלאם אנטליה האיר פנים עבור משלחת הג'ודו הישראלית בכחול לבן. אחרי שתי מדליות הארד שזכו שירה ראשוני וגילי כהן, הערב (שבת) גם רז הרשקו חגגה לאחר שזכתה במדליית זהב (עד 78 ק"ג) בתום יום קרבות נהדר. בנוסף, לי קוכמן זכה בארד (עד 90 ק"ג) לאחר שניצח יריב טורקי בקרב הגמר.

קוכמן היה הראשון מבין הישראלים לעלות היום על הפודיום כאשר החל את דרכו בתחרות בניצחון באיפון יריב קנדי, המשיך בניצחון באיפון נגד מתחרה מקזחסטן, אך נוצח ברבע הגמר בידי יריב מטג'יקיסטן. בעקבות ההפסד, נשר לבית הניחומים ושם הוענק לו ניצחון טכני עקב סירוב של יריבו מאלג'יריה להתמודד מולו. בקרב הגמר על הארד קוכמן השיג ווזארי בדקה האחרונה של הקרב ובכך זכה במדליה ראשונה בקריירה במסגרת תחרות גראנד סלאם.

לאחר מכן בתחרות הנשים, הרשקו פתחה את קרב הגמר נגד שו הסינית בצורה אגרסיבית ו-3:25 לסיום היא באה על שכרה כשהשיגה ווזארי ועלתה ליתרון. הישראלית הצליחה לשמור על היתרון עד לשניות הסיום, אך שנייה אחת לסוף הקרב ספגה ווזארי שאושר רק לאחר שהשופטים צפו בהילוך חוזר במסכי הטלוויזיה. 55 שניות לתוך הגולדן סקור, הרשקו ביצעה איפון אדיר ורשמה הישג נהדר מבחינתה כשזכתה במדליית הזהב בגמר הגראנד סלאם הראשון בו היא משתתפת בקריירה.

רז הרשקו | איגוד הג'ודו

לעומת קוכמן והרשקו, ענבר לניר לא הצליחה לזכות בעוד מדליה השבוע. לניר, שחוגגת היום יום הולדת 21, השיגה בקרב הראשון וואזרי ובהמשך איפון נגד יריבה מארגנטינה. לאחר מכן גברה באיפון על יריבה אמריקאית אך ברבע הגמר נוצחה בידי יריבה מיפן, אלופת העולם ב-2018. בבית הניחומים נוצחה בשנית בידי אנטונינטה שמילאיבה מרוסיה וסיימה את דרכה בתחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי