דיווח: אולימפיאדת טוקיו בדרך לביטול בגלל הקורונה

אולימפיאדת טוקיו 2020
אולימפיאדת טוקיו 2020 | CHARLY TRIBALLEAU/AFP via Getty Images

לאחר שנדחתה בשנה עקב התפשטות הנגיף, ב"טיימס" נכתב שממשלת יפן קיבלה החלטה חד צדדית ורוצה להתחרות על אירוח האירוע ב-2032. נשיא הוועד הבינ"ל דחה את השמועות

(גודל טקסט)

האם תצא בקרוב הודעה רשמית על ביטול המשחקים האולימפיים? לפי העיתון הבריטי "טיימס", ממשלת יפן קיבלה לאחרונה החלטה פרטית וחד צדדית, והיא לבטל את האולימפיאדה בעקבות המצב הבעייתי של נגיף הקורונה במדינה.

כזכור, האירוע הגדול היה צריך להיערך בקיץ האחרון, אך בעקבות פרוץ המגפה העולמית, הוחלט לדחות אותו בשנה כאשר תאריך הפתיחה נקבע ל-23 ביולי. כעת, הפרסום מדבר על כך שהממשלה ביפן מעוניינת למצוא דרך להודיע על הביטול, בצורה כזאת שתאפשר לה להתחרות על אירוח האולימפיאדה ב-2032, התאריך הבא שפנוי.

בדיווח צוטט בכיר בממשלת יפן, אשר הבהיר כי המצב של הקורונה לא מאפשר את קיום המשחקנים בעתיד הנראה לעין. "אף אחד לא רוצה להיות הראשון שאומר את זה, אבל יש קונצנזוס שקיום האירוע הוא קשה מדי. באופן אישי, אני לא חושב שהוא יתקיים".

בוועד האולימפי הבינלאומי דחו את השמועות, והנשיא תומאס באך התייחס לדברים: "המשחקים אמורים להיפתח ב-23 ביולי כמתוכנן באצטדיון האולימפי בטוקיו. הבטיחות קודמת לכל, אבל יש הבדל גדול בין חודש מרץ 2020 לבין חודש מרץ 2021, כי אנחנו יודעים כבר הרבה יותר על המגפה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי