פיטר פלצ'יק ואורי ששון זכו במדליות ארד באבו דאבי

אורי ששון
אורי ששון | באדיבות הוועד האולימפי

הג'ודאי המתחרה במשקל עד 100 ק"ג הכניע יריב ההונגרי בווזארי בקרב המכריע שהבטיח מדליה, המדליסט האולימפי מריו הצטרף אליו על הפודיום בתחרות מעל 100 ק"ג. מאירסון הודחה

(גודל טקסט)

ההצלחה של נבחרת הג'ודו בגראנד סלאם אבו דאבי נמשכה גם היום (שבת). פיטר פלצ'יק, המתחרה עד 100 ק"ג, הפך לישראלי הרביעי באבו דאבי שזוכה במדליה בתחרות, אחרי מדליית זהב של טל פליקר וארד של גילי כהן ושל טוהר בוטבול, ובסוף היום עשה זאת גם אורי ששון שזכה בארד בתחרות במשקל מעל 100 ק"ג והפך לישראלי החמישי בתחרות שזוכה במדליה.


בנוסף למדליה בה כבר זכה פלצ'יק היום, הישגו הגדול בקריירה יש לציין, גם אורי ששון עשה זאת באמצעות בית הניחומים, אחרי שנעצר גם כן בחצי הגמר בתחרות במשקל 100 ק"ג ומעלה. הישגיהם מצטרפים לזכייה של טל פליקר במדליית הזהב במשקל עד 66 קילוגרמים, כשבנוסף טוהר בוטבול (עד 73 קילוגרמים) וגילי כהן זכו במדליות הארד ביומיים האחרונים.

 



פיטר פלצ'יק (עד 100 קילוגרמים, מדורג 12) גבר תחילה על ויקטור דמיננקו הקזחי. פלצ'יק הרשים לאורך הקרב ו-26 שניות לסיום חגג עם ווזארי ראשון, אחריו הוסיף אחד נוסף ועלה אל רבע הגמר. בקרב לאחר מכן פלצ'יק גבר על רפאל בוזקריני הברזילאי בזכות עונשים ובחצי הגמר נכנע לאיטלקי ג'וליאנו לופורקיו, כך שהוא ירד לבית הניחומים ונאבק מול המדורג שביעי בעולם, מיקלוש ציריניס. עשר שניות מתחילת הקרב הצליח פלצ'יק להפתיע את יריבו בווזארי נפלא שהספיק כדי להבטיח לו את מדליית הארד.



פלצ'יק עם ששון, המאמנים והמדליות. הישג נפלא (איגוד הג'ודו)


כאמור פלצ'יק הוא לא היחיד שזכה היום במדליית ארד. אורי ששון החל את היום עם איפון 57 שניות לסיום בדרך לרבע הגמר. בשלב הבא הוא פגש את אלכסנדר וחבייק, הבלארוסי שזכה במדליית הכסף באותו הטורניר בשנה שעברה, אך ששון שוב ניצח בזכות איפון 1:41 דקות לסיום הקרב. בשלב הבא הוא פגש את מאצ'י סרנצ'קי, שהסתפק במקום החמישי באליפות אירופה האחרונה, אלא שאז, בחצי הגמר, ששון נעצר. אחרי 32 שניות סרנצ'קי השיג איפון והמשמעות היא ששון פגש את בנג'מין הארמגנייס לקרב על מדליית הארד – בו הוא השיג ווזארי כדקה וחצי לסיום, יריבו ספג עוד קודם לכן שני עונשים ובסיום ששון עולה על הפודיום גם הוא.


בנשים, ירדן מאריסון המשיכה את יום הקרבות בצורה טובה כשגברה על יחימה רמירז הפורטוגלית במשקל עד 78 קילוגרמים. יריבתה של מאירסון ספגה עונש, 2:33 דקות לסיום ונפסלה. לאחר מכן היא פגשה את נטלי פאוול, שזכתה במדליית הארד באליפות העולם השנה, אך נכנעה לפאוול ברבע הגמר בעקבות ווזארי ועברה לבית הניחומים. בסופה של התחרות מאירסון סיימה רק במקום השביעי אחרי שנכנעה לאנטוניניה שמלבה בריתוק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי