משלחת הספיישל אולימפיקס סיימה עם 22 מדליות באבו דאבי

גיא ורטיקובסקי
גיא ורטיקובסקי | ספיישל אולימפיקס ישראל

25 ספורטאים התחרו בארבעה ענפים וישובו אחרי הישג חסר תקדים באולימפיאדה המיועדת לבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית שנערכה במדינות ערב: שש מדליות זהב, ארבע כסף ו-12 ארד, מרביתן בשחייה

(גודל טקסט)

משלחת הספורטאים שייצגה בשבוע האחרון את ישראל ב'ספיישל אולימפיקס' – אולימפיאדה המיועדת לספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית שנערכה באבו דאבי ובדובאי – חוזרת לארץ עם הישגים חסרי תקדים והרבה גאווה למדינה.

המשלחת יצאה תחת אבטחה וחששות כבדים ליוו את המשלחת הישראלית לגבי שהותם הממושכת במדינה ערבית, שכן זו המשלחת הגדולה ביותר של ספורטאים ישראליים שיצאה לתחרות במדינות ערב אי פעם. במהלך השבוע הספורטאים נפגשו עם משלחות מכל העולם ביניהם גם מצרים, ירדן ולוב. מלבד תקרית אחת בה שחקניות באולינג מסוריה ולבנון סירבו להתחרות מול שחקניות מישראל ובחרו לפסול עצמן מהתחרות על רקע פוליטי, לא נרשמו תקריות חריגות.

התחרות נפתחה ביום שישי שעבר (15.3) ונמשכה לאורך כל השבוע עד יום חמישי (21.3) בו נערך טקס נעילת האולימפיאדה. 25 הספורטאים התחרו בארבעה ענפי ספורט – ג'ודו, שחייה, כדורסל ובאולינג. בתום שבוע של תחרויות, זכתה המשלחת בארבע מדליות זהב, שש מדליות כסף ו-12 מדליות ארד: 12 מדליות בשחייה, 7 בבאולינג, 2 בג'ודו ו-1 בכדורסל.


נבחרת הכדורסל. תשוב עם מדליית כסף (ספיישל אולימפיקס ישראל)


שרון בלנגה לוי
, מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל: "אני מקווה שהצלחנו להעביר לעם ישראל ולו במעט, את המסר שאנו כחברה חייבים להעצים את הספורטאים עם צרכים מיוחדים על הרצף הקוגניטיבי. להאמין ביכולות שלהם, ללמוד להכיר אותם ולכבד את כישוריהם. כל מנכ"ל בישראל, חייב להעסיק את אותם אנשים מיוחדים אלו כדי לאפשר להם להתקדם ולהיות שווים. מנהלי בתי ספר, צריכים לבנות מודל מכיל ומשלב של ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בתוך בתי הספר הרגילים וליצר פלטפורמה לשיתוף פעולה על בסיס ספורט בינם לבין בתי הספר המיוחדים. זאת בכדי להביא לשינוי משמעותי באמצעות הספורט. אני קוראת למנהלי ומנכ"לי התאחדויות הספורט לקבל את האחריות שיש בידם, עבור כל ספורטאי בישראל לצורך שיתוף פעולה עם העמותה וכן אני פונה למשרדים הממשלתיים כארגון 'ספיישל אולימפיקס' המתחדש בבקשה להכרתכם ותמיכתכם. בלעדיכם אין לנו זכות קיום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי