נחשפה קבוצת המקצוענים שתייצג את ישראל בעולם

אופניים
אופניים | יח"צ

הסגל מורכב מיהודים, מוסלמים ונוצרים מ-16 מדינות ובראשם אלוף טורקיה והחייל עומר גולדשטיין

(גודל טקסט)

סייקלינג אקדמי", קבוצת רכיבת האופניים המקצוענית הראשונה שתייצג את מדינת ישראל בתחרויות המובילות בעולם, ומועמדת להתחרות בג'ירו ד'איטליה, נחשפה היום (חמישי) באירוע חגיגי במרכז פרס לשלום וחדשנות. הרכבת סגל הקבוצה הושלמה בין היתר גם לקראת הג'ירו ד'איטליה, שלראשונה בהיסטוריה יוצא מגבולות אירופה ויתקיים בישראל במאי הקרוב תחת הכותרת "מירושלים לרומא". סגל 24 רוכבים מקצועיים מובילים מישראל ומהעולם המשתייכים לשלוש הדתות – יהדות, איסלאם ונצרות.

הרוכבים חנכו את מדי הקבוצה החדשים, שבעיצובם לקח חלק הזמר עברי לידר ואשר נושאים סמל מגן דוד. תארי 'שגרירי שלום' ניתנו לרוכבי הקבוצה על ידי חמי פרס יו"ר המרכז ובנו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל.



הקבוצה נתמכת על ידי סילבן אדמס בעלים שותף "סייקלינג אקדמי" ונשיא הכבוד של ה- Big Start גירו ד'איטליה, ואיש העסקים רון בר-און מייסד ובעלים שותף ב"סייקלינג אקדמי". בסגל הישראלי ניתן למצוא את החייל עומר גולדשטיין שמוכר על ידי צה"ל כספורטאי מצטיין, אחיו רועי גולדשטיין אלוף ישראל לשנת 2017, גיא ניב שנטש את רכיבת השטח לטובת אופני הכביש, גיא שגיב אלוף ישראל בקטגוריית רכיבה נגד השעון ואביב יחזקאל האלוף לשעבר באותה קטגוריה.


קבוצת הרוכבים המקצוענים (יוסף אבי יאיר אנגל)

פרט לרוכבים הישראלים הצטרפו לקבוצה רוכבים בינלאומיים בולטים ועטורי ניצחונות מ-15 מדינות שונות שייצגו את ישראל בעולם. בין הרוכבים: אלוף טורקיה אמט אורקן, בן הרמנס הבלגי, רובן פלזה הספרדי וקריסטיאן סבארגאלי האיטלקי. מדינות נוספות מהן מגיעים הרוכבים הן נורבגיה, אוסטרליה, מקסיקו, קולומביה, אסטוניה, לטביה, צ'כיה, הולנד, ניו זילנד, אמריקה וקנדה.

יו"ר מרכז פרס לשלום וידידות חמי פרס אמר: "אבי האמין ביכולת הספורט לחבר בין אומות, תרבויות ודתות. כפי שהיה אומר: 'כשאתה על המגרש אתה שחקן קבוצתי. לא מוסלמי, לא יהודי ולא נוצרי'. אני מאמין בכל ליבי שספורט זו שפה בינלאומית, שבה לא משנה אם אתה מדבר עברית, אנגלית או טורקית. לכולם יש מקום ותפקיד. רוכבים יקרים, אני מקווה שתמשיכו להפיץ ערכי אהבה, דו קיום ושלום בישראל ובמזה"ת וגם בכל העולם, כמודלים לחיקוי לדור הצעיר". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי