שבועיים לפני ג'ירו דה איטליה: ניצחון לסייקלינג אקדמי בספרד

רוכב סייקלינג אקדמי רובן פלאזה
רוכב סייקלינג אקדמי רובן פלאזה | יח"צ

עוד הישג לקבוצת רוכבי האופניים הישראלית, רגע לפני המירוץ החשוב בתולדותיה: הרוכב הספרדי רובן פלאזה זכה בטור קאסטייה לאון כשהוא מקדים את רוכבי מוביסטאר. הולסט אנגר סיים חמישי בקרואטיה

(גודל טקסט)

שבועיים לפני השתתפותה ההיסטורית במרוץ הג'ירו דה איטליה שיוזנק מירושלים, קבוצת רכיבת האופניים הישראלית סייקלינג אקדמי סיימה את מירוצי ההכנה עם הניצחון הגדול ביותר בתולדות הקבוצה. הניצחון הושג אתמול (ראשון) בקטע השלישי בטור קאסטייה לאון בספרד וכך במירוץ כולו על ידי רובן פלאזה, הרוכב המפורסם והמעוטר ביותר בשורותיה. הספרדי בן ה-38 של סייקלינג אקדמי השיג את הניצחון בצורה מדהימה לאחר בריחת סולו של 40 ק"מ וחצה את קו הסיום כמנצח השלב השלישי כשהוא משאיר אבק לאחת הקבוצות הגדולות בעולם, מוביסטאר.

"כאשר הגעתי לעליה האחרונה ביתרון של דקה ידעתי שאנצח." אמר פלאזה המאושר, שהשיג בקריירה שלו למעלה מ-20 ניצחונות כולל בטור דה פראנס ובוולטה הספרדי. "ניצחתי במרוצים גדולים יותר בחיי, אבל זה בשבילי ניצחון מיוחד במינו כי ניצחתי במדיה של קבוצה ישראלית צעירה ושאפתנית אליה הצטרפתי כדי להוביל ולעזור. אז מבחינתי לא רק אני ניצחתי אלא סייקלינג אקדמי כולה. זה רגע נפלא עבורי ועבור כולנו".

הניצחון של פלאזה מגיע בסיומן של 24 שעות גדולות של קבוצת סייקלינג אקדמי, העומדת רגע לפני הזינוק למרוץ הגדול ביותר שלה מעולם – הג'ירו דה איטליה. אתמול השיגה הקבוצה ניצחון גם בקטע השני של קאסטייה לאון, על ידי הרוכב האסטוני מיקל ראיים. קדמה לכך עוד יממה מרשימה של אקדמי: גיא שגיב היה שותף לבריחת היום בקרואטיה עד שנתפס, ובספרינט ברחובות זאגרב הגיע הרוכב הנורבגי שלה סונדרה הולסט אנגר למקום החמישי המכובד.

כעת בפני ראשי הקבוצה ניצב אתגר קשה: במי מהרוכבים שלה לבחור לסגל הג'ירו ובמיוחד במי מהישראלים שלה. מנהל הקבוצה רן מרגליות אמר: "זו התלבטות מאד לא קלה. כולם עשו הכל כדי להוכיח שהם ראויים. לצערי ההחלטה עלולה להתקבל בכאב על ידי אלו שלא ייבחרו, אבל כולם ראויים. אני שמח שהגענו לג'ירו עם רוח גבית כזו של ניצחונות ובכושר כזה".

רובן פלאזה מניף את הגביע, אתמול (יח
רובן פלאזה מניף את הגביע, אתמול (יח"צ)

רשימת הרוכבים הבטוחים להרכב סייקלינג אקדמי בג'ירו דה איטליה עד כה:
קריסטס ניילנדס (לטביה), בן הרמנס (בלגיה), רובן פלאזה (ספרד), ג'ולייאם בויווין (קנדה).

הסגל המורחב של סייקלינג אקדמי לג'ירו דה איטליה:
גיא שגיב (ישראל), גיא ניב (ישראל), רועי גולדשטיין (ישראל), אדווין אווילה (קולומביה), נתן ארלה (אוסטרליה), זאק דמפסטר (אוסטרליה), אוגוסט ג'נסן (נורבגיה), סונדרה הולסט אנגר (נורבגיה), כריסטיאן סבאראגלי (איטליה), דניאל טורק (צ'כיה) ודניס ואן וינדן (הולנד). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי