צפו: גיא ניב פרש בקטע החמישי ונפרד מהג'ירו ד'איטליה

גיא ניב
גיא ניב |

הרוכב של קבוצת סייקלינג אקדמי התחרה במשך כשעתיים, אך נאלץ לפרוש בסופו של דבר עקב מחלה: "הגוף בגד בי. מצאתי את עצמי לבד מאחור, כשרק מכונית הליווי לצדי". הנריקו בטאלין האיטלקי ניצח את הקטע

(גודל טקסט)
גיא ניב נאלץ לפרוש היום (רביעי) מהג'ירו ד'איטליה בעקבות פציעה, כך אישרה רשמית הקבוצה הישראלית סייקלינג אקדמי. "הוא בחוץ, ניסינו לעזור לו, אבל לא יכולנו לעזור לו", מסר המנהל המקצועי צ'ל קרלסטרום. 


ניב פרש מהקטע החמישי של הג'ירו לאחר מאבק של שעתיים, על אף המחלה שתקפה אותו, אבל פרישתו במהלך הקטע משמעותה שהוא ייפרד מהתחרות. רן מרגליות, מנהל סייקלינג אקדמי התקשר לגיא ניב אחרי שנאסף על ידי רכב הקבוצה ואמר לו: "גיא, אני גאה בך שנלחמת ולא ויתרת. שהתעקשת לזנק חולה. אנחנו גאים בך, ישראל גאה בך ועליך להיות גאה בעצמך. אתה תתאושש ועוד הרבה מירוצים וגראנד טורים לפניך. שלא תיפול רוחך!".


גיא ניב עצמו מסר לאחר פרישתו: "לא היה דבר שלא עשיתי היום כדי לסיים. יצאתי מרוקן, בלי לאכול. התפרקתי וחזרתי. התפרקתי ושוב חזרתי, נשרתי ונלחמתי. 65 ק"מ החזקתי, אבל אז מצאתי את עצמי לבד. מאחור. רק מכונית הליווי של הקבוצה הייתה לצדי, מאחורי כולם, וידעתי שאין יותר דבר שאוכל לעשות. גופי בגד בי.


"הדבר שהכי כואב לי ברגעים האלה זה שלא ממש נתתי לג'ירו לבחון אותי כדי להוכיח שאני מסוגל להתמודד איתו. ביום החמישי, אחרי שעברתי ארבעה שלבים ללא כל קושי אמיתי, הגוף קם עלי פתאום. לא קיבלתי את ההזדמנות להוכיח שאני יכול. זה מה שעצוב לי בכל הסיפור. אם הייתי מתפרק לרסיסים בשלב ה-15 היה לי הרבה יותר קל להתמודד עם זה", הוסיף ניב.



גיא ניב זוכה לאהבה ולטיפול ראשוני עם פרישתו (סייקלינג אקדמי)


את הקטע החמישי במירוץ בסיציליה, בסנטה נינפה, שבקילומטר האחרון המוביל בו השתנה מרגע לרגע, ניצח הנריקו בטאלין האיטלקי שממש בישורת האחרונה והמכרעת העביר הילוך וחצה את קו הסיום לאחר ארבע שעות, שש דקות ו-33 שניות. היה זה הניצחון השלישי שלו בג'ירו ד'איטליה.


הקטע החמישי אורכו 153 קילומטרים, מישורי בעיקרו ועל כן כולל שתי נקודות טיפוס בקטגוריה 4. למקום השני הגיע האיטלקי ג'ובאני ויסקונטי. את הג'ירו עצמו ממשיך להוביל רוהאן דניס האוסטרלי עם יתרון של שניה על פני טום דומולן ההולנדי. כריס פרום אכזב גם היום, הגיע רק במקום ה-33 ובסך הכל הוא מדורג 19, כבר בפער 55 שניות מהפסגה.


Third stage win for @enricobattaglin at the Giro after Serra San Bruno in 2013 and Oropa in 2014 | Terza vittoria al Giro per @enricobattaglin dopo Serra San Bruno nel 2013 e Oropa nel 2014#Giro101pic.twitter.com/AvUO4NyAAD

— Giro d'Italia (@giroditalia) May 9, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי