הפתעה בטור דה פראנס: פרננדו גאביריה ניצח בקטע הראשון

פרננדו גביריה
פרננדו גביריה | AFP

הקולומביאני בן ה-23, בהופעתו הראשונה במירוץ היוקרתי, לקח את החולצה הצהובה. אלוף שלוש השנים האחרונות, כריס פרום היה מעורב בתאונה קלה, התאושש וחזר

(גודל טקסט)

הטור דה פראנס נפתח היום (שבת) עם דרמה ענקית. הבריטי כריס פרום, אלוף שלוש השנים האחרונות, היה מעורב בתאונה, הצליח להתאושש אך איבד זמן רב. בקטע שהסתיים ב-אל פונטנה לה קומט (189 ק"מ מנוארמוטייה אן ל'איל) ניצח הקולומביאני בן ה-23 פרננדו גאביריה, בהופעתו הראשונה בטור, ולקח את החולצה הצהובה.

האקשן החל בקילומטרים האחרונים, שם קרו מספר תאונות. בראשונה שבהן, נתקעו ריצ'י פורט ואדם ייטס, וכתוצאה מכך התפצל הפלוטון. בשנייה, נדחק פרום לשולי הכביש ועף אל הדשא. השלושה הצליחו לעלות על האופניים ולשוב במהירות למירוץ ב-61 שניות פיגור אחרי המנצח גאביריה. נאירו קינטאנה, עוד פייבוריט, סבל מתקר בגלגל לקראת הסיום ואיבד דקה ו-14 שניות מהמובילים האחרים כמו וינצ'נזו ניבאלי, רומאן בארדה וטום דמולאן שניצלו מהנפילות והגיעו בשלום לקו הסיום.

קבוצת קוויפ סטפ ניצלה את יתרונה המספרי ומיקומה המעולה לקראת הסיום כדי לפנות את הדרך לגאביריה הקולומביאני, בהופעת הבכורה שלו בטור. הוא חצה ראשון את קו הסיום, והקדים במעט את פיטר סגאן אלוף העולם ומרסל קיטל שסיימו במקומות השני והשלישי. הספרינטרים הגדולים ינסו לאתגר מחר שוב את גאביריה בעוד קטע מישורי, שיחל במוירון סן ז'רמן ויסתיים בלה רוש סור יון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי