ידי הברזל: נבחרת ישראל באגרוף עשויה לחזור לאולימפיאדה

נבחרת האגרוף
נבחרת האגרוף | אודי ציטיאט

בשארה סבאר, שיתחרה באליפות ישראל בונה על השיגים באליפות אירופה, אחמד שתיויי ומיכאל אוסטרואומוב מכוונים אפילו גבוה יותר.

(גודל טקסט)

המתאגרף האחרון שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים היה ולדיסלב נוימן, אי שם באולימפיאדת אטלנטה לפני 23 שנים. אולם בזירת האגרוף, במרתף של אולם ברלין במכון וינגייט, מתאמנים בימים אלו לפחות חמישה מתאגרפים שמשוכנעים כי יהיו בטוקיו 2020.


מיכאל אוסטרואומוב (עד 75 ק"ג), אחמד שתיויי (עד 64 ק"ג) ובשארה סבאר (עד 60 ק"ג) הם שלושה מהם, שנמצאים רק בתחילת דרכם המקצועית, אך כבר רשמו מספר הישגים מרשימים ונחושים לתת הכול על מנת להגיע לאולימפיאדה, שתצא לדרך בבירת יפן ב-24 ביולי בעוד כשנה וחצי.


על מנת להגיע לטוקיו יצטרכו הספורטאים לעמוד בקריטריון הבינלאומי, שהוקשח לקראת משחקי 2020 לאחר שצומצמו קבוצות המשקל מעשר לשמונה. המתאגרפים לפחות לא יצטרכו לעמוד גם בקריטריון ישראלי נוסף, לאחר שהוועד האולימפי בישראל הודיע שלשום כי בענפים בהם לישראל לא היה ייצוג באולימפיאדה מאז אטלנטה 1996 לא יידרשו תנאי סף ישראלים. "שום דבר לא בטוח וכל דבר יכול לקרות באגרוף. זה ספורט של מזל ובעזרת השם כולנו נגיע לאולימפיאדה", סיפר למעריב סבאר בן ה-19, יליד עראבה.


סבאר, אוסטרואומוב ושתיויי יתחרו כולם באליפות ישראל שתצא לדרך מחר בנהריה ותימשך עד יום שבת, אך מחשבותיהם כבר נתונות לאליפות אירופה עד גיל 22 שתתקיים ברוסיה בתחילת חודש מרץ. אוסטרואומוב בן ה-21 לקח מדליית ארד באליפות בשנה שעברה, בעוד שתיויי בן ה-19 סיים במקום החמישי. סבאר לא השתתף, אך בטוח כי הפעם הוא מסוגל לעלות על הפודיום. "בשנה שעברה לא רציתי להשתתף למרות שהייתי מוכן, כי רציתי להיות מוכן אפילו יותר וללכת לשם כדי לעשות הישג ולא סתם", הסביר סבאר, "יש לי סיכוי גבוה לקחת מדליה".



צילום: אודי צטיאט

אם סבאר או שתיויי יבטיחו את מקומם בטוקיו, הם יהפכו לערבים הראשונים שנמנים על משלחת ישראל למשחקים האולימפיים מאז ריפעת טורק במונטריאול 1976. למעשה, מאז החלה ישראל להשתתף במשחקים ב-1952, רק שני ספורטאים ערבים היו חלק ממשלחות ישראל – טורק ומרים המשקולות אדוארד מרון ברומא 1960. "בכל תחרות המטרה שלי היא לקחת מדליית זהב", אמר שתיויי, שמגיע מנצרת ולפני שנתיים זכה במדליית ארד באליפות אירופה לגילאי 18-17, שנה לאחר שזכה בארד באליפות אירופה לקדטים.


שתיויי לא רק מכוון להעפיל לאולימפיאדה, אלא מאמין כי ביכולתו גם לזכות במדליה בטוקיו. "זאת המטרה מגיל קטן. לא רק להגיע, אלא לקחת מקום ראשון שם", הוא אמר.  לאחר משחקי 2020 הוא מתכנן להפוך למקצוען, על אף גילו הצעיר. "יש לנו אליפות אירופה עד גיל 22 ובקיץ את משחקי אירופה במינסק. מי שיגיע שם לשמינית הגמר יעפיל לאליפות עולם. אליפות העולם היא המבחן הראשון לאולימפיאדה", הסביר שתיויי, "אני מתמקד במשחקי 2020 ואחרי זה אני אלך למקצוענים. אני עדיין צעיר, אבל צריך גם מתישהו להתחיל להרוויח כסף".


סבאר, לעומת זאת, מתכוון לחכות עם המעבר למקצוענים עד לאחר אולימפיאדת פריז ב-2024. "אני חושב גם על 2024 כי אני עדיין בן 19, אבל אם אצליח כבר ב-2020 זה עוד יותר טוב", הוא אמר, "אין מישהו בישראל שאוהב אגרוף כמוני". סבאר סיפר שהגיע לאגרוף בגיל 10 לאחר שנמשך לענף מצפייה בסרטונים. אוסטרואומוב, תושב עפולה, החל להתאגרף בגיל 12 לאחר שהלך בעקבות אחותו נטלי שהתחרתה בענף. "מגיל קטן הבית היה סביב ספורט. גדלתי בבית ספורטיבי ובגיל 12 נכנסתי לאגרוף", הוא תיאר.


אוסטרואומוב סיפר כי חלום המדליה האולימפית היה קיים מאז ומעולם והתעקש שמבחינתו מדובר במטרה ריאלית. "איך שהתחלתי היה לי חלום להגיע לאולימפיאדה ולקחת מדליה", הוא אמר, "להגיע לטוקיו זה בטח ריאלי. אני אעבוד קשה ואני אשיג את זה. הצבתי לעצמי מטרה מגיל קטן ויש לי יעד להתאגרף באולימפיאדה".




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי