מוקדמות אליפות אירופה: ישראל הוגרלה לבית עם גרמניה, פולין וקוסובו

נבחרת הכדוריד
נבחרת הכדוריד | צילום: איגוד הכדוריד

באליפות ישתתפו לראשונה 24 נבחרות (במקום 16) והיא תיערך בשבדיה, אוסטריה ונורבגיה. פרט למארחות הובטח מקום גם לאלופת אירופה ספרד. 20 נבחרות יעלו משלב המוקדמות

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדוריד הוגרלה הלילה (חמישי) בנורבגיה במוקדמות אליפות אירופה 2020 עם נבחרות גרמניה, פולין וקוסובו בבית מספר 1. באליפות אירופה עצמה ישתתפו לראשונה 24 נבחרות (במקום 16) והיא תיערך בשבדיה, אוסטריה ונורבגיה. פרט למארחות הובטח מקום גם לאלופת אירופה ספרד.

משלב המוקדמות, בו משתתפת ישראל, יעלו 20 נבחרות מתוך 32 משתתפות לאליפות עצמה. שתי הראשונות בכל אחד משמונת הבתים וכן ארבעת הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר מאלה שיתפסו את המקום השלישי. על פי תקנון המשחקים, חישוב הנקודות שייקבע את הדירוג הסופי לנבחרת שתסיים במקום השלישי, לא יכלול התוצאות מול הנבחרת שתדורג במקום הרביעי.

גרמניה, שזכתה פעמיים באליפות אירופה (האחרונה ב-2016) ובמדליית הארד באולימפיאדת ריו ב-2016, היא הנבחרת הטובה בבית. הפולנים מעולם לא דורגו יותר מהמקום הרביעי באליפויות אירופה , אבל יש לה שתי מדליות ארד ראש הבית, וגם היריבה הראשונה שלנו בקמפיין, במשחק חוץ שייערך ב-24/25 באוקטובר (וגם במחזור ה-5 במשחק שייערך בארץ). נבחרת הפאר, בעלת 24 הופעות באליפות אירופה ושתי זכיות (האחרונה ב-2016). באותה שנה הגרמנים אגב ניצחו את נבחרת פולין, במאבק על מדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו שבברזיל. הגרמנים מחזיקים ברקורד של 3 אליפויות עולם.


שמונת הבתים לאחר ההגרלה (איגוד הכדוריד)

פולין, שדורגה בשלב האיכות השני, היא היריבה הראשונה שתגיע במחזור השני (27/28 באוקטובר) לארץ (ואותה נפגוש גם במחזור הסיום בחוץ). פולין זכתה במדליית הארד באליפות העולם בקטאר ב-2015, ולפני כן ב-2009 באליפות העולם בקרואטיה. כאמור, פולין סיימה במקום הרביעי במשחקים האולימפיים בריו 2016, אחרי הפסד לגרמניה. הנבחרת האיכותית רשמה 8 הופעות באליפות אירופה מאז 2002, והמיקום הגבוה ביותר שלה היה ה-4 ב-2010. קוסובו, נבחרת חדשה יחסית, תפגוש את נבחרת ישראל במחזורים 3 ו-4 שייערכו במהלך אפריל 2019. מחזורי הסיום יתקיימו גם כן בחודש אפריל 2019.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי