בחצי הגמר: מכבי ראשל"צ מול הפועל ראשל"צ, מכבי ת"א מול רחובות

הפועל ראשל"צ בדרך לחצי הגמר
הפועל ראשל"צ בדרך לחצי הגמר | צילום: גבי אלאלוף, הפועל ראשל"צ

בתום המשחק השלישי בסדרות רבע הגמר, נקבעו ארבע העולות לשלב הבא: דרבי ענק בעיר היין בין האלופה למחזיקת הגביע, הצהובים מול הקבוצה המפתיעה מהשפלה

(גודל טקסט)

רבעי גמר הפליאוף בליגת העל בכדוריד מאחורינו, אחרי דרמות גדולות. בשבוע הבא יפתחו סדרות חצי הגמר במפגשים לוהטים בין מחזיקת גביע המדינה הפועל ראשל"צ לבין האלופה מכבי ראשל"צ. בחצי גמר השני – הפתעה: מכבי ת"א תפגוש החל מיום שלישי את עירוני רחובות, שהדיחה במשחק החוץ את בני הרצליה. הסדרות ימשיכו להתקיים בשיטה של הטוב עד שלושה משחקים, כאשר סדרת הגמר שתחל בארבעה במאי תהיה בשיטה של הטוב מחמישה משחקים. 


הפועל ראשל"צ ניצחה היום (שישי) 22:25 והשלימה ניצחון 1:2 בסדרה על מ.כ חולון, אחרי אותו הפסד מפתיע בבית במשחק הראשון (31:29). מכבי ראשל"צ הצליחה להעפיל בזכות תוצאת התיקו 27:27 הביתית מול א.ס רמה"ש, זאת אחרי שכבר מצאה את עצמה בדקות הסיום בפיגור. מכבי העפילה בזכות הפרש עדיף של שני שערים – אחרי הפסד לרמה"ש 32:29 וניצחון ברמה"ש 25:30. 


הדרמה הנוספת הגיעה מהרצליה. עירוני רחובות הייתה זקוקה לניצחון בחמישה שערי הפרש במשחק החוץ כדי להדיח את הרצליה, ועשתה זאת – בזכות שער ניצחון של עומר רובינשטיין, שחקן נבחרת העתודה, שלוש שניות לסיום – 30:35. הסדרה המשוגעת הזו נפתחה בשוויון 37:37 בהרצליה. במשחק השני, על אף חסרונו של כוכבה של הרצליה ולדיצה סטויאנוביץ' – הרצליה ניצחה 22:26. היום, עם סטויאנוביץ' וללא אובראד ראדולוביץ' ו-ולדימיר דימיטרייביץ' הפצועים – רחובות השתלטה על המשחק מהפתיחה. הרצליה עוד קיזזה את הפיגור לשלושה שערים שתי דקות לסיום, וכבר הייתה בעמדת עלייה, אבל לבסוף כאמור הודחה מול הקבוצה שאותה מדריך ג'ו מתתיה. ברחובות הצטיינו השוער מילאן קוסנוביץ' ויואב למברוזו. 



גיל פומרנץ מעלה את מכבי תל אביב לחצי הגמר (עמית שיסל, איגוד הכדוריד)


רחובות תארח ביום שלישי בתיכונט אצל סגנית האלופה מכבי ת"א, שסיימה במקום השני בליגה ופייבוריטית לעלייה לסדרת הגמר. גם מכבי ת"א מצאה את עצמו בדקות מתוחות, לאחר שאשדוד הוליכה ביתרון של שער ב-10 דקות הסיום. לבסוף, המשחק הסתיים בשוויון 29:29. זו הייתה תוצאת שוויון שנייה בסדרה אחרי ה-24:24 במשחק הראשון בתיכונט, וניצחון החוץ של הצהובים – 23:26 באשדוד. 


בבית התחתון על ההישרדות – הפועל קריית אונו נפרדה היום רשמית מליגת העל, במפגש מול הפועל ר"ג שהבטיחה את הישארותה בליגת העל – 35:33 לרמת  גנים. במשחק הנוסף מכבי קריית מוצקין גברה על א.כ נס ציונה 29:32. המשחק הזה קבע את הדירוג הסופי, ומוצקין שסיימה עשירית תפגוש במשחק המבחן את מכבי דימונה (שלישית בלאומית). א.כ נס ציונה תפגוש את מכבי פ"ת (שנייה בלאומית). שני המשחקים ייערכו ב-23 וב-27 בחודש, הגם שבדימונה דורשים לבצע שינוי מהסיבה כי לא יוכלו לשתף את צח מלול, שמשחק גם במכבי ת"א במשחק הגומלין. מלול משותף בשתי הקבוצות במסגרת הכרטיס הכפול וחוק הצעירים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי