הפועל ראשל"צ עלתה ליתרון בסדרה עם 19:27 על מכבי ת"א

שחקני הפועל ראשון לציון חוגגים
שחקני הפועל ראשון לציון חוגגים | גבי אלאלוף, איגוד הכדוריד

הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון וקיבלה את הביתיות ניצלה אותה למחצית שנייה אדירה כדי לעלות ל-0:1 בגמר הפלייאוף על הצהובים, שיצטרכו לחזור מפיגור במשחקים הבאים

(גודל טקסט)

גמר ליגת העל בכדורעף יצא לדרך היום (שישי) כאשר במשחק הראשון ניצחה הפועל ראשון לציון 19:27 את מכבי תל אביב ועלתה ל-0:1 בסדרה.

אף אחד לא הופתע מהעובדה ששתי הקבוצות האלה, שסיימו את הליגה במקומות הראשונים, עלו לגמר. אבל היו כאלה שציפו, לפחות אוהדי תל אביב, שהמשחק יהיה צמוד יותר. אחרי פלייאוף מוצלח מבחינת הצהובים שהמשיך תקופה טובה של הפסד בודד ב-13 משחקים וחמישה ניצחונות חוץ רצופים, מחזיקת הגביע נכנעה לראשלצ שרוצה להחזיר את האליפות אליה אחרי היעדרות של שנתיים.

אחרי שהפועל ספגה הפסדים ביתיים במשחק מספר אחד בשתי הסדרות האחרונות, מול מ.כ חולון ומול האלופה היוצאת מכבי ראשל"צ, היא פתחה היום בצורה חלקה את הגמר, הרבה בזכות יכולת נהדרת של אבישי סמולר (10 שערים מ-12 ניסיונות) ושל השוער פדז'ה דיאנוביץ' (11 עצירות מ-26 זריקות). הפועל כבר ניצחה העונה את מכבי ת"א ב-7 הפרש, ברבע גמר גביע המדינה, והיא נראתה היום בטוחה בעצמה גם בזכות תרומה יפה של יותם טל, דניאל שקלים, עוז חממי וערן צרפתי שהוסיפו עם 3 שערים כ"א, יובל גררה ונובאק בוסקוביץ 2 כ"א, גיא כהן 1. ההתקפה של הפועל הראתה שגם ביום בו בוסקוביץ' כובש שני שערים בלבד יש לה פתרונות, אבל יותר מהכל היא הפגינה משחק הגנה מצוין כאשר עידו לביא ושי נתן חסמו את המרכז.

זה היה משמעותי, כאשר מכבי ת"א נאלצה לעלות למשחק ללא הקפטן עומר דבדה שנפצע. הצהובים היו צמודים בדקות הפתיחה להפועל, ובהמשך הקטינו פיגור של חמישה שערים לשניים לקראת הירידה למחצית, אבל הם לא הצליחו הרבה מעבר לכך והיו תקועים בחלק ההתקפי. גיל פומרנץ היה הכובש המצטיין של מכבי עם 6 שערים מ-8 ניסיונות, דוד פנחסי, צח מלול ופרדראג דאצביץ' 3 כ"א, אנס באשיץ' ואלירן מצקי 2 כ"א, עידו בלנגה 1. דן טפר תרם 10 עצירות מ-35 זריקות.

אבישי סמולר.
אבישי סמולר. "מנייה בטוחה" (גבי אלאלוף)

מאמן הפועל ראשל"צ, עידן מימון, שמח לאחר המשחק: "ההגנה עבדה טוב יותר, שמרנו את מכבי ת"א על 20 שערים. זו סדרה וחשוב להתחיל ברגל ימין. הובלנו מהרגע הראשון ושלטנו במשחק, אבל זה לא אומר כלום ואנחנו צריכים להמשיך. אין אחד שחושב שאנחנו מעליהם ברמה, ואנחנו לא נבוא שאננים ביום שני. נבוא לעשות את המקסימום כדי לנצח. אבישי סמולר הוא מנייה בטוחה, ההתנהלות שלו והמנהיגות שלו זה דבר מצוין עבורנו, רק שימשיך ככה".

מאמן מכבי ת"א, ניקולה מקסימוביץ': "אני מברך את הפועל, הם היו יותר טובים והגיע להם לנצח. אני לא מרוצה מהיכולת שלנו, ההתקפה שלנו הייתה איטית, ובלי דבדה ההגנה שלנו לא הייתה מספיק טובה, כולם ראו את זה. כל מה שעבדנו עליו לא הלך. אני עדיין אופטימי, כי מפתיחת העונה היו לנו עליות וירידות. היה לנו יום רע, ואני בטוח שנשחק יותר טוב במשחק השני".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי