הצעה לקראת העונה הבאה: ביטול התיקו בסדרת הגמר

מכבי ראשון לציון מול הפועל ראשון לציון בדרבי
מכבי ראשון לציון מול הפועל ראשון לציון בדרבי | חן קלדרון, מכבי ראשל"צ

הוועדה המקצועית של איגוד הכדוריד 'דנה בשורה של הצעות בהן קביעת האלופה בשיטת הטוב מחמישה משחקים במקום הטוב משלושה ומשחקי בית עליון ובית תחתון לאחר הסיבוב הראשון

(גודל טקסט)

 עונת המשחקים 2017-18 בליגת ווינר בכדוריד הגיעה לסיומה ביום שישי האחרון, עם הזכייה של הפועל ראשל"צ באליפות המדינה ובתואר הדאבל אחרי הנפת גביע המדינה. הפנים כעת אל העונה הבאה, ובזמן שחלק מהקבוצות מתחילות להתניע את ההכנות, מועלים גם רעיונות לשינויים, שיכניסו עניין לליגה ולגביע המדינה, בפני הוועדה המקצועית באיגוד הכדוריד.

ברשימת הרעיונות: הארכת סדרות חצי גמר הפליאוף בליגת ווינר בכדוריד החל מהעונה הבאה לשיטת הטוב עד חמישה משחקים (עד כה היה עד שלושה משחקים). הצעד מגיע אולי בהשראת הדרבי הראשוני, הדרמטי והמרתק, שהוכרע בשלושה משחקים, שניים מהם הסתיימו עד חודו של שער. אגב, היה מי שהציע לשקול לקיים פיינל-פור בכדוריד לקביעת האלופה, אבל הנושא כלל לא עלה על הפרק ברשימת הרעיונות וההצעות שנשלחו גם לעיון הקבוצות.

לקראת גיבוש החוזר הסופי לעונת המשחקים 2018-19, הועלו כאמור בפני הוועדה המקצועית באיגוד מספר רעיונות לביצוע שינויים בשיטת המשחקים בליגת העל ובפליאוף. אחד מהם, הצעה לשוב לחלוקה של בית עליון ובית תחתון בתום הסיבוב הראשון. שיטה זו כבר הייתה קיימת בליגה הבכירה לפני מספר שנים, כאשר שש הקבוצות הראשונות ושש האחרונות בתום הסיבוב, קיימו מפגשים ישירים ביניהם, ולאחריהם התקיים הפליאוף. מן הסתם יעלה גם דיון בנושא העולות מהליגה הלאומית והיורדות. רעיון נוסף, במשחקי הפליאוף בלבד: משחקים לא יסתיימו בתוצאת תיקו, אלא יוכרעו במקרה הצורך עד שתי ההארכות ופנדלים לקביעת המנצחת.

עוד הצעות שהועלו, קשורות לשיטת משחקי גביע המדינה וגביע ווינר-שופטים. בגביע המדינה, למשל, הוצעו מספר רעיונות בהם שמשחקי הסיבוב הראשון והשני (עד לחצי הגמר) יתקיימו בשיטת בית וחוץ. אופציה שנייה שעלתה, השתתפות של כל הקבוצות מהשלב הראשון. בשיטה הקיימת, הסיבוב הראשון כלל שמונה קבוצות שסיימו את הסיבוב הראשון במקומות 5-12, כשהמנצחות פגשו בהגרלה פתוחה ברבע הגמר את הקבוצות שסיימו במקומות 1-4. אפשרות שלישית, שהשלב הראשון  יכלול גם את הקבוצות המובילות בליגה הלאומית.

אמש התקיים בפ"ת כנס לקידום כדוריד הנשים. בכנס נערך דיון לגבי ההערכות בליגת הנשים לקראת העונה הבאה, תיאום ושיתוף פעולה בין פעילות האגודות ונבחרות ישראל, ופיתוח וקידום הליגות הצעירות והגדלת מספר השחקניות בענף. בכנס השתתפו עשרות ראשי קבוצות ומאמנים, ועדת הנשים באיגוד ונציגות אתנה, וצוותים מקצועיים וניהוליים באיגוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי