הכדוריד חודר לארה"ב: שני לוינקינד צורפה לנבחרת האמריקאית

שני לוינקינד
שני לוינקינד | איגוד הכדוריד

הפיבוט לשעבר של נבחרת ישראל, נענתה למודעה באינטרנט והשאר היסטוריה. בן זוגה, ניקולס מור, הוא מאמן הכושר של נבחרת הגברים האמריקאית, שתגיע ביום ראשון לישראל למשחקי ידידות מול הנבחרת

(גודל טקסט)
זה התחיל בפנייה למודעה באינטרנט, נמשך במבחנים לנבחרת הנשים של ארה"ב שנערכו באלבמה, וכך השתנו הקריירה ובמידה רבה גם חייה של שני לוינקינד, בעבר הפיבוט של נבחרת ישראל ומהשחקניות המעוטרות ביותר בכדוריד הנשים שלנו. לצד היותה שחקנית נבחרת ארה"ב, היא מנהלת זוגיות מעבר לים עם ניקולס מור, מאמן הכושר של נבחרת הגברים האמריקאית בכדוריד, אשר תנחת ביום ראשון בישראל ותקיים משחקי ידידות מול נבחרת ישראל. בריאיון לאתר איגוד הכדוריד היא מספרת על התפנית בקריירה, ואיך נולדה הזוגיות.


"פרויקט הכדוריד בארה"ב התחיל לפני כחמש שנים, גם בבנים וגם בבנות, כשהמוקד היה באלבמה, והאופק הם המשחקים האולימפיים שיערכו ב-2028 בארה"ב", היא מספרת. "שתי הנבחרות העפילו בקיץ האחרון למשחקי 'פאן אמריקה', ונבנה סגל צעיר ומאוד מוכשר, עם גרעין מרכזי של שחקנים ממוצא אירופי, בעלי אזרחות אמריקאית. אחד השחקנים המוכרים הוא גרי היינס, שמתחרה בנינג'ה גרמניה. לצד השחקנים האירופיים, אותרו שחקני מכללות, אתלטים, מענפי ספורט אחרים, ועובדים איתם על התאמה לכדוריד. המטרה היא לבסס כדוריד בארה"ב, שהוא לא ספורט פופולארי שם".


לוינקינד סיפרה על ההשתלבות שלה בנבחרת האמריקאית: "הכדוריד הוא עולם קטן, ובמקרה נתקלתי בפרסום באינטרנט שהם מחפשים שחקניות. יצרתי קשר, המאמן שהיה צרפתי חזר אלי, וזימן אותי יחד עם עוד מספר שחקניות, חלקן הגיעו מענפי ספורט אחרים. הגעתי לשם למעשה לתחילת הפרויקט. בנו נבחרת לגמרי לא רעה, אבל היא לא הצליחה בהתחלה. בהמשך, הנבחרת השתפרה מאוד. אני כרגע לא שחקנית שביעייה, אבל חלק אינטגרלי במשחק. מדובר בהתנסות, היחשפות לאנשים מכל העולם, כולל ספורטאים אולימפיים אמריקאים שאנחנו פוגשים, ולגישה מאוד מיוחדת לספורט. התשוקה, ובכלל ההתייחסות שם היא מאוד שונה. כל פעם כשאנחנו עולות למגרש, יש תחושה שבאנו למלחמה. זו מחויבות, ופטריוטיות גדולה. הרצון לייצג את הדגל ולשיר את ההמנון האמריקאי הוא הכל מבחינתם. יש המון רגש במשחק".



שני במדי מכבי ארזים רמת גן (איגוד הכדוריד)


לוינקינד נאלצה לעשות התאמות בסגנון המשחק: "בעולם אני נחשבת לפיבוט במימדים די קטנים. 1.68 מ', 60 וקצת קילו. יש שחקניות יותר מאסיביות ממני, אבל זה עזר לי לפתח סגנון משלי. בהתחלה הייתי בוכה באימונים, אבל למדתי להשתמש יותר נכון בתנועה, לשחק פחות גב לשער. עמידה קצת שונה. בארץ אני מסתדרת טוב, אבל בחו"ל זה יותר קשה".


אחרי שנות משחק רבות, תארים רבים, בהם שושלת דאבלים עם בנות הרצליה, תואר כפול עם ארזים ר"ג בעונה שעברה, איך הליגה נראית בעיניך? יש התפתחות בכדוריד הנשים בשנים האחרונות? 


"יש שינוי לטובה. יש אומנם כרגע 'חור' גדול בנבחרת הבוגרות, אבל אם מסתכלים קצת קדימה, הוא יתמלא בשחקניות טובות שגדלות היום. התחושה היא שיש שינוי מאוד חיובי בנבחרות, ובעיקר בגילאים הצעירים. אני רואה בליגה שחקניות שהן נערות, שמפגינות ניצוצות. ילדות מדהימות, עם פוטנציאל וכישרון, עם גישה טובה ורצון להצליח. אני שומעת גם איך הן מדברות, וזה משהו מאוד חיובי שמגיע מהן, יש כיוון וזה טוב".



שני וב זוגה מנבחרת ארה"ב (אלבום פרטי)


מבלי להקשות, לטובת מי היא תהיה בשבוע הבא, והאם תקפוץ אחרי גול של נבחרת ישראל או ארה"ב, בחרנו לחתום את הריאיון בסיפור הזוגי. "פגשתי את ניקולס בקיץ, כשהייתי במחנה אימונים עם הנבחרת האמריקאית. הוא עוד לא היה חלק מנבחרת הגברים, אבל הוא היה חבר טוב של שחקן נבחרת, ואני חברה טובה של בת הזוג, שמשחקת יחד איתי. כיום, הוא מאמן הכושר של נבחרת ארה"ב. הוא מסיים דוקטורט באלבמה. הוא כבר ביקר בארץ, ואנחנו נגיע לישראל חזרה מארה"ב. בזווית שלנו המפגש בין שתי הנבחרות בשבוע הבא הוא מיוחד וכיפי".


נבחרת ארה"ב תתארח כאמור ביום שני בקריית מוצקין, ובשלישי באשדוד, למפגשי הכנה מול נבחרת ישראל הבוגרת, שנערכת להמשך קמפיין מוקדמות אליפות אירופה. ביום רביעי האמריקאים יפגשו את נבחרת העתודה שלנו בפ"ת.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי