מכבי ראשל"צ מחזיקת הגביע אחרי 28:31 בגמר על חולון

הנפת הגביע
הנפת הגביע | צילום: הדר ואן קולא

הצהובים זכו בתואר בפעם ה-11 אחרי משחק מותח בהיכל שלמה על הקבוצה הצנועה, שראויה למחמאות. 2,000 הצופים ביציעים יצרו אווירה נהדרת. גם נשות מכבי ראשל"צ זכו בגביע אחרי 24:32 על ארזים

(גודל טקסט)

בשביל משחקים כאלה שווה לראות כדוריד. מכבי ראשל"צ ומ.כ חולון סיפקו תצוגת כדוריד נהדרת הערב (שני) בהיכל "קבוצת שלמה", ובסיום הערב הצהובים מעיר היין זכו בגביע המדינה בפעם ה-11 בתולדותיהם. הקבוצה של סער פרנקל ניצחה את הכחולים 28:31 בתום מותחן ענק, בו החולונים הצעירים והצנועים של ניסים פלח לא הראו נחיתות למרות המיקום בטבלה. בהפסקה הוליכה המנצחת 12:14.

מכבי ראשל"צ עשתה זאת בפעם הראשונה מאז קיום הגמרים בהיכל, לשעבר הדרייב אין, שכן הגביע האחרון שלה היה ב-2014 ברעננה. בהופעה ה-22 של הקבוצה בגמר, הצליח פרנקל להוביל את חניכיו להנפה, כאשר בשבילו זאת הייתה הפעם השלישית. יואב נאמן עלה למקום השלישי בין השחקנים, עם זכייה שמינית בגביע.

ירמי סידי היה איש המשחק עם תשעה שערים ויכולת נהדרת, דווקא מול הקבוצה בה גדל, חולון. ככלל, ההעפלה לגמר של הקבוצה מהמקום העשירי בטבלת הליגה היא הפתעה, אבל בגביע היא הראתה שהיא יודעת להתעלות אחרי הניצחונות על יריבות שמקדימות אותה בטבלה. הערב שחקני חולון נראו טוב מאד, בייחוד אור כנעני השוער הצעיר שסיפק 12 עצירות ששמרו על קבוצתו בעניינים.


שחקני המנצחת חוגגים עוד שער בדרך לגביע (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

כבשו לראשל"צ: ירמי סידי 9 שערים, ולדי קופמן 6, עמית סטלמן 5, בר מסורי 5, מרקו מאטיץ' 2, איוון קראצ'יץ', ראסטקו סטויקוביץ', עומר גרא ורם טורקניץ 1 כ"א. 


כבשו לחול
ון: פיליפ קאלו 9 שערים, יובל כץ 7, עדן ג'ינג'יחשווילי 3, דניאל מוסינדי, ליאור גורמן וחן ליבגוט 2 כ"א, רן יוניש, בראל לנציאנו ופטריק אובינה 1 כ"א.

סער פרנקל, מאמן מכבי ראשל"צ אמר בסיום: "אנחנו עדיין במאזן בלי הפסדים העונה, אבל למרות כל ההצלחה סף הלחץ אצלנו עצום. זה המשחק הראשון שהיינו פחות ממושמעים טקטית, אבל אני שמח שברוב שלבי המשחק הצלחנו לשמור על ריכוז ובסוף לנצח. יש לנו עומק, וזה אחד הדברים החשובים שעוזרים לנו".


גביע מספר 11 לצהובים מראשון לציון (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

היסטוריה: מכבי ראשל"צ מחזיקת הגביע גם בנשים   
הן חיכו וחיכו, וסוף כל סוף זה הגיע. מכבי ראשל"צ זכתה בגביע המדינה לנשים לשנת 2019, אחרי שניצחה בגמר את מכבי ארזים רמת גן 24:32. מוליכת ליגת הנשים, שהגיעה אל מעמד הגמר לראשונה מאז 1995, זכתה בתואר המיוחל בפעם הראשונה בתולדות המועדון, לעיני 1,100 צופים נלהבים בהיכל "קבוצת שלמה".

גלעד מאור, אחד המאמנים המעוטרים בכדוריד הישראלי, מוסיף לשלוש הזכיות שלו בגברים את הזכייה הראשונה שלו אי פעם בגביע כמאמן נשים. בכך הוא עלה למקום השלישי בטבלת הזוכים בתואר. בצד המפסיד, הדאבליסטית מאשתקד איבדה את התואר הראשון של העונה. ארזים "החזירה עטרה ליושנה" עם הזכיות בעונה שעברה, שהיו הראשונות מאז אמצע שנות השמונים, אך לא הצליחה להתמודד עם העוצמה ההתקפית של הצהובות.


בנות מכבי ראשל"צ חוגגות עם הגביע (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

כבשו לראשל"צ: ג'קלין אנסטסיו 12, ניצן דונאי 6, נלי אמינוב 5, קרן טפליצקי ושירה ג'רבי 3 כ"א, קים לוי 2, גבריאלה פסואה 1.

כבשו לארזים: שיר וקרט 6, מאיה וולקוביץ' 6, יוליה קוטסבלובה 4, אושרי כהן, שני לוינקינד ושרון אקלר 2 כ"א, הדס עטיה ודניאל בורונובסקי (ממגרש שלם) 1 כ"א.

גלעד מאור, מאמן קבוצת הנשים של מכבי ראשל"צ, הגיב בסיום: "זכיתי בכל התארים שיש, חוץ מבזה. מה יותר מרגש? הזכייה הראשונה תמיד מאד מרגשת. אבל חשוב להדגיש שזה עדיין לא אומר כלום לגבי האליפות. ניצחנו קבוצה חזקה מאד שתתאושש ותבוא מפוקסת יותר לליגה. ברור שדאבל זו המטרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי