קווין ואן אריק: רגע גדול שהבנים שלי התאבקו איתי בארץ הקודש

משפחת ואן אריק. שגיא דיין
משפחת ואן אריק. שגיא דיין | יח"צ

המתאבק האגדי חזר מפרישה במיוחד בישראל, וביחד עם שני בניו ניצחו את קבוצת מרטי ג'אנטי. טטנקה הביס את יריבו, סיידל ניצח גם כן ופציעה קשה למתאבק ישראלי

(גודל טקסט)
קווין ואן אריק חזר אתמול (ראשון) לזירה לראשונה מזה 24 שנים, כשהמתאבק ושני בניו, רוס ומארשל, ניצחו בקרב המרכזי של מופע ההיאבקות RAGE, שנערך בהיכל "קבוצה שלמה" בתל אביב.


כ-1,000 צופים הגיעו למופע ההיאבקות הגדול בישראל מאז 1994, והאווירה בהיכל הייתה מחשמלת. האירוע המקדים נפתח בסדרת קרבות של IWL – ליגת ההיאבקות הישראלית, ריקסון רואס ניצח את אלוף IWL לשעבר בן "אייסמן" רוזין. בקרב הענקים הישראלים ניצח הכוכב העולה, טל בר און, את המפלצת סייקו די, לאחר קרב קשוח ואגרסיבי.



הקרב שמתמודד על גנבת ההצגה היה בין שני הכישרונות ב-IWL, קן קרביס ומקס האבוק. קרביס והאבוק נאבקו בקרב ללא חוקים, והפגינו יכולות אתלטיות נהדרות בזירה וגם מחוצה לה. מקס האבוק ניצח את הקרב, אך לצערו של המתאבק הצעיר מנתניה, בסיום הקרב הזאב הבודד נחת לא טוב על קרסול ימין ונפצע.


אלוף IWL הנמר השחור ושותפו, הנמר הלבן, פתחו באופן רשמי את האירוע שהתאבקו נגד הקנדי קראשרס. הנמרים סיפקו קרב בסגנון לוצ'ה (אקרובטי) שכלל יכולות אתלטיות נהדרות. מנגד, שי קראשר וקנדי בולדר הציגו אגרסיביות ופיזיות, אך הנמרים הצליחו לגנוב את הניצחון.


הנמר הלבן קופץ מעל החבלים על הקראשרס (אלון לוין, IWL)
הנמר הלבן קופץ מעל החבלים על הקראשרס (אלון לוין, IWL)


הקרב הראשון שכלל מתאבקים זרים היה בין הענק ההולנדי יורן סימונס לדייויד סטאר, מתאבק יהודי אמריקאי. סטאר ידוע בסצנת 'האינדיז' האמריקאית, וסיפק רגעים נהדרים עבור הקהל, אך בסופו של דבר הוא לא הצליח להתמודד עם העוצמות של סימונס, שניצח עם "פיילדרייבר" כואב במיוחד.


הקרב הבא היה בין ג'ואי טיילק לדה בוס. צמד המתאבקים לא הצליחו להפגין את יכולותיהם האמיתיות, מפני שמרטי ג'אנטי, הרב סוויסה וג'אמפינג לי התערבו בקרב ופסלו אותו. כל השלושה התגרו במשפחת ואן אריק לקראת הקרב המרכזי של האירוע.


מאט סיידל.
מאט סיידל. "יש עתיד מבטיח להיאבקות בישראל" (עדי כפיר)


הקרב האטרקטיבי באירוע היה בין כוכב IMPACT מאט סיידל (שידוע בעברו כאוון בורן ב-WWE) , ל-באד בונס האגרסיבי, שגם ידוע מתקופתו ב-TNA. סיידל עלה להתאבק עם שריר חזה קרוע כמעט לגמרי, אך עדיין הצליח להפגין את היכולות האתלטיות שהוא ידוע בהן. באד בונס לא ניצל את הפציעה של סיידל שהצליח לנצח ללא מכת "שטוינג סטאר פרס" המפורסמת שלו. 


לאחר הקרב סיפר סיידל בלעדי לספורט1: "למרות ההפסד זו חוויה אדירה עבורי להתאבק בישראל ולראות את המדינה. הקהל הערב היה משוגע ומאוד הזכיר את הקהל בארצות הברית, יפן ואירופה. אשמח מאוד לחזור לישראל שוב, כי יש עתיד מבטיח להיאבקות הישראלית". לגבי עתידו אמר: "אעבור בקרוב ניתוח בשריר הכתף. לאחר מכן אתאבק בגביע העולם באנגליה, אך חגורת ה- X DIVISION של IMPACT לא יכולה לחמוק ממני יותר והיא היעד הבא שלי".


טטנקה. הוכיח שעדיין יש לו מה להציע (עדי כפיר)
טטנקה. הוכיח שעדיין יש לו מה להציע (עדי כפיר)


אחד הרגעים הגדולים של הערב היה הקרב של טטנקה האגדי נגד המתאבק הערבי-ישראלי האקים וואקור. טטנקה הוכיח שלמרות גילו המתקדם, הוא עדיין חד ואגרסיבי בזירה. המתאבק האינדיאני קיבל עידוד מטורף לאורך כל הקרב, למרות ניסיונותיו של וואקור להפריע לחגיגה. השניים הפגינו קרב מאוד אגרסיבי עם אינספור אגרופים כואבים, כשבסיום טטנקה ניצח בעזרת מכת הסיום הידועה שלו.


טטנקה הנלהב אמר לספורט1: "הקהל היה ענק, הרגשתי את האהבה שלהם להיאבקות כל האירוע. היה לי את היריב האולטימטיבי הערב, והיה קרב מעולה כי השארנו הכל בזירה. אני אוהב את ישראל ואשמח לשוב לארץ הקודש. אני עכשיו בדרך לאנגליה, משם לגרמניה וחזרה לארצות הברית. אני נשאר עסוק כל הזמן, ומי יודע אולי בקרוב אצוץ ב-WWE".


קבוצת ואן אריק נגד קבוצת מרטי ג'אנטי (עדי כפיר)קבוצת ואן אריק נגד קבוצת מרטי ג'אנטי (עדי כפיר)


הקרב המרגש של הערב היה ללא ספק חזרתו של קווין ואן אריק לזירה. אגדת ההיאבקות נכנס לזירה לראשונה בחייו עם בניו, רוס ומארשל. מולם התייצבו מרטי ג'אנטי הוותיק והידוע, הרב סוויסה וג'אמפינג לי (מחלוצי ההיאבקות בישראל). רוס ומארשל הפגינו עוצמות ויכולות אתלטיות נהדרות, ונראה שעתידם בוהק. קווין ואן אריק, למרות שלא התאבק כ-25 שנים, הוכיח שהוא בכושר נהדר. למרות שג'אנטי, סוויסה ולי ניסו להפריד לאורך הקרב בין משפחת ואן אריק, קווין, רוס ומארשל ניצחו את הקרב בעזרת מכת 'IRON CLAW' משולשת על ג'אנטי, לי וסוויסה. משפחת ואן אריק הנרגשת עמדה במרכז הזירה וחגגה את הניצחון ההיסטורי עם דגל ישראל.


בתום האירוע קווין אריק הנרגש סיפר לספורט1: "זהו רגע גדול עבורי שהבנים שלי התאבקו איתי כאן בארץ הקודש. לא רציתי לחזור לזירה בטקסס או יפן, רק בישראל כדי שהם יזכו לקבל את אותה האהבה שאני קיבלתי לאורך כל השנים. הקרב היה נהדר, הרגשה טובה לחזור לזירה ואני מאוד גאה בבנים שלי".


מארשל ואן אריק שיתף את תחושותיו: "אבא שלי סיפר לנו כילדים כמה הוא אוהב את ישראל, ואני אהבתי את המדינה עוד לפני שבאתי לפה והיום אני מאוהב במדינה הזו. לעשות קרב כזה עם אבא שלי ואחי זה רגע שלעולם לא אשכח. הייתה אנרגיה נהדרת באירוע, בוודאות נשוב לישראל ונחזיר את ההיאבקות איתנו". רוס ואן אריק אמר לסיום: "זה היה ערב מאוד מרגש עבור המשפחה שלנו, ואני גאה להיות בזירה בישראל עם אבא שלי ואחי. היעדים הבאים שלנו הם יפן, הוואי ואז טקסס ואנחנו נגן על חגורות אליפות הזוגות של ארגון IWR נגד כל אחד בכל רגע".


It's important to me to make my dad proud, but last night @KevinVonErich made me a proud son! I will love Israel forever! pic.twitter.com/EoWoOPDQvB

— Marshall Von Erich (@MarshallVonEric) 10 ביולי 2017


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי