טל פליקר זכה במדליית ארד באליפות העולם בג'ודו

טל פליקר
טל פליקר | צילום: AFP

הג'ודואי (66 ק"ג) ניצח את זנטריה האוקראיני והפך לישראלי השביעי בהיסטוריה שזוכה במדליה באליפות העולם, גילי כהן הפסידה לקוזיוטינה הרוסיה בקרב על הארד

(גודל טקסט)
היום השני באליפות העולם בג'ודו נערך היום (שלישי) בבודפשט והסתיים עם זכייה במדליית הארד של טל פליקר.

פליקר היה הראשון להתחרות ועשה זאת עם ניצחון נאה על אוסניאל סוליס מקובה, אותו הכניע באיפון אחרי 55 שניות בלבד. פליקר מתחרה בקטגוריה עד 66 קילוגרמים ובקרב על שמינית הגמר גבר בוואזרי על יריב קטארי, איוב אל אידריסי במפגש שלמעשה הוכרע בניקוד זהב. בסיום ההתמודדות סירב אל אידריסי ללחוץ את ידו של פליקר. 







בסיבוב הרביעי, שלב שמינית הגמר, התמודד פליקר מול ונדר מתיאו מהרפובליקה הדומיניקנית ובתום קרב עיקש וצמוד, שאף נכנס לניקוד זהב למשך 2:31 דקות, הצליח להכריע את יריבו ועלה לרבע הגמר. ברבע הגמר פגש פליקר את הבלארוסי דז'מיטרי מינקו. לאחר קרב שקול של עונשים, בניקוד זהב, הספיק פליקר לנצח בעזרת וואזרי והעפיל לחצי הגמר שם הפסיד בניקוד זהב לרוסי מיכאיל פולאייב. בקרב על מדליית הארד ניצח את גאורגי זנטריה האוקראיני בווזארי בניקוד זהב. 




פליקר. מדליית ארד (AFP)


פליקר הוא השביעי בהיסטוריה של הג'ודו הישראלי שזוכה במדלייה באליפות העולם. בזכות הזכייה יקבל פליקר מענק מיוחד של 60 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה יקבל מחצית מהסכום.


בדומה לפליקר, לסיבוב השלישי העפיל כבר אתמול ברוך שמאילוב, המתחרה גם הוא במשקל עד 66 ק"ג, לאחר שיריב אלג'יראי פרש מהקרב מולו. היום הוא פגש בקרב הראשון שלו את הצרפתי חואן פוסטיגוס ושמאילוב המשיך את היום הנפלא של הישראלים עם איפון בדרך לשמינית הגמר. בקרב הבא פגש את מיכאל פולאייב הרוסי, סגן אלוף העולם, אולם לצערו נכנע לווזארי ולעונשים וסיים את דרכו אחרי ארבעה סיבובים.


לאחר מכן גם אריאל בצלאל (עד 52 ק"ג) עלתה למזרן ותחילה גברה על אסטרלה לופס מספרד בזכות שני ווזארים, אך בסיבוב השני המתינה לה נטליה קוזיוטינה מרוסיה שהייתה משוכה גבוהה מדי עבורה. 



גילי כהן, הישג מרשים (AFP)


לסיבוב השני הצטרפה מאוחר יותר גם גילי כהן (52 ק"ג), שפתחה בסערה את הקרב מול הקרואטית טינה סיקיץ' ועלתה לסיבוב השלישי באיפון. בקרב הבא פגשה את הבלגית ואן סניק, מדליסטית הארד מלונדון 2012, והודות לוואזרי לקראת הסיום עלתה גם כן לרבע הגמר בבודפשט. ברבע הגמר גברה כהן על דיסטריה קרסניקי מקוסובו בעזרת ווזארי מרשים. בחצי הגמר היא כבר הייתה קרובה לניצחון, אך הפסידה ליפנית נאצומי טאסונדה בשני ווזארי. בקרב על מדליית הארד הפסידה הישראלית באיפון לנטליה קוזיוטינה מרוסיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי