זהב לטמבלקובה וכסף לתמנע לוי נלסון בגראנד פרי בטשקנט

אורי ששון
אורי ששון | באדיבות הוועד האולימפי

המתאזרחת טמלקובה זכתה בזהב בקטגוריית משקל של עד 52 ק"ג. נלסון לוי נוצחה בגמר אבל קטפה מדליה יוקרתית במשקל עד 57 ק"ג. בהמשך: אורי ששון חוזר למזרן

(גודל טקסט)

נבחרות הג'ודו של ישראל רשמו הישגים נאים בפתיחת הופעותיה בגרנד פרי טשקנט. בטינה טמלקובה זכתה בזהב, גם תמנע נלסון לוי הבטיחה מדלייה לאחר שעלתה לגמר. עוד שלושה ישראלים הגיעו עד לקרבות על מדליות הארד, אך הפסידו בהם.

המתאזרחת טמלקובה זכתה כאמור במדליית זהב בקטגוריית משקל של עד 52 ק"ג, אחרי שהכניעה בגמר את גאתה פרנץ מפולין. באותה קטגוריית משקל, התחרתה גם אריאל בצלאל שעלתה לקרב על הארד, אך הפסידה לשארלין ואן סניק הבלגית בווזארי וסיימה במקום החמישי.


תמנע נלסון לוי
(במשקל עד 57 ק"ג), העפילה גם היא לגמר וזכתה במדליית הכסף. היא ניצחה ברבע הגמר את הקזחית אייגרים אבילקדירובה, ובקרב השני ניצחה בווזארי את סברינה פילמוז'ר האוסטרית. בגמר נוצחה נלסון לוי על ידי אנה בורובסקה מפולין.

נועה מינצקר (עד 48 ק"ג) סיימה את השתתפותה במקום החמישי. היא הפסידה ברבע הגמר למריה פרסיקייה הרוסייה ונשלחה לבית הניחומים, שם גברה בקרב הראשון על טורקמנוב האוזבקית, אולם הפסידה לאווה צ'רנוביקי ההונגריה בניקוד זהב בקרב על הארד. שירה ראשוני הודחה בקרב הראשון בתחרות על ידי נודירה גולובה האוזבקית.

אצל הגברים, ברוך שמאילוב ירד לבית הניחומים אך בקרב על מדליית הארד הוא הפסיד לסרדור נורילייב המקומי. טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון מול רחימון סובהונוב האוזבקי באיפון.

גולת הכותרת של הטורניר מבחינת ישראל תהיה בהמשך בדמות החזרה של אורי ששון למזרן, לראשונה מאז הזכייה במדליית הארד בריו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי