נבחרת הג'ודו תנסה לטוס מחר לאבו דאבי דרך יעד אחר

אורי ששון
אורי ששון | באדיבות הוועד האולימפי

אחרי שהנבחרת עברה היום (שני) את תהליך הצ'ק אין בדרכה לטורקיה התברר שאין ברשותה את הוויזות הדרושות כדי להגיע לתחרות, והספורטאים שבו מאוכזבים לביתם

(גודל טקסט)

נבחרת הג'ודו של ישראל, אשר הייתה אמורה להגיע היום (שני) לטורקיה, על מנת להמשיך משם לאבו דאבי, לא המריאה בסופו של דבר מישראל, ותנסה לטוס מחר דרך יעד אחר ולהצטייד בדרכה בוויזות דבר שמנע את הטיסה היום. התחרות באבו דאבי אמורה לתת לספורטאים ניקוד דירוג לאולימפיאדת טוקיו. הסיפור החל לאחר שמטורקיה התקבלה הודעה כי הספורטאים לא יכולים להיכנס למדינה, שכן אין להם אפשרות להמשיך לאבו דאבי. לאחר שעות ארוכות של חוסר ודאות, ולאחר שלקחו את הציוד שלהם מבטן המטוס, חזרו הספורטאים המאוכזבים לביתם.


כזכור, מתחילת הדרך הערימו באבו דאבי קשיים על ישראל, ואף הוחלט כי הספורטאים הישראלים לא יוכלו להתמודד עם הדגל הישראלי על דש הבגד. לאחר מכן גם נודע כי במידה ויזכו בתחרות, ה"תקווה" לא תושמע, וכי הספורטאים יתמודדו תחת הדגל של האיגוד העולמי. יושב ראש האיגוד, משה פונטי, התבטא בעבר ואמר כי הם יצאו בכל דרך לתחרות, שכן מדובר בתחרות שכוללת בתוכה ניקוד גבוה וחשוב עבור התחרות.




מוקדם יותר, פנה חבר הכנסת ויושב ראש סיעת 'ישראל ביתנו' רוברט אילטוב לשרת התרבות והספורט מירי רגב בדרישה לפעול להחרים את הטורניר: "אני מודע למאמצים שנעשו מאחורי הקלעים על מנת לשנות את ההחלטה המכעיסה הזו, אך לצערי ההחלטה נשארה על קנה והספורטאים טסים להתחרות ללא הדגל. אני קורא לאיגוד הג'ודו הישראלי ולעומד בראשו, משה פונטי, להחרים את התחרות הזו. עליכם לזכור שלפני שאתם ספורטאים מצטיינים, אתם קודם ישראלים ומייצגים את כל המדינה. אסור לנו להסכים למצב שבו לא מרשים לספורטאים ישראלים להתמודד עם דגל המדינה על חליפותיהם. אם לא נעצור את כדור השלג הזה כאן ועכשיו אנחנו נחזור לצערי 70 שנה לאחור". 




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי