ענק: זהב לטל פליקר באבו דאבי, ארד לגילי כהן

טל פליקר
טל פליקר | איגוד הג'ודו האירופאי

מדליסט הארד מאליפות העולם גבר על ניג'אט שיחאליזאדה בדרך למקום הראשון בדירוג העולמי במשקל עד 66 ק"ג. על הפודיום זמזם לעצמו את "התקווה". עוד קודם לכן קטפה הישראלית גם היא מדליה

(גודל טקסט)

לאחר סאגה ארוכה וללא דגל ישראל, ג'ודאי ישראל החלו היום (חמישי) את השתתפותם בגראנד סלאם אבו דאבי, ועשו זאת בהצלחה אדירה עם שתי מדליות ביום הפתיחה. אצל הגברים, רשם טל פליקר (66 ק"ג) הישג כביר כשקטף את מדליית הזהב לאחר יום ארוך של קרבות. מדליסט הארד מאליפות העולם הוכיח עליונות, העפיל למקום הראשון בדירוג העולמי, ולקינוח הביע את מחאתו על היעדר הדגל וההמנון הישראלי עם הצבעה הפגנתית על סמל איגוד הג'ודו העולמי המתנוסס על חזהו. פליקר סיפר לערוץ 2 כי בזמן חלוקת המדליות, עמד על הפודיום וזמזם לעצמו את התקווה.

פליקר (עד 66 ק"ג) עלה לרבע הגמר אחרי שגבר באיפון על דימיטרי שרשאן מבלארוס. ברבע הוא ניצח עם שני ווזארי את המונגולי טומורקולג דבאדורג' והעפיל לחצי הגמר שם התמודד מול ילדוס ז'ומקאנוב הקזחי, שהדיח את ברוך שמאילוב (66 ק"ג) ברבע הגמר. לפני שהודח ברבע ניצח שמאילוב באיפון את חוג'יקבאר אולימוב האוזבקי. פליקר השלים את המלאכה בחצי הגמר כשניצח את הקזחי בעונשים ובגמר טיאטא את ניג'אט שיחאליזאדה האזרי באיפון מרשים וזאת לאחר שהשיג מוקדם יותר ווזארי.

גילי כהן (52 ק"ג) השיגה ווזארי בקרב מול לאנדרה פרייטאס מפורטוגל. וגם ניצחה בשלושה ווזארי את אוולין טשופ משווייץ. בחצי הגמר היא הפסידה לשרלין ואן סניק הבלגית בשני ווזארי ושני עונשים ואז הגיע הקרב על מדליית הארד עם ז'ואנה ראמוס מפורטוגל, ממנו יצאה הישראלית עם ידה על העליונה בזכות ניקוד זהב.

גילי כהן
גילי כהן. יופי של הישג (AFP)

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) ניצחה בקרב הראשון שלה באיפון את עזיזה שאקיר ממרוקו, אבל ברבע הגמר נכנעה באיפון לאירנה דולגובה מרוסיה. בבית הניחומים ניצחה ראשוני בווזארי את סבינה גיליאזובה מרוסיה, אך הפסידה בקרב על הארד לפאולה פראטו מארגנטינה. לעומתה, נעה מינצקר הפסידה בקרב הראשון שלה לז'ואנה דיוגו מפורטוגל בווזארי. דניאל בן דוד (עד 60 ק"ג) הודח בקרב הראשון שלו לאחר שספג איפון מול עמירן פפינאשווילי הגאורגי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי