מדליית ארד לטוהר בוטבול באבו דאבי, שגיא מוקי הודח

טוהר בוטבול
טוהר בוטבול | צילום יח"צ

הג'ודוקא הישראלי גבר על מתחרה מהאמירויות שלא לחץ את ידו, והפסיד בחצי הגמר. בבית הניחומים הוא גבר בניקוד זהב על בזילה מאיטליה. מוקי הפסיד בסיבוב השני

(גודל טקסט)

אחרי הפתיחה המוצלחת שכללה מדליית זהב לטל פליקר ורד לגילי כהן, טורניר גרנד סלאם אבו דאבי נמשך היום (שישי) והביא מדליית ארד נוספת לישראל. הזוכה היה טוהר בוטבול שניצח בתחרות עד 73 ק"ג את רשאד אלמשיג'ארי מאיחוד האמירויות – שאף סירב ללחוץ את ידו של הישראלי.

שלב לאחר מכן גבר על יראסיל סקנולי מקזחסטן ואת מקומו בחצי הגמר הבטיח אחרי שניצח את דניס יארצ'ב הרוסי. בקרב שאם היה מנצח בו היה מבטיח מדליה, הפסיד ליריב נוסף מרוסיה, מוסה מוגושקוב. מכאן עבר בוטבול להתמודד בבית הניחומים מול פאביו בזילה האיטלקי. הקרב שהסתיים בשוויון, נגרר לניקוד זהב שם הייתה ידו של בטוטבול על העליונה בדרך למדליה. 

הראשון דווקא לסיים היום (שישי) את דרכו בתחרות היה שגיא מוקי, שאמנם גבר בקרב הראשון שלו במשקל עד 81 ק"ג על קרומטול חיימוב מטג'יקיסטן, אך בקרב על רבע הגמר נכנע לפרנק דה ויט ההולנדי שכבר היה גדול על הישראלי והדיח אותו.


טוהר בוטבול (איגוד הג'ודו האירופי)

אצל הנשים, רותם שור גברה על איימי ליווסאי הבריטית ועלתה לשלב רבע הגמר ב-63 ק"ג, אולם בקרב על כניסה לשלב ארבע האחרונות פגשה את אגאטה אוזדובה הפולנייה ולצערה ירדה מנוצחת וירדה לבית הניחומים. בקרב הראשון בניסיון להשיג מדליית ארד ניצחה שור את ולנטינה קוסטנקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי