בעלי הבית: נבחרת הג'ודו מתכוננת לאליפות אירופה בת"א

נבחרת ישראל בג'ודו
נבחרת ישראל בג'ודו | דני מרון

התחרות היוקרתית תגיע לראשונה לישראל. נבחרת הנשים והגברים עורכת הכנות אחרונות לקראת האירוע, בתקווה לכמה שיותר מדליות. יו"ר האיגוד פונטי: "זו ההזדמנות של הספורטאים להראות לכל עם ישראל עד כמה הם טובים"

(גודל טקסט)

בעוד תשעה ימים בדיוק תצא לדרך אליפות אירופה לבוגרים בג'ודו שתיערך בגני התערוכה בתל אביב. השבוע ערכה נבחרת ישראל אימון פתוח, שבו הורגש היטב כי היא עומדת בפני אירוע יוצא דופן. הספורטאים התפזרו לראיונות לגופי התקשורת השונים, הצטלמו, פיזרו חיוכים לכל עבר ובעיקר סיפרו על ההתרגשות שמציפה אותם ככל שהאליפות מתקרבת.

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי כבר זכה לראות מדליות אולימפיות, מדליות באליפויות עולם, באליפויות אירופה וביתר התחרות בסבב, אך למרות כל זאת גם הוא לא הסתיר את התרגשותו לקראת האירוע הגדול ביותר בתולדות הג'ודו המקומי. "זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה של הג'ודו הישראלי שיש כאן אליפות אירופה לבוגרים", אמר פונטי בחיוך רחב, "זו ההזדמנות של הג'ודאים הישראלים להראות לכל עם ישראל עד כמה הם טובים. זה מרגש מאוד".

פונטי כבר הביא לארץ את אליפות אירופה אחת, את האליפות עד גיל 23 שנערכה בנובמבר 2016, גם היא בתל אביב. אותו אירוע, שארגונו זכה למחמאות בקרב האיגוד האירופי, הוא זה שסייע לישראל לקבל את אירוח התחרות החשובה ביותר ביבשת. "מבחינת ההפקה, אנחנו צריכים לעשות את הטוב ביותר כדי שיהיו הזדמנויות אחרות לארח גרנד פרי או גרנד סלאם", אמר פונטי, והודה שחלומו הגדול כיו"ר האיגוד הוא להביא את אליפות העולם לארץ. זה אולי נשמע מפוצץ, אבל אפילו פונטי לא פוסל את האפשרות הזו. הכל תלוי בצורה שבה תיראה האליפות הקרובה.

האימון הפתוח של נבחרת הנשים נפתח בבשורה פחות טובה: ענבל שמש (עד 63 ק"ג) הצטרפה אל דניאל בן דוד וגילי כהן ברשימת הנעדרות, לאחר שנפצעה בגרנד פרי אנטליה בשבוע שעבר ותחמיץ את האליפות הביתית. מאמן הנבחרת שני הרשקו עמד שלשום מול המיקרופונים והסביר שנבחרות הג'ודו כבר מנוסות באירועים גדולים עם הרבה לחץ, ולכן הנבחרת שלו עדיין מתמקדת בשגרה, ומבחינתו "עדיין יש זמן".


ראשוני. הנשים יסיימו עם מדליה? (דני מרון)

הנשים מתרגלות קרבות, מדברות עם הרשקו על הטעויות שהן צריכות לתקן, ובתחילת האימון נראה היה לרגע שהן כל כך עסוקות בלעשות את מה שהן יודעות, שהן פשוט לא מודעות לגודל האירוע. כל זאת עד שהתקשורת נכנסה לחדר וגרמה לרגע לסוג של הלם. כיאה לענף ההישגי ביותר בישראל, אי אפשר בלי צפי למדליות. "מבחינת הביצועים שלנו, אף פעם אי אפשר להתחייב", הוסיף הרשקו, "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שהבנות יגיעו הכי מוכנות. אנחנו תלויים בעצמנו, אבל לא רק. יש עוד ספורטאיות טובות שמתחרות, ואני מקווה שנסיים עם מדליה".

בין המתחרים בנבחרת הגברים בתחרות נמצא טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) בן ה-24 – היחיד מבין כל המתחרים בשתי הנבחרות יחדיו שכבר זכה במדליה מול הקהל המקומי, אותה אליפות עד גיל 23 מלפני שנה וחצי. "אני יודע איך זה מרגיש לעמוד על פודיום בארץ, זכיתי בתחרות הזו במדליית כסף", נזכר השבוע בוטבול בתחרות שהקפיצה אותו לתודעה, "הייתה אווירה מאוד חמה וכיפית. הקהל שעודד אז לא השפיע עליי, למרות שהיה הרבה רעש. האמת? אני מאוד אוהב שיש קהל ביתי. זה נותן דחיפה, ואני לוקח את זה בצורה חיובית ונותן לזה לסחוף אותי קדימה. הלחץ הוא כמו כל תחרות, בינתיים אני לא מרגיש משהו מיוחד. אני לא חושש מהתחרות, מבחינתי היא רגילה לכל דבר, ואם אפשר גם מדליה זה יהיה מצוין".


בוטבול. מגיע הפעם כספורטי בכיר (דני מרון)

לעומת האירוע הקודם בישראל, בוטבול יגיע הפעם כספורטאי בכיר, ששמו מוזכר כמי שאמור לעלות על הפודיום בתל אביב. אשתקד הוא הגיע לחצי הגמר – המיקום הגבוה ביותר של ספורטאי מהנבחרת באליפות אירופה – שם הפסיד לטומי מסיאס השוודי על חודו של עונש ופספס את מדליית הארד. בוטבול לא מסכים שהייתה זו התחרות הטובה ביותר שלו עד כה, על אף שהגיע לחצי הגמר. "בסופו של יום לא זכיתי במדליה. לא עליתי על הפודיום", הוא מסביר, "הקרב עם מסיאס עוד יושב אצלי בראש. זה צורם, כי זה יום שהייתי טוב בו, אבל כבר למדתי את הטעויות שלי והשתפרתי".

האליפות תיפתח ביום חמישי הבא (26 באפריל) בגני התערוכה בתל אביב ותימשך לאורך כל סוף השבוע. שלשום נודע כי בנק ירושלים יהיה נותן החסות הרשמי של הנבחרת (גברים ונשים), ולוגו הבנק יופיע על גב מדי החליפות באליפות. "אנו מברכים ומודים לבנק ירושלים על החלטתו החשובה לתמוך בספורט בכלל ובנבחרת ישראל בג'ודו בפרט באליפות הקרובה", אמר פונטי, "אנחנו מזמינים את כלל הציבור להגיע, לתמוך, לחזק ולעודד את הספורטאים שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי