תקדים: נבחרת ישראל בג'ודו תתחרה עם דגלה באבו דאבי

אורי ששון
אורי ששון | באדיבות הוועד האולימפי

אחרי שהתחרויות בטוניס ובאבו דאבי הושעו לאור סירוב המדינות לאפשר את הנפת דגל ישראל וניגון ההמנון הלאומי, איחוד האמירויות אישרה כי תאפשר לכל מדינה, כולל ישראל, להתחרות תוך שוויון זכויות מוחלט

(גודל טקסט)

איגוד הג'ודו העולמי הכריז היום (שני) על שינוי חסר תקדים שיאפשר לנבחרת ישראל להשתתף בגראנד פרי באבו דאבי תוך שימוש בסמל המדינה ונגינת ההמנון. השינוי התאפשר בעקבות השעיית התחרויות בטוניס ובאבו דאבי, מה שאילץ את ראשי איגוד הג'ודו של איחוד האמירויות לאשר כי מעתה והלאה יתייחסו לכל המדינות שווה בשווה, כך שישראל תוכל להניף את דגלה, להתחרות עם סמלה ולנגן את המנונה לראשונה במדינה ערבית.

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה לאור ההחלטה: "אני שמחה שהמאבק העיקש שהובלתי יחד עם יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר ויו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות תחת הדגל הישראלי והשמעת ההמנון הישראלי באבו דאבי נשא פרי ולראשונה יתחרו ספורטאינו שווים מול שווים על אדמת מדינה ערבית", אמרה השרה רגב והוסיפה: "מדובר בהחלטה היסטורית בעלת משמעויות מרחיקות לכת ופורצת דרך. מתחילת הדרך הבהרתי כי יש להפריד בין ספורט לפוליטיקה ואין כל מקום להדיר ולהפלות את ספורטאינו".


שגיא מוקי. יוכל להתחרות עם דגל ישראל ובתקווה לשמוע את ההמנון על הפודיום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי