אליפות העולם בג'ודו: טל פליקר הפסיד בקרב על הארד

טל פליקר
טל פליקר | דני מרון

המדורג ראשון בעולם עד 66 ק"ג שהגיע עד לשלב חצי הגמר הפסיד לזאנטריה האוקראיני, אותו ניצח באותו מעמד בשנה שעברה, בקרב על מדליית הארד וסיים במקום החמישי, גפן פרימו נעצרה ברבע הגמר וסיימה שביעית

(גודל טקסט)
אליפות העולם בגו'דו בבאקו באז'רבייג'ן: טל פליקר, אחת התקוות של הנבחרת למדליה המדורג ראשון בעולם בקטגוריית המשקל שלו (עד 66 ק"ג), סיים במקום החמישי אחרי שהפסיד לזאנטריה בקרב על מדליית הארד בבית הניחומים. גפן פרימו נעצרה ברבע הגמר וסיימה במקום השביעי.


פליקר פתח את חלקו בתחרות בסיבוב השני מול סרדור נורילאייב שמודרג 39 בעולם. האוזבקי הקשה על פליקר שהצליח לבסוף לבצע ווזארי, לזכות בניקוד זהב ולעלות לשלב הבא. בסיבוב השלישי פגש פליקר את גומבוץ הסלובני. הישראלי ספג כבר שני עונשים אך כשהקרב נכנס אל ניקוד זהב שוב הצליח להטיל את יריבו בווזארי. בשלב שמינית הגמר  פליקר גבר על אוסניאל סוליס הקובני וברבע ניצח את דניאל קרגנין הברזילאי בניקוד זהב אחרי קרב שארך 09:47 דקות. בשלב חצי הגמר סיירג'נוב הקזחי ניצח אותו באיפון אחרי 1:35 בתוספת הזמן. בקרב על מדליית הארד הפסיד פליקר לזאנטריה האוקראיני, אותו ניצח באותו מעמד בשנה שעברה, וסיים במקום החמישי.


אורן סמדג'ה המאמן הלאומי של נבחרת הגברים סיכם:
"טל פליקר הוכיח שהוא ספורטאי שהולך על כל הקופה. לא מוותר לעצמו, לוחם אמיתי. שנה שנייה ברציפות שהוא מגיע לחצי גמר באליפות עולם ומתמודד על מדליה. יש תחושה של פספוס והחמצה בקרב חצי הגמר ולמרות זאת טל נתן הופעה מכובדת מאוד וסיים בין חמשת הספורטאים המובילים בעולם. היציבות שלו מוכיחה שמדובר בספורטאי על לאיגוד הג'ודו, שעוד כמה דברים שנצטרך לחדד לקראת המירוץ לאולימפיאדה, ואנחנו עם הפנים קדימה וכבר מתכוננים למחר ליום הקרבות של טוהר בוטבול".



סמדג'ה. החמיא לפליקר (דני מרון)


טל פליקר אמר:
"שמח להיות במעמד הזה שהוא גדול ומכובד, אך אני מאוכזב מהתוצאה הסופית, לסיים את היום בלי עמידה על הפודיום. תודה לצוות של נבחרות ישראל, לאיגוד הג'ודו הישראלי ולספונסרים שהגיעו עד לכאן, לתמוך ולהיות איתי ביום הזה".


גפן פרימו התחילה גם היא את יום התחרות שלה כשגם היא עלתה אוטומטית לסיבוב השני, בו רשמה ניצחון מרשים על מדליסטית הכסף מריו דה ז'ניירו, אודטה ג'ופרידה. האיטלקייה צברה ניקוד (ווזארי) 53 שניות לסיום, אבל זמן קצר לאחר מכן פרימו הצליחה לבצע איפון.


בסיבוב שלישי פגשה פרימו את האמריקאית אנג'ליקה דלגאדו, צברה ניקוד (ווזארי) בפתיחת הקרב, ושמרה על היתרון עד סיומו. לצערה, ברבע הגמר היא פגשה את בוצ'ארד הצרפתייה לה הפסידה בווזארי. לבית הניחומים הגיעה עם פחות התלהבות מבתחילת הטורניר והפסידה לג'סיקה פריירה שביצעה ווזארי בתחילת הקרב ושמרה עליו עד לסיום.



פרימו. סיימה במקום השביעי (דני מרון)


מי שאכזב מעט הוא ברוך שמאילוב שזכה להגרלה נוחה על הנייר ופגש את ירלאן סריקז'אנוב הקזחי (מדורג 36 בעולם, לעומת שמאילוב המדורג 4), אבל הפסיד אחרי שספג שני ווזארי מיריבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי