ברגל ימין: שלוש מדליות ארד לישראל בגראנד סלאם אבו דאבי

גילי כהן עם תמנע נלסון לוי
גילי כהן עם תמנע נלסון לוי | צילום: איגוד הג'ודו

גילי כהן (עד 52 ק"ג), תמנע נלסון לוי (57) וברוך שמאילוב (66) ניצחו בקרבות על הארד ורשמו הופעות ראשונות על הפודיום למשלחת שמתמודדת לראשונה תחת דגל כחול-לבן בטורניר היוקרתי. מירי רגב חגגה ביציע

(גודל טקסט)

זה התחיל: גרנד סלאם אבו דאבי בג'ודו, בו בפעם הראשונה בהיסטוריה המשלחת הישראלית מתחרה עם דגלי ישראל וסממנים לאומיים לעיני שרת הספורט מירי רגב, יצא היום (שבת) לדרך עם שישה נציגים ישראלים. נועה מינצקר ושירה ראשוני (עד 48 ק"ג) עלו ראשונות למזרן, אך הן הודחו כבר בסיבוב הראשון וסיימו את דרכן. גפן פרימו עלתה לקרב על הארד דרך בית הניחומים שם הפסידה וסיימה במקום החמישי, אך גילי כהן, ברוך שמאילוב ותמנע נלסון לוי ניצחו כולם בקרבות המקבילים וזכו בשלוש מדליות ארד כחול לבן.

פרימו (עד 52 ק"ג), מדליסטית הארד מאליפות אירופה שנערכה בארץ וסגנית אלופת העולם לנוער הטרייה, גברה על טינקה אסטון האוסטרלית ועלתה לרבע הגמר שם הפסידה לראמוס הפורטוגלית באיפון. בבית הניחומים פגשה את פרז הספרדייה ועלתה לווזארי מהר כעבור פחות מדקה. דקה וחצי לסיום הקרב, הצליחה לרתק את יריבתה שנכנעה מיד ועלתה לקרב על הארד שם פגשה את צ'לסי גילס הבריטית. בשניות האחרונות של הקרב הצליחה גילס להפיל את הישראלית בווזארי וזכתה במדליה, מותירה את פרימו להתנחם במקום החמישי.

גפן פרימו. נכנעה בשניות הסיום (דני מרון)
גפן פרימו. נכנעה בשניות הסיום (דני מרון)

כהן (52 ק"ג) פגשה ברבע הגמר את מלינדה קלמנדי מקוסבו, שכזכור עשתה היסטוריה בריו 2016 שהפכה לספורטאית הראשונה שזוכה בזהב עבור המדינה הצעירה. שתי הספורטאיות ספגו עונשים ובשלב מסוים נדרשו השתיים לצאת לטיפול כאשר קלמנדי נראתה מדממת מאפה. כשחודש הקרב כעבור מספר דקות ארוכות, חזרה כהן חבושה בראשה וקלמנדי באפה. הישראלית, שכבר ספגה שני עונשים לעומת אחד של יריבתה, קיבלה את השלישי ועברה אף היא לבית הניחומים, שם פגשה את את טצ'ופ השווצרית ועלתה ליתרון ווזארי מהיר.

בהמשך הצליחה לזכות באיפון ולעלות אף היא לקרב על הארד שם פגשה את ז'וסנה ראמוס, אותה אחת שהדיחה את פרימו. לאחר כמעט שבע דקות של קרב ספגה ראמוס עבירה שלישית שנתנה לכהן נקודה מכריעה, את הניצחון ואת המדליה.

תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) נעזרה בווזארי כדי לנצח, תחילה את איוולין אילייב מבולגריה, הפסידה לקוניקה הרוסיה בווזארי ולאחר מכן באיפון ברבע הגמר וירדה אף היא לבית הניחומים, שם פגשה את טרסה סטול הגרמנייה, אלופת אירופה עד גיל 23 לשנת 2016 שנערכה בתל אביב. הישראלית הצליחה לזרוק אותה באיפון 2:24 דקות לסיום הקרב ולעלות לקרב על מדליית הארד. גם היא נגררה לניקוד זהב, במהלכו השיגה ווזארי וגברה על ליין מטייפי בדרך לפודיום.


ברוך שמאילוב עם מאמנו אורן סמד'גה. ניקוד חשוב בקריטריון האולימפי (דני מרון)

ברוך שמאילוב (משקל של עד 66 ק"ג) עלה לרבע הגמר בזכות ווזארי על מנואל סביכיל הגרמני בשניות האחרונות. בשלב הזה הוא הודח לאחר שספג ווזארי ואיפון מיריבו הקזחי.  שמאילוב התחרה מול קזחי נוסף במשקל ובתום הדקות החוקיות היה בשוויון ווזארים עם יריבו. לאחר בלבול נוסף מצד השופטים שהעניקו לשמאילוב כבר איפון, הניקוד כאמור חולק ונכנס לניקוד זהב. דקה ועשר שינות בתוכו, הצליח הישראלי לזרוק את יריבו באיפון ולעלות לקרב על הארד גם הוא. בקרב הסופי, הישראלי היה קרוב לפספס את ההזדמנות כשפיגר בווזארי מול שאמילוב הרוסי אך הצליח להשוות שניות לסיום בווזארי משלו. בניקוד הזהב, ניצח בווזארי נוסף והבטיח את המדליה, שהעניקה לו ניקוד חשוב מאוד בניסיונו להדביק את טל פליקר על הכרטיס הבודד במשקל זה לטוקיו 2020.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, אמר: "אני גאה מאוד בנבחרת הנשים על תחרות גרנד סלאם מצוינת, גאווה לאיגוד הג'ודו, לספורט הישראלי ולמדינת ישראל. שמחים לעשות היסטוריה ולראשונה להניף את דגל ישראל על אדמת אבו דאבי. גילי כהן ותמנע נלסון עשו תחרות מצויינת כולל ניצחונות על ספורטאיות מהטופ העולמי. לא בכל יום זוכים ב-2 מדליות בגרנד סלאם ובאבו דאבי זה עוד יותר מתוק. חשוב לציין את התחרות המצויינת של גפן פרימו שסיימה במקום ה-5 ומרחק נגיעה ממדליה שלישית לנבחרת הנשים. זו הזדמנות מצוינת להודות ליו"ר האיגוד משה פונטי, לשרת הספורט מירי רגב ולנשיא איגוד הג'ודו העולמי על המאמץ והעקשנות לתת לספורטאים הישראלים לייצג את המדינה בכבוד כמו כולם ובכל מקום".

מאמן הגברים, אורן סמדג'ה, סיפר: "שמח על המדליה של ברוך שמאילוב. יש לנו ספורטאים שנלחמים עד הרגע האחרון וכפי שראינו היום, ברוך הלך עד הסוף, עד השנייה האחרונה, וניצח. יש לנו נבחרת חזקה ומגובשת שיודעת לעשות את זה ברגע הנכון".

גילי כהן: "גאה מאוד שהצלחתי לסיים את היום על הפודיום. שמחה ברמה האישית, בשביל הנבחרת ובשביל המדינה. העבודה של יו"ר האיגוד פונטי, מריוס ויזר נשיא האיגוד העולמי ושל משרד הספורט ברשות השרה מירי רגב הראתה פירות וחשנו גאווה גדולה לייצג את ישראל באבו דאבי.
תודה לצוות המאמנים בנבחרת ברשות שני הרשקו, למועדון שלי מכבי הרצליה והמאמנת האישית שלי מיכל פיינבלט".

תמנע נלסון לוי: "מרגישה גאווה לסיים את הגרנד סלאם עם מדליה שנייה ברצף. אמנם לא הצלחנו להשמיע את התקווה היום אבל הבאנו כבוד למדינה ולאיגוד הג'ודו. רוצה להודות לכל מי שעומד מאחוריי, לא היינו יכולים להתחרות עם הדגל בלי העבודה הקשה של כל הצוות, ובמיוחד משה פונטי, השרה מירי רגב ויו"ר איגוד העולמי מריוס ויזר. תודה מיוחדת לשני הרשקו וצוות המאמנים בנבחרת וכמובן גם ליואל ליבסטר מאמני האישי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי