הישג אדיר: פיטר פלצ'יק זכה בזהב שני לישראל באבו דאבי

פיטר פלצ'יק, אורן סמדג'ה
פיטר פלצ'יק, אורן סמדג'ה | צילום: איגוד הג'ודו

אחרי ששגיא מוקי הביא להשמעת "התקווה", גם הג'ודוקא במשקל עד 100 ק"ג ניצח בגמר וזכה במדליה חמישית למשלחת המתחרה לראשונה תחת דגל כחול לבן: "זה כבוד גדול למדינה". ששון נפצע בחצי הגמר ופרש

(גודל טקסט)

אחרי מדליית הזהב ההיסטורית של שגיא מוקי אתמול (ראשון) ושלוש מדליות הארד הנוספות משבת, נעלה המשלחת הישראלית גראנד סלאם מוצלח במיוחד באבו דאבי עם מדליית זהב נוספת, הפעם של פיטר פלצ'יק.

פלצ'יק (עד 100 ק"ג), אותו מלווה בשנה האחרונה חברת הנדל"ן צרפתי צבי ובניו המעניקה לו חסות, נגרר בקרב הראשון שלו לניקוד זהב, אבל ברגע האמת ניצח באיפון מתחרה מאסטוניה ועלה לרבע הגמר, קרב שגם אותו סיים עם ידו על העליונה כשניצח בווזארי את בורדודאבסקי והבטיח את מקומו בחצי הגמר. בקרב על המקום בגמר, הישראלי התקשה מאוד לנצח את יריבו הגרמני ורק כעבור 6:39 דקות הצליח להטילו בווזארי ולעלות לגמר. בגמר הוא התחרה מול גאסימוב האזרי, והקרב נכנס לניקוד זהב לאחר ששום מתחרה לא הצליח להעלות ניקוד על לוח התוצאות. חצי דקה לתוך הקרב זכה הישראלי בווזארי ובמדליית הזהב, מבטיח ש"התקווה" יתנגן שוב באבו דאבי.

פלצ'יק אמר לאחר הזכייה: "אני מאוד מתרגש כי זו מדלית זהב ראשונה שלי בגראנד סלאם, במיוחד כשזה באבי דאבי והביא כבוד גדול לישראל. אין כיף גדול מזה כי אני אוהב את הנבחרת ואת המדינה".

מוקדם יותר עלה אורי ששון (100 ק"ג ומעלה) לקרב הראשון שלו וניצח באיפון את יאנג הסיני בדרך לרבע הגמר ובקרב השני רשם איפון 11 שניות לסיום ורשם גם הוא עלייה לחצי הגמר, אלא שבקרב הבא נכנע לצ'כי לוקאש קרפאלק עטור התארים (אלוף אולימפי ואלוף העולם ב-100 ק"ג, אלוף אירופה מת"א ב-100+) ואף נפגע במהלך הקרב וטופל על המזרן כשנמרוד משה, פיזיותרפיסט הנבחרת, רץ לעברו עם הצוות הרפואי מהטעם הטורניר.

ששון. החליט לפרוש על מנת לא לסכן את מצבו (דני מרון)
ששון. החליט לפרוש על מנת לא לסכן את מצבו (דני מרון)

ששון אמור היה להתחרות על הארד, אך נאלץ לפרוש: "לאחר בדיקה ראשונית הוחלט שאורי לא ימשיך בתחרות על מנת לא להחמיר את הפציעה. בירור מעמיק יעשה בהמשך", מסר הפיזיוטרפיסט נמרוד משה. מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה, הוסיף: "אורי תיפקד בצורה טובה בתחרות. הפציעה היא חלק מהעניין והחלטתי שלא יתחרה על הארד כדי שיוכל להתאושש ולהתכונן לתחרויות הבאות".

עוד היום, לי קוכמן (עד 90 ק"ג), שעדיין מחפש את תחרות הפריצה שלו, פתח את הבוקר בניצחון באיפון על יריב מקזחסטן בסיבוב הראשון, אולם לצערו היה זה הניצחון היחידי שלו מאחר שבסיבוב השני הוא הודח באיפון ליריב אזרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי