מדליית כסף לברוך שמאילוב שהפסיד בגמר גרנד פרי האג

ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב | באדיבות הוועד האולימפי

הישראלי בן ה-24 שהתחרה בקטגוריית משקל של עד 66 ק"ג הפסיד בגמר למרגוולאשווילי הגיאורגי. טל פליקר הודח כבר בקרב הראשון, גילי כהן הפסידה בבית הניחומים וסיימה שביעית, טמלקובה נפסלה בדרך לארד

(גודל טקסט)

גרנד פרי בהאג בג'ודו נפתח היום (שישי) כאשר נבחרת הגברים מתחרה עם הספורטאים הישראלים שמדורגים במקומות הכי גבוהים בלבד, לעומת נבחרת הנשים, שטסה בהרכב מלא.

ההפתעה הגדולה ביותר נרשמה כשטל פליקר (66 ק"ג) הודח כבר בקרב הראשון שלו על אף היותו מדורג שלישי בעולם, כשהפסיד לאיסה איסייב הרוסי המדורג 118 בעולם באיפון. באותו המשקל, הצליח ברוך שמאילוב לנצח באיפון ולעלות לשמינית הגמר, שם ניצח באיפון. ברבע הגמר פגש את קיוטאקה קידו היפני והצליח להטילו בווזארי בזמן החוקי של הקרב, מה ששלח אותו לחצי הגמר מול אלטנסקוח דובון המונגולי. הישראלי תקף ותקף עד ש-1:17 לסיום הקרב הצליח להטיל באיפון חלק את יריב, לעלות לגמר ולהבטיח מדליה. 

שמאילוב התחרה בגמר מול וואזחה מרגוולאשווילי הגיאורגי. 2:21 דקות לסיום הזמן החוקי של הקרב, הגיאורגי העלה ווזארי על לוח הניקוד. במשך הדקות שנותרו נשמע מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, קורא לברוך לקום ולהמשיך ולעשות "התקפה מסודרת" (ואף קיבל אזהרה מהשופט). זה לא עזר לישראלי שהפסיד וזכה במדליית הכסף. 

אצל הנשים, ארוסתו של שמאילוב, בטינה טמלקובה (52 ק"ג), הגיעה עד חצי הגמר, שם פגשה את קרוליין קרליין ואן סניק הבלגית והודחה. במהלך קרב חצי הגמר, ביצעה טמלקובה תרגיל שלדעת השופטים סיכן את יריבתה, ולכן הקרב נעצר מיד, והישראלית הודחה כאמור מהמשך התחרות כך שלא תתחרה על הארד. בשפת הג'ודו נקרא הדבר "הנסקומקה"- כאשר הספורטאי מסכן את עצמו או את יריבו ועלול לגרום לפציעה כזו או אחרת. באותו המשקל, גילי כהן הפסידה ברבע הגמר ונשרה אל בית הניחומים, בו הפסידה גם כן באיפון לרקה פופ ההונגרייה וסיימה במקום השביעי.

נועה מינצקר (48 ק"ג) הפסידה בסיבוב השני באיפון. באותו המשקל, תמר מלכה הודחה בסיבוב הראשון. מעיין גרינברג (57 ק"ג) ניצחה בסיבוב הראשון באיפון והפסידה בשני באיפון גם כן. באותו המשקל, תמנע נלסון לוי וכמוה גם גפן פרימו (52 ק"ג), שהגיעה חבושה בידה לטקס של הוועד האולימפי השבוע, לא משתתפות בתחרות זו הואיל והשתיים יתחרו בגרנד סלאם ביפן בתחילת דצמבר, התחרות הקשה והאיכותית מכולם בסבב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי