פונטי: "רוצים לארח את אליפות העולם בג'ודו ב-2020"

פיטר פלצ'יק, תמנע נלסון לוי, ירדן ג'רבי, משה פונטי
פיטר פלצ'יק, תמנע נלסון לוי, ירדן ג'רבי, משה פונטי | עדי אבישי

נבחרת ישראל בג'ודו ערכה מסע"ת לקראת גרנד פרי תל אביב שייפתח מחר. יו"ר האיגוד: "יש לנו גיבורים והקהל אוהב גיבורים". ג'רבי: "אירוע שיעשה טוב לספורט הישראלי ולג'ודו". פלצ'יק: "אי אפשר להישאר אדיש לקהל"

(גודל טקסט)

לקראת טורניר גרנד פרי תל אביב שייפתח מחר ויימשך עד שבת, נבחרת ישראל בג'ודו ערכה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, המדליסטית האולימפית לשעבר ירדן ג'רבי והג'ודאים פיטר פלצ'יק ותמנע נלסון לוי שיתחרו בתחרות.

פונטי שהצהיר על רצונו לקיים בתל אביב גם את אליפות העולם ב-2022, נשאל על האפשרות שנבחרות ערביות יחרימו את התחרות וענה: "זו פעם ראשונה שהציעו לי, זה לא אני שהצעתי. אני מאמין שאם האיגוד הציע לי, סימן שמבינים ולוקחים את זה בחשבון. כך שיש סיכוי. ראש הממשלה הבטיח שכל אחד יוכל להיכנס לתחרות. זה שלא באים זה לא בגלל שלא רוצים לבוא לישראל, אלא בגלל שחוששים שלא יוכלו להיכנס למדינה ערבית אחרת.

"אני חושב שלישראל גם מדינות ערביות היו רוצות להגיע. אבו דאבי אירחו אותנו מאוד יפה היינו בטוחים שיגיעו, אבל כנראה שיש לחצים אחרים שאני לא מכיר והם לא הגיעו. זה גרנד פרי ראשון והוחלט עליו חודשיים לפני, ולכן הרבה מדינות לא הכניסו את זה ללו"ז שלהן ויכול להיות שזו הסיבה שלא הגיעו. אני מאמין שב-2020 יהיו הרבה יותר מדינות, אולי גם ערביות. יהיה גם ניקוד של 100 אחוז. כדי לקבל אישור לאליפות עולם צריך אישור גדול מאוד".

הנבחרת הגדולה שכוללת 43 מתחרים: "ארבעה ג'ודאים יכולים להתחרות בכל קטגוריה וזה גם נותן הזדמנות לצעירים להתחרות בתחרות גדולה והזדמנות לראות מי עומד בלחץ וייצג אותנו ב-2024. זה לא מקרי, זה משהו שעובדים עליו שנים. אני יחייב לציין את אורן סמדג'ה בגברים ושני הרשקו בנשים. שניהם היו חניכים שלי וחשבתי שאני המאמן הכי טוב, אבל הם עולים עליי בהרבה ועושים דברים שאני לא מבין איך הם עושים. זה מדהים שחניכים שאימנת יודעים מה הם עושים ובאים לתחרות מאוד רגועים עם תחושה של הצלחה וזה נדיר מה שקורה בנבחרות ואני מודה לשני המאמנים האלה ובלעדיהם לא היו ספורטאים כאלה"

על אורי ששון: "אורי זה משהו מיוחד. זה סוד. יכול לנצח כל אחד בעולם ופתאום להפסיד בקרב הראשון. צריכים להגיע איתו לאולימפיאדה במצב הטוב ביותר ולא משנה מה קורה בדרך ואני מאמין שהוא ייתן את הטוב ביותר שלו. אל תצפו שיביא מדליה בכל תחרות, אבל הוא סוד גודל מאוד".


גור, ג'רבי ופונטי. אליפות העולם תגיע ב-2020? (עדי אבישי)

הקהל שבא לתחרויות בישראל: "יש לנו גיבורים ואנשים אוהבים להתחבר לגיבורים. זה לא רק ילדי החוגים והוריהם אלא גם קהל חופשי שאוהב את הג'ודו הישראלי כי הוא התחיל להבין והוא אוהב בגיבורים, ויש לנו גיבורים בגו'דו"

המדליסטית האולימפית לשעבר ירדן ג'רבי אמרה: "זאת כבר תחרות שלישית שנערכת פה וזה מתחיל לחלחל לספורטים כדבר שבשגרה. זה לא קרה בעבר ואנחנו נכנסים להרגשה שזה ברור, אבל כשאני הייתי ספורטאית לא היו תחרויות בארץ וזה בזכות פונטי, מריוס ויזר והשרה מירי רגב שעוזרת. זה עושה כל כך טוב לספורטאים ולהתחרות בארץ זה פוש רציני לקריטריון האולימפי. זה אירוע שיעשה טוב לספורט הישראלי ולג'ודו".

החיבור לקהל: "אני חושב שיש משהו מאוד מיוחד בג'ודו הישראלי. לראות את הספורטאים המדהימים האלה נותנים את כל הלב והנשמה זה משהו שאת רוצה להתחבר אליו, להריע להם ולשמוח איתם וזו הקהילה המיוחדת של הג'ודו. רואים את העוצמה והלחימה שלהם ועצם העובדה שהם מצילחים זה החיבור הכי טבעי שיכול להיות".

תמנע נלסון לוי על קיום התחרות בישראל: "אני חושבת שהרבה אתלטים שמתחרים זה מרגש. המאמנים עושים עבודה נהדרת ורואים את זה בכמות המתחרים. הקהל? כל אחד לוקח את זה למקום שלו. לפעמים זה עושה טוב ולפעמים לא. צריך להתרכז ולא להתייחס לקהל כמו בכל תחרות אחרת, זה לא משהו מיוחד. זה כיף שיש תמיכה שאנשים באים ואוהבים לראות ג'ודו ולדעת שעושים טוב וכיף זה מכפיל את זה, זה עוד יותר טוב.


נלסון לוי, פלצ'יק וג'רבי. בונים על הקהל (עדי אבישי)

התגובות של הג'ודאים מרחבי העולם על תחרויות בישראל: "קיבלנו פידבק טוב. ספורטאים מאוד אוהבים להגיע לפה ואני חושבת שמקבלים יחס שלא מקבלים במדינות אחרות. הם אוהבים את השהות פה. אני חושבת שאחרי מה שהם רואים בטלוויזיה הם מגיעים לפה וחוטפים שוק כי זה הרבה יותר טוב ממה שזה נראה".

פיטר פלצ'יק: "אני חושב שקודם כל זה כיף לראות כזאת עוצמה של נבחרת וספורטאים ביחד על אותו מזרן, ספורטאים בקטגוריות גיל שונות, כיף לראות את שיתוף פעולה, את ספורטאים חדורי המוטיבציה, כיף לראות שהצעירים מקבלים ניסיון והבוגרים מלווים ומדריכים וזו הזדמנות נדירות לראות כל כך הרבה הספורטים ישראלים על אותו מזרן ביחד".

הקהל הביתי: "אי אפשר להישאר אדיש לקהל הישראלי. יש לו אנרגיה מחשמלת ובאליפות אירופה זה הרגיש רוח מטורפת במפרשים ומשהו שדוחף עוד ועוד המטרה היא להתרכז באסטרטגיית הקרב והטכניקות ולנסות לרתום את האנרגיה למקום חיובי. המתחרים מהעולם. הם מבינים שהדברים לא כמו שהם ראו ושמעו וזה פותח להם את העיניים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי