מוקי זכה במדליית כסף בגרנד סלאם פריז, פלצ'יק בארד

נבחרת הג'ודו
נבחרת הג'ודו | צילום: איגוד הג'ודו

הג'ודאי במשקל עד 81 ק"ג נכנע בגמר לגרמני שניצח אותו גם בשמינית גמר אליפות העולם, מולאי האיראני הודיע על פציעה כדי להימנע ממפגש מול הישראלי. ששון היה קרוב לזכות גם הוא, אך נכנע בקרב על הארד

(גודל טקסט)

היום השני של גרנד סלאם פריז נפתח היום (ראשון) בצורה טובה מאוד לנבחרת הגברים, כשכל ארבעת המתחרים – שגיא מוקי (81 ק"ג), לי קוכמן (90 ק"ג), פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) ואורי ששון (+100 ק"ג) – הגיעו אל שלב חצי הגמר אחרי רצף ניצחונות מרשים. משם, זה כבר פחות הצליח.

מי שכן הצליח ושמר על עקביות היה שגיא מוקי, שעלה לגמר עם איפון קליל. בקרב על הזהב הוא פגש את דומיניק ראסל הגרמני, שהדיח את הישראלי השנה בשמינית גמר אליפות העולם. מוקי פתח בווזארי מהיר ולאחר מכן הצליח לעלות על הלוח איפון, אלא ששופט הטלוויזיה עצר את הקרב כשהישראלי כבר חגג. בג'ודו שיפוט הטלוויזיה קיים הרבה לפני עידן ה-VAR בכדורגל והקרב נמשך כשמוקי כאמור ביתרון ווזארי, אך הגרמני הצליח להפילו באיפון. מוקי נראה לרגע כלא מאמין, אך בסופו של דבר עלה על הפודיום עם מדליית הכסף.

באותו המשקל, אלוף העולם סעיד מולאי הבין שהוא עתיד להיפגש עם מוקי ונפצע, לכאורה, ברבע הגמר. בבית הניחומים ולאחר מכן בקרב על הארד, הוא נלחם, אך בסיום הקרב, בו אגב ניצח, ירד מדדה מהמזרן לקול תשואות הקהל הצרפתי. הוא לא עלה לפודיום לקבלת המדליה והתמונה המסורתית, בין היתר עם מוקי.


מדליה נוספת לרזומה. שגיא מוקי (עדי אבישי)

עוד בפריז, לי קוכמן מצטרף אל דניאל בן דוד בקטגוריית ההפתעה של הטורניר. הישראלי בן ה-23 רשם אף הוא הופעה ראשונה בקרב על מדליה בגרנד סלאם, לאחר שהפסיד בחצי הגמר ונשר לקרב על הארד. הוא התחרה נגד כריסטיאן תות' ההונגרי שגבר עליו באיפון וסיים במקום החמישי.

פיטר פלצ'יק היה קרוב להבטיח עליה לגמר, אך ברגע של חוסר ריכוז ועל אף יתרון ווזארי, מצא את עצמו הישראלי מפסיד בריתוק בחצי הגמר לארון וולף היפני. בקרב על הארד פגש הישראלי את זלאטו קומריץ' הקרואטי, ספג שני עונשים מהירים אך הצליח גם לעלות ווזארי מהיר על לוח הניקוד. בהמשך הוא סגר את הסיפור עם ווזארי נוסף שהעניק לו את מדליית הארד וניקוד יקר בדרך לטוקיו 2020.

אורי ששון, שניסה לשמור על המומנטום אחרי מדליית הזהב בגרנד פרי ת"א, הפסיד בריתוק בחצי הגמר ליריב קוריאני. בקרב על הארד הוא הפסיד באותו המהלך לקוקאורי האזרי, סגן אלוף העולם הנוכחי וסיים במקום החמישי.


אחרי הזהב בישראל, הוא נכנע בקרב על הארד (עדי אבישי)

מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה אמר בסיום: "אין גבולות לרצונות שלי ולנחישות של ספורטאי הנבחרת. כמה רגעים אחרי והפסקה מהיומיים המטורפים האלה אני מתרגש לומר שעשינו היסטוריה. זו קפיצת מדרגה משמעותית לנבחרת ישראל גברים בג'ודו .ההישג הוא חסר תקדים הגענו לתחרות שמונה ספורטאים שמהם שישה התמודדו על מדליה כשחמישה מהם הגיעו לחצי גמר בטורניר הגדול והקשה בעולם גראנד סלאם פריז. אני גאה בנבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי