בתום יומיים בדיסלדורף: הישראלים עדיין ללא מדליה

טל פליקר
טל פליקר | דני מרון

בתום יומיים של קרבות על המזרן בגרנד סלאם דיסלדורף, אחת התחרויות הקשות בסבב, הג'ודו הישראלי עדיין לא עלה על הפודיום בגרמניה

(גודל טקסט)
נבחרת הנשים, שלא השתתפה בגרנד סלאם פריז, שלחה שבע ג'ודאיות. למקום הגבוה מכולן הגיעה שירה ראשוני (48 ק"ג), שניצחה את הסיבובים המוקדמים והעפילה לרבע הגמר, שם צברה שלושה עונשים והפסידה. בבית הניחומים היא ספגה איפון וסיימה במקום השביעי. גפן פרימו, גילי כהן (52 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (57 ק"ג) ניצחו סיבוב אחד כל אחת והפסידו בקרב שלאחר מכן. ענבל שמש (63 ק"ג) וירדן מאירסון (70 ק"ג) הודחו בקרב הראשון שלהן.


נבחרת הגברים, שכזכור זכתה בשלוש מדליות בפריז, שלחה נבחרת מצומצמת של ארבעה ג'ודאים בלבד. טל פליקר (66 ק"ג) ניסה לשוב אל המומנטום שאבד ולזכות בניקוד יקר בקרב בינו לבין ברוך שמאילוב על הכרטיס הבודד לטוקיו 2020. הוא ניצח באיפון בקרב הראשון שלו, אך בסיבוב שאחרי הודח לאחר שצבר שלושה עונשים לחובתו. דניאל בן דוד (60 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון שלו.


טוהר בוטבול (73 ק"ג) ניצח באיפון מהיר את הקרב הראשון שלו, אך לאחר מכן חיכתה לו משוכה קשה במיוחד: האלוף האולימפי שוהיי אונו  היפני. בוטבול לא נרגש מהמעמד מול אונו המנוסה והקרב נמשך כמעט עשר דקות, במהלכו כל מתחרה צבר שני עונשים. בסופו של דבר היפני הטיל את הישראלי בקוקה של פעם, בו למעשה נופל המתחרה על הישבן. משום שניקוד זה בוטל בחוקה כיום, השופטים החשיבו את המהלך כווזארי, ובוטבול נשאר עם המחמאות על רוח הלחימה והודח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי