גרנד פרי יקיטרינבורג: זהב לגילי כהן, ארד לברוך שמאילוב

גילי כהן
גילי כהן | האתר הרשמי

הישג גדול לספורטאית הישראלית בתחרות היוקרתית, המעניקה ניקוד לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020. היא שחזרה את הישגה מבאקו 2016. הספורטאי זכה במדליה אחרי ניצחון על הישראלי טל פליקר

(גודל טקסט)
הישג גדול לגילי כהן, שזכתה היום (שישי) במדליית זהב בגראנד פרי יקיטרינבורג, אחת התחרויות היותר חשובות בסבב הג'ודו. התחרות מעניקה ניקוד עבור השתתפות באולימפיאדת טוקיו 2020. זה הזהב השני של כהן בגראנד סלאם, אחרי הזכייה בבאקו 2016. כהן, המתחרה במשקל עד 52 ק"ג, התגברה בסיבוב השני על הקהל הביתי וניצחה את הרוסייה אליסיה קוזנצוב, סגנית אלופת אירופה מ-2017. לאחר מכן גברה ברבע הגמר על אגטה פרנק הפולנייה ובחצי הגמר על שרלין ואן סינק הבלגית, בקרב שהגיע לניקוד זהב. בגמר ניצחה כהן את אנה פרס מספרד אחרי 52 שניות בלבד.


ברוך שמאילוב זכה במדליית הארד אחרי דרבי ישראלי מול טל פליקר. השניים התמודדו ראש בראש על המקום השלישי בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג. שמאילוב ניצח בקרב אחרי שפליקר צבר שלושה עונשים. פליקר, מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2017, פתח ישירות בסיבוב השני וגבר על יוסט קונוב הקזחי (איפון) וטארו פוג'יסאקה היפני (ניקוד זהב) לפני שהפסיד לקלין לה-בלוש הצרפתי, דבר ששלח אותו למפגש מול שמאילוב על הארד. שמאילוב פתח הוא בסיבוב השני וגבר על המונגולי ארקמביה באטוגוטק בניקוד זהב. רק שברבע הגמר נוצח על ידי הרוסי איסה איזייב ונשר לבית הניחומים, שם גבר על דניאל ג'ין הצרפתי.


מדליסטית הארד מאליפות אירופה בתל אביב, גפן פרימו (עד 52 ק"ג), סיימה שביעית. פרימו ניצחה את הברזילאית אליידיס ולנטים, אבל הפסידה לאחר מכן לאנה פרס הספרדייה ברבע הגמר וליואנה ראמוס הפורטוגלית בבית הניחומים.  במשקל עד 60 ק"ג, דניאל בן דוד הפסיד בסיבוב הראשון באיפון לסקהבת גדזאייב הרוסי. במשקל עד 57 ק"ג, תמנע נלסון לוי הודחה בקרב הראשון מול לדינה דזגרוס הרוסייה. במשקל עד 48 ק"ג, שירה ראשוני כבר הובילה בוואזארי על היפנית תממי ימזיקי, אך הפסידה בסופו של דבר באיפון. באותו משקל, נועה מינצקר, נכנעה בקרב הראשון שלה, בניקוד זהב, לרומנייה מוניקה אונגרונו.


שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים: "גילי מסיימת יום תחרויות מוצלח בראש הפודיום, מדלית זהב בגרנד סלאם זו תוצאה איכותית ומשמעותית מאוד.
התקווה היא בונוס גדול שמתלווה למדלית הזהב ואין יותר טוב מהסיום של קרב הגמר באיפון מושלם.
גילי היא דוגמא חיה של נחישות, מחוייבות ואומץ לב". pic.twitter.com/jKZ7CP2djU

— Stav Ifargan (@StavIfargan) March 15, 2019

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים: "ברוך מסיים עם מדליית הארד וממשיך במומנטום החיובי בו הוא נמצא.
לשמחתי טל פליקר חוזר לעצמו ונראה בכושר טוב יותר מהתחרויות האחרונות שלו.
"אני גאה שיש לנו שני ספורטאים בטופ של הג'ודו העולמי. זה כבוד והם בהחלט מהווים דוגמא למחויבות ומצוינות". pic.twitter.com/Wq9jeHtf5B

— Stav Ifargan (@StavIfargan) March 15, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי