"אני רוצה להביא משהו חדש לעולם ה-MMA"

רז ברינג
רז ברינג | אלבום פרטי

רז ברינג בן ה-21, שנחשב לאחד הלוחמים המבטיחים בישראל, יערוך ב-16 בנובמבר קרב באירוע Bellator 188 בת"א. רגע לפני הקרב המצופה הלוחם הצעיר פותח את הלב בפני צחי בניטה

(גודל טקסט)
ב-16 בנובמבר ארגון "בלאטור" ישוב לישראל זו שנה שנייה ברציפות, כשאירוע Bellator 188 יתקיים בהיכל "מנורה-מבטחים" בתל אביב. רז ברינג בן ה-21 נחשב לאחד הלוחמים הצעירים והמבטיחים ב-MMA בישראל, לאחר שניצח כבר בשנה שעברה ב"בלאטור". הלוחם הישראלי חוזר השנה לכלוב בפעם הראשונה במשקל החדש – 58 קילו, וינסה להוכיח שהוא הלוחם הטוב ביותר בארץ למשקלו.


בראיון בלעדי לאתר ספורט1 וקהילת ה-MMA של ישראל בפייסבוק, ברינג חושף את סיפור חייו, האהבה והקשיים בענף וכיצד מתכונן לקרב בזירה הגדולה.




רז, אתה נחשב לאחד הלוחמים הצעירים והמבטיחים בארץ, כמה לחץ יש עליך להוכיח שזה נכון?
"לפני האירוע הקודם של בלאטור אף אחד לא כל כך הכיר אותי, אחרי הניצחון ב"בלאטור" הגיע גם הקרב בארצות הברית והכל קרה ממש מהר. עכשיו אני מגיע אחרי הפסד, אז יש לחץ להוכיח לעצמי שאני לא עוד לוחם רגיל, אלא לוחם שמביא משהו חדש לעולם ה-MMA. ובנוסף להוכיח אותו דבר גם למשפחה, לחברים ולצופים".


הזכרת את המשפחה והאנשים הקרובים, כמה תמיכה אתה מקבל מהם? המשפחה זורמת עם העסק הזה?
"אבא שלי מגדל אותי לבד מגיל 11, מאז שאמא שלי נפטרה ממחלת הסרטן. אבא שלי הכניס אותי בהתחלה ל-"חוג" הזה בשביל שיהיו לי כלים להגנה עצמית, אבל אני ממש התאהבתי בספורט הזה. אבא שלי כל הזמן אומר לי 'למה אני צריך את כל המכות האלה?' ומנסה לגרום לי לפרוש. למרות הכל הוא תומך ועוזר הכי הרבה, אבל הוא עדיין לא מסוגל לבוא ולראות קרב שלי בלייב, רק אחר כך בטלוויזיה. יש לי שלושה אחים וכולם חולים על אומניות לחימה אז לכל קרב הם מגיעים וצורחים את הנשמה. גם החברה שלי מגיעה לכל קרב ותומכת כמה שאפשר. תמיד עוזרת לי לשמור על אורח חיים בריא. אני מאמין שאני מקבל תמיכה מאוד חזקה מהמשפחה".



רז ברינג. החוג הפך לתשוקה ומקצוע (דובי שימחי)


אתה רק בן 21, אם נכנסים ליוטיוב נראה שאתה מתחרה כבר שנים, ספר מאיפה התחלת באומנויות לחימה?

"התחלתי בגיל 4 בלחימה משולבת ובו זמנית הייתי גם בכדורגל. התאמנתי עד גיל 10 והגעתי לחגורה כתומה בקראטה. עשיתי הפסקה של 3-4 שנים עד שנתקלתי במכון של חזי רכטמן, שם מתמקדים בקרקע ובעמידה. בהתחלה קרקע לא עניין אותי בכלל. באחד האימונים הוא התעקש שאני אגיע, התחלתי גם ג'יו ג'יטסו ברזילאי וממש אהבתי את זה אז המשכתי. עכשיו לאחר שבע שנים של אימונים, אני גם חגורה שחורה של השיטה. אחרי שניצחתי בקרב אחד, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות כל החיים שלי, כי אין דבר שמשתווה לתחושת הניצחון. בנוסף ,אני נלחם בקרב השני שלי בארגון השני בגודלו בעולם, "בלאטור", ועושה את מה שאני הכי אוהב לעשות".


ניצחת יריב לא פשוט ב"בלאטור" בשנה שעברה, איך היה להילחם מול קהל כל כך גדול בהיכל?

"בתור לוחם בארץ אני מאמין שכולם פה יודעים כמה זה קשה. ברוב האירועים הלוחם משלם מכספו כדי להילחם, ואתה נלחם מול 150 איש במקסימום. פתאום אתה קופץ להיכל "מנורה-מבטחים" ונלחם ב"בלאטור". העניין הזה נחשב בעיני לדמיוני. זאת הייתה חוויה מטורפת. ביום הקרב כבר הגעתי להיכל ב-12:00 בצהריים, אתה רואה את ההיכל ריק וכבר שם הלחץ בשמיים. לפני שעליתי לקרב שלי, ג'קי גוש בדיוק ניצח בנוקאאוט ושמעתי את כל הקהל צורח. שם הרגשתי את כל הלחץ המטורף שיש עליי אבל ברגע שהתחיל השיר שלי והתחלתי ללכת לכלוב, הכל התחיל לאט לאט לרדת ופשוט נהניתי מכל רגע. הקרב הזה היה ארוך וקשה אבל היה שווה כל טיפה של זיעה".





בחודש מארס החלטת לצאת לארצות הברית ולעשות קרב, בסופו של דבר הפסדת, מה למדת מזה?

"הקרב הזה היה מאוד קשה. למדתי ממנו שצריך להיות יותר אגרסיבי בקרב, ולנסות לקום לעמידה כל הזמן. לא הגעתי מספיק מוכן לרמה כזאת של היאבקות, אבל זה חלק מהדרך ומשם אני רק יכול לעלות ולצמוח. אני מאמין שמהפסד אתה רק לומד וחוזר הרבה יותר חזק והרבה יותר רעב".




ב"בלאטור" הקרוב אתה צפוי להילחם נגד נדים קבלאן. מה אתה יודע עליו?

"אני יודע שהוא מאמן בצפון ולפי מה שהבנתי זה הקרב הראשון שלו, אז אין לי כל כך מאיפה לחקור. צפוי לי קרב לא קל, אבל כמו תמיד אני בטוח ביכולות שלי ואני לא רואה תרחיש שבו אני מפסיד בקרב הזה. לפי מה שהבנתי הוא יותר חזק בקרקע. אני בטוח ביכולות שלי מאוד, גם בעמידה וגם בקרקע, ואם זה יגיע לקרקע גם שם אני אסיים את הקרב".



רז ברינג. "היה קרב קשה ב'בלאטור' בשנה שעברה" (Bellator, אתר רשמי)


אתה הולך להילחם לראשונה במשקל 58 קילו, איך אתה מתכונן לחיתוך משקל? מהי שגרת האימונים לקראת הקרב?
"עשיתי חיתוכים בעבר, לא למשקל הזה אבל אני לא מאמין שתהיה לי בעיה. אני בינתיים עומד על משקל בסדר ואני בטוח שאחתוך את המשקל בלי בעיה. כל יום אני רץ, עושה אימוני כוח ושומר על תזונה בריאה. אני עובד הרבה על סיבולת ועל שק האיגרוף. כשאני פוגש את המאמן שלי, אנחנו עובדים על תכנית קרב. בעיקר לשמור מרחק וספארינג".


מה עם ספונסרים בארץ? מי האנשים שתומכים בך?
"בינתיים אין לי ספונסרים וזה אף פעם לא קל בארץ. אני מקבל את התמיכה שלי מהמאמנים חזי ולאון רכטמן ואלעד שמואל. אני מקבל עזרה ואהבה מאבא שלי, האחים שלי וחברה שלי".


רז ברינג.
רז ברינג. "עובד הרבה על סיבולת ועל השק איגרוף" (אינגריד מילר,)


יש לך מודל לחיקוי? מתחום ה-MMA או בכלל?
"אבא שלי הוא המודל לחיקוי בגלל כל מה שהוא עבר בחיים ונשאר חזק. הוא מנחה אותי בכל צעד שאני עושה. בתחום ה-MMA אין לי מודל לחיקוי, אני לא רוצה להיות כמו האלוף ההוא או האגדה ההיא, אני רוצה להיות רז ברינג ולהביא באמת משהו חדש לתחום ה-MMA".


המראיין, צחי בניטה, מנהל קהילת UFC & MMA ISRAEL בפייסבוק וחבר פאנל בפודקאסט ה-MMA "עכברי הכלוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי