בפעם הרביעית בקריירה: לואיס המילטון אלוף העולם

לואיס המילטון
לואיס המילטון | AFP

הנהג הבריטי של מרצדס הבטיח את הזכיה בגרנד פרי במקסיקו, והתקרב למועדון של הגדולים באמת

(גודל טקסט)

הישג ענק ללואיס המילטון שזכה הערב (ראשון) בפעם הרביעית בקריירה באליפות סבב הפורמולה 1. הנהג המעוטר הפך לאנגלי הראשון בהיסטוריה שמשיג ארבעה תארים, בדיוק כמו ליריב המר סבסטיאן פטל. בשיא מחזיק מיכאל שומאכר עם שבעה.

המילטון זינק מהמקום השלישי במקסיקו, וכבר בפתיחה התנגש ברכבו של פטל והשניים נאלצו להיכנס לתחנת העצירה בגלל תקר. המילטון ירד למקום ה-20 ולבסוף סיים תשיעי – הדירוג הנמוך ביותר שלו העונה שהיה שווה רק שתי נקודות. פטל הצליח לסיים רביעי אחרי שהיה כבר 19, אבל הניקוד שלו לא הספיק כדי להשאיר לו סיכוי לקראת שני המרוצים האחרונים של העונה. מקס ורשטאפן ההולנדי ניצח עבור רד בול, בעוד ואלטרי בוטאס ממרצדס סיים שני. קימי רייקונן מפרארי הגיע שלישי.

המילטון, שזכה באליפות העולם לראשונה ב-2008 כנהג קבוצת מקלארן ועוד פעמיים עם קבוצתו הנוכחית מרצדס (2014 ו-2015), השיג את התואר הרביעי בעונה הטובה ביותר בקריירה שלו. רק לפני שנה הייתה מערכת היחסים בינו לבין אנשי מרצדס על סף פיצוץ, על רקע המאבק עם חברו לקבוצה ניקו רוזברג שהקדים אותו וסיים כאלוף העולם. אלא שרוזברג פרש לאחר הזכייה ופינה את הבמה לבריטי. המילטון ניצח בתשעה מ-18 המרוצים, רשם 11 פול פוזישנים כדי לשבור את שיא כל הזמנים של שומאכר (אחד מחמישה שיאים חדשים שקבע העונה) והוביל את מרצדס לזכייה נוספת באליפות היצרנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי