"אומרים לי להתאמן בישראל. מה אני אעשה כאן? חמוצים?"

ריכטר. צריך לעכל את הדברים
ריכטר. צריך לעכל את הדברים | צילום: Gettyimages

לקראת אליפות ישראל בשבת, הקלע סרגיי ריכטר מודאג. חובות כספיים מעמידים בסכנה את קיום הענף

(גודל טקסט)
 אליפות ישראל לקליעה ברובה אויר אולימפי תתקיים בשבת תחת צל כבד על כל הפעילות הספורטיבית במטווח האולימפי שבהרצליה ועל הענף כולו. היעדרותו של הענף מרשימת הענפים המועדפים, כמו עוד ענפים אולימפיים רבים, דרדרה את מצבה הכספי של ההתאחדות הישראלית עד כדי כך שלא ניתן לעמוד בחוב הענק עבור השכירות במטווח, שם נערכות התחרויות ושם פעיל משרד ההתאחדות הקטן. 


סרגיי ריכטר, אחרי שתי אולימפיאדות רצופות ואחרי ההופעה בגמר הגביע העולמי במינכן השבוע, מודאג מאוד: "אני רוצה להציג בשבת בהרצליה את אותה רמה בה יריתי במינכן, אני בכושר טוב, אבל מצבו של כל הענף מעיב על הכל. עשו מהמטווח האולימפי של ישראל עסק שנועד לגלגל רווחים, אבל שכחו את הספורט התחרותי האולימפי. אני מקווה שהספורט ינצח לבסוף, אבל אם זה לא יקרה זה נורא עצוב. עוד צעד לכוון הקבר של הענף".



ריכטר, שמתאמן ברוסיה אצל מאמנו האישי, יבגני אלייניקוב, ייצא אחרי אליפות ישראל אל תחרות סבב הגביע העולמי באזרבייג'אן כשיש לו כבר שני גמרים ברובה אויר השנה, שניהם במינכן (הראשון היה בחורף), וכשהוא עדיין מדורג בטופ 10 העולמי כבר 8 שנים ברציפות. 


לתחרות הרובה 3 מצבים יש לו רובה חדש והוא מקבל תמיכה מהוועד האולימפי ומשרד הספורט, אבל חבריו הצעירים בנבחרת, כדוגמת טל אנגלר בת ה-18, שניפצה שני שיאי בוגרות במינכן השבוע, נמצאים באי ודאות.


ריכטר: "חבל. בזכות ענף הקליעה הוקם המטווח האולימפי, שהוא הר הבית של הענף ועכשו זורקים החוצה את הר הבית. ועוד אומרים לי לבוא ולהתאמן בישראל. אם אני אבוא אז מה אני אעשה כאן? חמוצים"?

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי