MMA: נתן לוי בדרך לכבוש את ארצות הברית. ראיון מיוחד

נתן לוי
נתן לוי | אלבום פרטי

הלוחם הישראלי הצעיר יכנס הלילה בלאס וגאס לזירת האוקטגון האימתנית מול יריב קשוח, וסיפק הצהרה לספורט1: "הרבה ארגונים גדולים מחזרים אחרי כדי שאחתום אצלם"

(גודל טקסט)
לוחם ה-MMA הישראלי, נתן לוי, יערוך הלילה (בין שבת לראשון, 4:00) את הקרב הרביעי בקריירה, כשמאזנו עומד על 0:3. לוי ילחם באולם "תומאס אנד מאק סנטר" שבלאס וגאס, במסגרת ארגון ה-MMA המקומי, TUFF-N-UFF, שיעלה אירוע גרנדיוזי מול 18 אלף אוהדים נלהבים. הלוחם הישראלי יתמודד מול ג'ף מלור, בקטגוריית משקל נוצה (עד 66 ק"ג). 


לוי נחשב לאחד מלוחמי MMA הישראלים בעל פוטנציאל עצום להצליח מחוץ לגבולות המדינה. מגיל צעיר מאוד הלוחם בן ה-25 נמשך לאומנויות לחימה: "התאהבתי בענף בגלל סרטי ברוס לי, וידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות עם החיים שלי", ולכן הצליח להגיע למעמד של בעל חגורה שחורה בקונג פו, חגורה שחורה דאן 3 בקראטה ואחד המדריכים הבכירים בארץ, אלוף ישראל בג'יו ג'יטסו ברזילאי ולפני מספר שבועות זכה באליפות לאס וגאס בג'יו ג'יטסו. 



הקרב האחרון של הלוחם הישראלי היה בדצמבר 2016, תחת ארגון HFC שבמדינת אלינוי, ארצות הברית. היריב של לוי נחשב "כוכב מקומי" קשוח במגרש הביתי שלו, והיה בעל ותק בזירה: "התכנון לקרב היה שאשאר בטווח רחוק ממנו, ולהפתיע אותו עם בעיטות הקראטה שלי. בדקה הראשונה של הקרב הצלחתי לפגוע בו עם בעיטה מדויקת במלוא העוצמה בפנים. כשהבעיטה פגעה, כל האולם השתתק וחיכה לראות אותו צונח למזרן, אבל הוא פשוט ניער את הראש והמשיך להתקדם", מספר הלוחם הישראלי. "זה היה הרגע שהבנתי למה הוא נחשב ללוחם כל כך קשוח. למרות זאת, סיימתי כל סיבוב כשידי על העליונה. לאחר שלושה סיבובים מלאים, ניצחתי בהחלטת שופטים אחידה, כל הקהל היה על הרגליים ולכן נבחרנו "קרב הערב". 


"זה היה הקרב הקשה ביותר שהיה לי עד כה", מצהיר לוי, ומשחזר את התחושות שהניעו אותו עד לניצחון: "תוך כדי הקרב הגעתי לרמות קיצוניות של תשישות, ובכל הפסקה בין הסיבובים הזכרתי לעצמי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים. זה החלום שלי. זה נתן לי כוחות עצומים, ואיתם המשכתי וניצחתי. בעקבות האתגר העצום הזה, גיליתי בתוכי את היכולת לדחוף קדימה בכל מצב ולהישאר חזק מנטלית גם כשהגוף כבר גמור. תחושת הניצחון הייתה מתוקה ומשמעותית, כי נלחמתי מחוץ לאזור הנוחות שלי והתקדמתי עוד שלב לעבר המטרות שלי". 


נתן לוי.
נתן לוי. "היריב בחור צעיר וקשוח" (אלבום פרטי)


סצנת ה-MMA התפתחה מאוד בישראל בשנים האחרונות, ולוי, שנחשב לדור העתיד, יודע להעריך את האבות המייסדים של הענף בארץ: "אני מתאמן ומאמן במכון של רועי פריינטה בהרצליה. רועי הוא אחד מחלוצי ה-MMAבישראל. רמת האימון אצלו מאוד גבוהה, ומשתווה למה שאני מכיר מהאימונים בחו"ל". לחיים גוזלי, שיתמודד ב-24 ביוני במדיסון סקוור גארדן בבלאטור 180, פירגן לוי: "חיים תרם לצמיחה הזו כשהענף היה עוד בחיתולים, וגם כיום הוא ממשיך להילחם ולייצג את המדינה בכבוד. הקרב הקרוב שלו הוא מול לוחם בעל שם אגדי, במיקום מכובד מאוד, שראה הרבה קרבות היסטוריים. אין ספק שחיים פורץ גבולות ללוחמים כמוני, ואני מאחל לו המון הצלחה בקרב הקרוב".


למרות צמיחת הענף בישראל, עדיין הספורטאים נאלצים לדאוג לעצמם בלא מעט מהמקרים מבחינה כלכלית, דבר היוצר לא מעט קשיים בדרך. לוי משתף כיצד הוא מצליח להתנהל: "יש לי מספר ספונסרים, גם מישראל וגם מחו"ל, שללא ספק עוזרים לי מאוד להגיע מוכן ומפוקס לקרבות שלי. כל ספונסר עוזר בדרכו שלו, אני מאוד מעריך את התמיכה שלהם והאמונה שלהם בי. מעבר לעזרה שלהם, אני מממן בעצמי את כל מחנה האימונים ומה שנכלל בו בעזרת ההדרכות והאימונים בישראל, ותמיד אשמח לעוד תמיכה".


נתן לוי.
נתן לוי. "הפתעתי אותו עם בעיטות הקראטה שלי" (אלבום פרטי)


אחרי הניצחון הנהדר בחודש דצמבר האחרון, חזר הלוחם לישראל לתקופה קצרה, שוב המריא לארצות הברית והחל במחנה אימונים לקראת הקרב ב-TUFF-N-UFF: "מחנה האימונים הוא התמסרות טוטאלית בעצמי, ללא הסחות דעת. אני הולך לישון מוקדם כדי לתת לגוף להתאושש, קם מוקדם לאימון, מקפיד על תפריט תזונה מאוד ספציפי, שנועד לתמוך באימונים ובירידה במשקל לקראת הקרב. מחנה האימונים לקרב הנוכחי היה אינטנסיבי מאוד, וכלל שש שעות של אימונים ביום. תכנית האימונים התמקדה בהגנה מהפלות, עבודת קרקע ואסטרטגיית קרב שתתאים לסגנון העבודה של היריב. אני מרגיש בשיא הכוח, סיבולת וטכניקה, ומאוד בטוח בעצמי".


על יריבו האמריקאי, ג'ף מלור, סיפר הלוחם: "הוא בחור אמריקאי צעיר וקשוח, עם הרבה ניסיון תחרותי. הוא הפסיד את קרב הMMA- הראשון שלו, אבל מאז ניצח את כל הקרבות בהכנעה בדקה הראשונה של הסיבוב הראשון או השני. אני לומד מזה שהוא מתחיל את הסיבובים בצורה אגרסיבית, ומבזבז הרבה אנרגיה כדי לסיים את הקרב מהר. מולי לא יהיו לו חיים קלים. כשהוא לא יצליח לסיים את הקרב בהתחלה, כמו שהוא רגיל, אני מאמין שהוא יהיה יותר נואש ויעשה טעויות".


 

Hold on to your butts! It's going down on Saturday! Watch me fight live on Natan-Levy.com/en/live Link in bio #PackTheMack @Tuffnuff @bigwoodmma702 @SyndicateMMA

A post shared by Natan Levy (@natan_levy) on


זהו הקרב השני של לוי בארגון TUFF-N-UFF, ונראה שהוא מרגיש בבית בלאס וגאס: "כרגע אני פועל באפיקים שונים כדי להשיג אישור עבודה קבוע בארצות הברית, שהיא  בירת ה-MMAבעולם. הרבה ארגונים גדולים מחזרים אחרי כדי שאחתום אצלם, אבל אני רוצה קודם כל לזכות באליפות בארגון הנוכחי שבו אני מתחרה. אני דוחף כבר תקופה לקרב מול האלוף של הארגון, ומאמין שאם אנצח את הקרב הקרוב אקבל את ההזדמנות להילחם על התואר. לאחר מכן, אני פתוח להילחם בכל מקום, ולהגיע לאן שהקריירה שלי תיקח אותי".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי