הסכום הנדרש להכשיר ספורטאי למשחקים האולימפיים – 4 מיליון שקלים

הוועד האולימפי
הוועד האולימפי | באדיבות הוועד האולימפי

כך נמסר ביום האולימפי הבינלאומי במכללת וינגייט, בהשתתפות מומחים מישראל ומחו"ל

(גודל טקסט)
 היום האולימפי הבינלאומי השנתי המסורתי נערך היום (חמישי) במכללה האקדמית בוינגייט בשיתוף עם הוועד האולימפי בישראל ואוניברסיטת בן גוריון בנגב. 


במהלך האירוע צוין שיש להשקיע בספורטאי ישראלי על מנת שיגיע למשחקים האולימפיים לפחות כארבעה מיליון שקלים במשך ארבע השנים, בהן הוא מתכונן לאירוע השיא בחייו הספורטיביים. 


מומחים ישראלים ואורחים מחו"ל מעולמות הספורט והאקדמיה דנו במהלך היום האולימפי, אותו פתח יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, בשאלת ערכה של מדליה אולימפית. כמה עולה למדינת ישראל להביא ספורטאי למשחקים האולימפיים ומה היא החשיבות של הישג זה. במסגרת פאנל כלכלי שנערך במהלך היום עלה כי עלות שנתית של ספורטאי שמגיע למשחקים האולימפיים מוערכת בכמיליון שקלים לשנה בממוצע. 


ברוריה ביגמן מנהלת השיווק ודוברת הוועד האולימפי בישראל, אמרה: "מחזור אולימפי נמשך ארבע שנים והסכום המושקע בספורטאי שמגיע למשחקים אולימפיים הוא כארבעה מיליון שקלים בממוצע. בתוך העלות הזו אנו מחשבים את התחרויות הבינלאומיות בהן משתתף  הספורטאי, את השכר השנתי של המאמנים והצוותים המקצועיים כולל המעטפת הרפואית, שימוש במתקני ספורט, מלגות על הישגים רכישת ציוד ופרמטרים נוספים". 


פרופ' רוני לידור נשיא המכללה האקדמית בוינגייט, אמר: "זכייה במדליה אולימפית משפיעה על המוטיבציה של ילדים צעירים לעסוק בספורט. יש פער עצום בהתנהלות מנהלי ואנשי הספורט כיום לבין ההתנהלות שלהם בעבר. ניתן לראות שיפור עצום בתחום זה. אני מזהה המון ניצנים חיוביים בספורט באולימפי בישראל שינבטו בקרוב". 


דודו מלכא, סגן ראש מנהל הספורט, אמר: "יש לאיגודים השונים בישראל תוכניות ספציפיות ואפקטיביות. התקציב המצטבר של התוכניות הללו הוא 75 מיליון שקלים לשני המשחקים האולימפיים הבאים.  מדובר בסכום משמעותי לכל הדעות".

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי