ניצול אולימפיאדת מינכן, טוביה סוקולסקי, הלך לעולמו

טוביה סוקולסקי ז"ל
טוביה סוקולסקי ז"ל | אלבום פרטי

המנוח היה אלוף פולין בהרמת משקולות, זכה במכביה ואימן את הנבחרת. בבוקר ה-5 בספטמבר שבר את החלון בחדרו וחייו ניצלו. הלוויתו תתקיים ביום שני ב-18:00 בתל רגב

(גודל טקסט)

ניצול אולימפיאדת מינכן, טוביה סוקולסקי, גדול מאמני ענף המשקולות בישראל בכל הזמנים, נפטר היום (ראשון) ממחלה. בן 75 היה במותו והשאיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הלוויתו תצא מחר (שני) בשעה 18:00 מבית הקברות תל רגב.

 סוקולסקי נולד ב-1942 בגטו לבוב. מרבית משפחתו נספתה אבל הוא שרד. בגיל 16 זכה באליפות פולין בהרמת משקולות לנוער במשקל עד 56 ק"ג וכעבור שנה (1959) עלה לישראל. בגיל 20 קבע שיא עולם לגילו בלחיצה במשקל תרנגול (88 ק"ג). סוקולוסקי גם זכה בשתי מדליות זהב במכביה השישית (1961) והשביעית (1965). בשנת 1971 מונה למאמן הנבחרת.

ב-5 בספטמבר 1972 בשעה 04:30 התעורר סוקולסקי מצעקותיו של שופט ההיאבקות יוסף גוטפרוינד, שלא הצליח להחזיק את דלת דירה מספר 1 וצעק לחבריו "צאו החוצה". הוא הגיב במהירות, שבר את החלון וקפץ החוצה. כך ניצלו חייו בעוד 11 ספורטאים ומאמנים נרצחו במתקפת הטרור של פת"ח.


סוקולוסקי ז"ל. העמיד דורות של משקולנים (אלבום פרטי)

לאחר שנים של אימון הנבחרת, עבר לאמן את קבוצת מכבי חיפה בהרמת משקולות ובמקביל שפט בתחרויות בינלאומיות עד לפרישתו בשנות ה-90.

סוקולסקי ייזכר כמאמן מקצועי שהעמיד דורות של משקולנים וכאוהב ספורט מושבע על ענפיו השונים. יהי זכרו ברוך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי