המכביה ה-20: דני פרידמן עלה לגמר מקצה החתירה

דני פרידמן. מרכז דניאל לחתירה
דני פרידמן. מרכז דניאל לחתירה | יח"צ

החותר הישראלי הבכיר סיים במקום הראשון את התחרות בסירת יחיד ויתמודד בגמר ביום חמישי מול פרולוב רוסטיסלב. זהב לגמבורג במשחה 100 מטר גב, הישגים נאים לישראל בהתעמלות מכשירים

(גודל טקסט)
יום המשחקים השביעי במכביה ה-20 החל היום (שלישי) ברגל ימין עבור ישראל.


החותר הישראלי הבכיר, דני פרידמן (29), עלה לגמר תחרויות החתירה, כשחצה את קו גמר 1,500 המטרים במקום הראשון במקצה המוקדמות בסירת יחיד. הגמר יתקיים ביום חמישי ב-8:00 בבוקר ויתמודד מולו פרולוב רוסטיסלב הרוסי. לאחר הניצחון אמר פרידמן: "זו גאווה גדולה לייצג את ישראל, ואלחם ביום חמישי על הזהב". בקטגוריית הסירה הזוגית נשים זכתה ארה"ב במדליית זהב וארד (שתי קבוצות שונות), בעוד נבחרת ישראל סיימה עם הכסף. 


דני פרידמן.מקצה נהדר לחותר הישראלי (אולג גונורובסקי, מרכז דניאל לחתירה)
דני פרידמן. מקצה נהדר לחותר (אולג גונורובסקי, מרכז דניאל לחתירה)


בכדורסל גברה ישראל על אוסטרליה 65:80 במסגרת בית ב, והיא מדורגת כעת במקום השני אחרי ארגנטינה. עמית עבו מקבוצת הנוער של מכבי תל אביב הצטיין וקלע 24 נקודות. 


בבריכה בוינגייט, דוד גמבורג זכה במדליית הזהב ב-100 מטר גב הודות ל-54.96 שניות בגמר. יהונתן קופלב, שזכה באליפות אירופה ב-2012 ורשם את תוצאת השנה בעולם אשתקד ב-50 מטר גב, סיים רק במקום השלישי עם 56.57 שניות, כאשר דוד פרידלנדר שסיים שני הקדים אותו ב-7 מאיות.


שיא שנשבר שייך לאמריקאי בי.ג'יי ג'ונסון בן ה-30, שניצח ב-100 מטר חזה עם זמן של 1:01.27 דקות. בנשים, קלי פרטל בת ה-20 מארצות הברית רשמה זמן שיא של 4:18.19 בגמר ה-400 ממטר חופשי נשים ושיא נוסף נשבר על ידי טאסיז'ה קארוסאס, גם היא מארצות הברית, שניצחה ב-100 מטר גב עם זמן של 1:01.94. גם במקצה 4X200 חופשי לנשים נשבר שיא – 8:21.73 דקות קבעו שחייניות ארה"ב לאב גולדמן, קלי פרטל, האלי ברצברג וטאסיה קארוסאס. במשחה התחרו ארה"ב, ישראל, קנדה ואוסטרליה. במשחה 200X4 גברים חופשי נבחרת ישראל קבעה 7:25.98 דקות, שיא מכביה שלא הוכר בעקבות פסילה בהחלפה הראשונה. בשליחים של ישראל התחרו דוד גמבורג, אלכסיי קונבלוב, עופר פרנקל, דניס לוקטב. ארה"ב סיימה ראשונה וזכתה בזהב, אוסטרליה שנייה וקנדה במקום השלישי. בסך הכל 11 שיאים נשברו בבריכה במהלך המכבייה ה-20. 



בהתעמלות מכשירים נערכו הגמרים לנשים ולגברים וגאיה גלעדי זכתה בזהב תרגיל הקורה ובכסף בתרגיל הקפיצות. מי שהקדימה אותה בניקוד בקפיצות וסיימה ראשונה הייתה אופיר נצר בת ה-20, שבגיל 17 העפילה לגמר אליפות אירופה בתרגיל זה. בתחרות הג'וניור רשמה אנדי טוריסקי, אלופת ישראל לילדות, שתי מדליות זהב ושתיים מכסף.


בקראטה בנשים סיימה אלופת ישראל קטיה מיכאלסון כסגנית בקטגוריית הקאטה הפתוחה. בגברים זכה בזהב רמי שמילוב, אלוף ישראל שלוש שנים ברציפות. בקטגוריית המשקל עד 55 ק"ג זכתה בזהב קורל עמוס, שבשנת 2013 זכתה באליפות אירופה בטורקיה.



צילום באדיבות: שוקי אמסטרדמר


בקשתות למרחק של 18 מטר זכו במדליות זהב הלל קליינר ולהגר סבאטי, גם בתחרויות היחידים וגם ביחד בתחרות הזוגות המעורבים.


בבדמינטון, מישה זילברמן, אלוף ישראל, ניצח בתחרות הזוגות המעורבים יחד עם קסניה פוליקרפובה המדורגת 50 בעולם, שעלתה לארץ לפני חודשיים כדי לנסות להתברג במשלחת הישראלית לטוקיו 2020. היא זכתה גם בזהב בתחרות היחידות, בעוד בגברים זכה דניאל צ'סלוב.


בכדורעף גברים נבחרת ברזיל ניצחה 0:3 את צרפת והתבססה במקום הראשון בבית המוקדמות. בשורות הברזילאים משחקים שני האחים מרסלו ופלאביו אלגרטן, הראשון היה חלק מהזכייה במדליית הכסף האולימפית של ברזיל בבייג'ין 2008. ברזיל ניצחה גם בכדורעף חופים נשים את נבחרת ישראל בתוצאה 0:2. נבחרת נוספת של ישראל התמודדה היום מול נבחרת ארה"ב והשיגה ניצחון 0:2.



האחים הברזילאים מככבים. צילום באדיבות: תמרה שיפר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי