ארבעה שיאי מכביה ועוד שיא ישראלי ביום עמוס במיוחד

שחיה
שחיה | איגוד השחייה

בריכת השחיה חזתה היום (רביעי) בכמה הישגים מרשימים. וגם: הסיפור היפה של האחים התאומים שזכו במדליות זהב בהיאבקות

(גודל טקסט)

עוד ארבעה שיאי מכביה ושיא ישראלי נקבעו בבריכת השחייה: קלי פרטל האמריקאית, שרשמה אתמול שיא מכביה ב-400 מטרים חופשי, עשתה זאת שוב במשחה 200 מטרים מעורב אישי עם זמן של 2:15.03. הכוכב של התחרויות, האלוף האולימפי אנתוני ארווין, ניצח במשחה ל-50 מטרים חופשי, והפך לשחיין המהיר ביותר במכביה עם זמן של 22.05 שניות. דוד גמבורג סיים שני עם 22.94 שניות.


השיא השלישי שייך לג'אד הווארד האמריקאי, שסיים את משחה ה-200 מעורב אישי בזמן של 2:02.83. השיא הרביעי שנשבר היה במשחה השליחים 100X4, בו נבחרת הנשים של ארה"ב רשמה זמן של 4:10.77 דק'. נבחרת ישראל סיימה שנייה עם שיא ישראלי, 4:11.67 (במשחה השתתפו שחר מנחם, עמית עברי, קרן זיבנר ואור טמיר).
 

תחרויות האתלטיקה העלו הערב הילוך, באיצטדיון החדש בגבעת רם, כאשר בריצת 110 מטרים משוכות ניצח איתמר פיילר עם 14.25 שניות (שיא אישי) ותוצאה שלישית בכל הזמנים במכביה. גם אלינה דרוזדוב קבעה שיא אישי כשניצחה ב-100 ממטרים משוכות עם 13.92 שניות.


בכדורגל, בקטגוריה הפתוחה, נבחרת ישראל העפילה לאחר שניצחה את נבחרת ארגנטינה בפנדלים (1:1 בסיום המשחק), והיא תפגוש את ארה"ב שניצחה 2:4 את אורוגוואי. מקסיקו גם כן העפילה אחרי ניצחון בפנדלים נגד צרפת (0:0 בסיום), והיא תשחק מול אנגליה שגברה 1:2 על ברזיל. בהוקי קרח הבטיחה קנדה כמעט סופית את עלייתה לגמר במוצאי שבת (21:00 בהיכל פיס ארנה) לאחר ניצחון 2:16 על נבחרת ישראל, שתסיים ככל הנראה במקום הרביעי ותתמודד על מדליית הארד. בהוקי שדה שתי נבחרות ישראל הודחו בחצי הגמר. נבחרת הנשים הפסידה 3:0 לארגנטינה, בעוד הגברים 5:0 להולנד. חצאי הגמר הנוספים יתקיימו בהמשך הלילה.


האחים איליה ואנדריי צריוק

האחים איליה ואנדריי צריוק


באולם מטרווסט ברעננה התקיימו משחקי הטניס שולחן. ביחידות זכתה בזהב קטרינה מיכאילובה מגרמניה (שמשחקת בבונדסליגה בארצה). בגמר היא ניצחה את כרמית דור הישראלית המוכשרת. קטרינה, שזכתה בשנה שעברה באליפות מחוזית בגרמניה, השלימה דאבל כשזכתה יחד עם אחותה הצעירה ליסה במדליית הזהב בזוגות לאחר ניצחון על נלי שויפר ושלי גלמן מישראל. בגברים ניצח בגמר מיכאל טאובר, בעבר אלוף ישראל עד גיל 21, את מתן סימון.


בהיאבקות, בסגנון יווני-רומי, התאומים איליה ואנדריי צריוק, בני 24, זכו במדליות זהב, כל אחד בקטגוריית המשקל שלו. שניהם נולדו באוקראינה ועלו לארץ בגיל 4, ובגיל 9 הלכו בעקבות אחיהם הגדול ולדימיר שהיה מתאבק. איליה, שגם היה אלוף המכביה הקודמת עד 60 ק"ג, הגיע הפעם לקטגוריית 66 ק"ג ושמר על התואר שלו. האח השני, אנדריי, אשתקד זכה במקום השלישי באליפות אירופה עד גיל 23.


בכדורעף גברים קיבלנו קרב על ראשות בית המוקדמות בין ישראל לברזיל, משחק שהסתיים בניצחון ברזילאי 3:2. בכדוריד ניצחה ישראל את צרפת 41:19 והעפילה לגמר עם מאזן מושלם בבית. בגמר (שישי, 16:00) היא תפגוש את ברזיל, שניצחה היום את ארגנטינה 25:29. גם נבחרות הנשים של ישראל השיגו תוצאות יפות. נבחרת הכדורסל ניצחה את רוסיה 38:90, בכדורעף ישראל ניצחה את אוקראינה 0:3, ובכדורמים את ארה"ב 5:13.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי