בריצתה הראשונה באולם: שיא ישראלי לאדווה כהן

אדווה כהן
אדווה כהן | אתר רשמי

האצנית ניפצה את השיא משנת 1980 בריצת 3,000 מטרים באולם כשקבעה 9:29.04 דקות באיווה, ארצות הברית. אורי זיסמן שיפר את שיאו בקפיצה במוט וקבע קריטריון לאליפות אירופה לקדטים

(גודל טקסט)

לילה מוצלח לאתלטים ולאתלטיות הישראלים בחו"ל. באייווה, ארה"ב, ניצחה אדווה כהן מלידר ירושלים בריצת 3,000 מטרים באולם במסגרת תחרות ההזמנה הוק-איי, בתוצאה 9:29.04 דקות ובכך שיפרה בכ-10 שניות את השיא הישראלי לנשים באולם, שעמד על 9:39.7 דקות ונקבע בשנת 1980 על ידי זהבה שמואלי בפאריס. מדובר בשיא נדיר במיוחד גם לאור העובדה שהייתה זו ריצתה הראשונה בקריירה במסול באולם.

מאז סיום עונת מרוצי השדה, אדווה לא נכנסה לאימון באולם ולו פעם אחת. את כל אימוניה עשתה באצטדיון בקור מקפיא שהגיע לעתים ל-14 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. וכך, בתחרות הראשונה שלה באולם, ולמעשה בריצתה הראשונה באולם, כהן קובעת את התוצאה החמישית בטיבה במרחק זה.

עוד הלילה, ברינו שבנבאדה השתתפו קופצי המוט הישראלים הצעירים בתחרות ה-UCS Spirit. את התוצאה המרשימה ביותר השיג אורי זיסמן ממכבי תל-אביב שעבר 4.58 מ', שיפר את שיאו האישי ב-23 ס"מ וקבע את הקריטריון לאליפות אירופה לקדטים, ובתוך כך, גם את הקריטריונים לאליפות הבלקן לקדטים.

זואי קציר, אף היא ממכבי ת"א, קבעה 3.23 מ' ושיפרה את שיאה האישי ב-13 ס"מ. רועי קסטנבאום מלידר ירושלים סיים את התחרות עם 4.60 מ', מקסים גולדובסקי ממכבי ת"א עם 4.40 מ', שרון גרינברג מלידר עם 3.55 מ' וגלי מאי מלידר עם 2.85 מ'. מעבר לתחרות חוו הקופצים חוויה של פעם בחיים עם תחרות בסדר גודל שרק האמריקנים יודעים, וכנראה יכולים, לארגן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי