הנבחרת האולימפית החלה לעבוד עם אנג'לו מאצוני האיטלקי

אנג'לו מאצוני
אנג'לו מאצוני | אתר רשמי

מי שנחשב לאחד מאנשי המקצוע הבכירים בענף, מדליסט זהב אולימפי כסייף וכמאמן, ידריך בווינגייט עד סוף השבוע ועשוי לאחר מכן להתמנות כמעין מאמן-על של הענף בישראל: "אפשרי להגיע לטוקיו"

(גודל טקסט)

הסגל האולימפי של הסיוף החל היום (שלישי) מחנה אימון בהדרכת אחד מאנשי המקצוע הבכירים בעולם הדקר, אנג'לו מאצוני מאיטליה, מדליסט זהב אולימפי, עולמי ואירופי, הן כסייף והן כמאמן. מאצוני ידריך בווינגייט עד סוף השבוע את סייפות וסייפי הנבחרות הבוגרות והצעירות בצוותא עם מאמני הנבחרת, אוהד בלוה (גברים) ודורון לויט (נשים) – והוא עשוי לשמש גם בעתיד כמעין מאמן-על של הענף.

מאצוני סייף בשש אולימפיאדות וגרף פעמיים את הזהב ביחד עם נבחרת איטליה באטלנטה 96 ובסידני 2000. כמאמן הוא שותף לזהב האיטלקי האינדיבידואלי בבייג'ין 2008 ולארד של נבחרת הנשים של רוסיה בריו 2016, כשבתווך הוא אימן את שווייץ.

נבחרת דקר הגברים של ישראל (13 בעולם) עובדת במסגרת פרויקט לאומי של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי ואיגוד הסיוף לטוקיו 2020. נבחרת הנערות (8 בעולם) משתייכת לסגל האולימפי הצעיר והיא מתכווננת אל משחקי פריז 2024. הקריטריון הוא קבוצתי, אולם בנוסף, בשנה האולימפית ישנה תחרות יבשתית של ההזדמנות האחרונה לסייפים בודדים אשר נבחרתם לא זכתה בכרטיס האולימפי הקבוצתי.

מאצוני, שכבר מכיר את בכירי הסגל הישראלי מתחרויות בינלאומיות, אמר בסיום האימון הראשון היום: "יש פוטנציאל לנבחרת ישראל. אני מכיר את הסייפים שלכם ומה שדרוש להם כדי להעפיל לטוקיו 2020 זו עליית שלב אחד ברמתם. לא קל להיאבק על מקום במשחקים האולימפיים דרך אירופה, אבל זה עדיין אפשרי. בתחרות האישית זה עניין של יום אחד ספציפי בו יש להתעלות".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי