לראשונה בתולדותיה: נבחרת הנשים בכדורמים העפילה ליורו

נבחרת ישראל בכדורמים
נבחרת ישראל בכדורמים | יח"צ

אחרי 10:14 במשחק הראשון בארץ בפלייאוף ההצלבה, ניצחו הישראליות 9:11 בפורטוגל ויהיו בין 12 הגדולות ביולי בברצלונה. יו"ר האיגוד: הכדורמים עלה על המפה

(גודל טקסט)
 צעד גדול נרשם היום בהתקדמות הפרויקט הלאומי לכדורמים נשים כשהנבחרת ניצחה בפורטוגל והעפילה לראשונה לאליפות אירופה, אל 12 הגדולות של היבשת, שייפגשו בחודש יולי הקרוב בברצלונה, ביורו 2018.


ישראל ניצחה 9-11 והיא הובילה  לאורך המשחק (3-4, 3-4, 2-2, 1-1) בעיר אויראס ולאחר שניצחה בווינגייט 10-14 לפני שבועיים במפגש הראשון של פלייאוף ההצלבה. זו הייתה הפעם הראשונה בה עולה ישראל מהמוקדמות אל ההצלבה  וכעת הושלם המהלך ההיסטורי בהעפלה אל היורו עצמו. הקפטנית שונית סטרוגו הצטיינה היום עם 5 שערים, ליאור בן דוד ומריה דסיוס 2, הילה פוטוריאן וענבר ברנע 1.




המאמן היווני דמיטריס מברוטאס, שעובד עם הנבחרת פחות משנה וחצי ואחראי על הפרויקט המשותף למשרד הספורט, הוועד האולימפי ואיגוד הכדורמים אמר: "התכוננו טוב למשחק, שהיה שונה מהמשחק בישראל. הבנות נתנו יותר מ-100 אחוז מעצמן. הן ראויות להיות בין 12 הנבחרות הראשונות באירופה. משם הלאה? זה כבר תלוי בהגרלה. כיום להיות בין 8 הראשונות זה בלתי אפשרי עדיין אבל כל מיקום בין 8 ל-12 אפשרי. איגוד הכדורמים וכל הענף התגייס למשימה ונתן תמיכה אדירה לנבחרת. אני מאוד מרוצה היום וגאה בשחקניות".



בנות הנבחרת הישראלית ליד הבריכה בפורטוגל (באדיבות איגוד הכדורמים)


שונית סטרוגו, הקפטנית סיכמה: "היינו מרוכזות ולא שמענו בכלל את הקהל המקומי שעודד. אנחנו מאוד שמחות היום ומרגישות נהדר לאחר שעבדנו קשה מאוד. היה לחץ גדול לפני המשחק אבל הצלחנו לעשות מה שביקשו מאיתנו".


יו"ר האיגוד רויטל גלוסקא כהן: "יש גאווה עצומה מהנבחרת המופלאה הזו ומהדרך שעשתה. זו רק ההתחלה. אנחנו נהנה מההישג ונמשיך לעבוד קשה ולהתחזק לקראת אליפות אירופה. הכדורמים עלה על המפה ואנו נמשיך להוכיח עצמנו עם הצלחות בעזרת התמיכה של משרד הספורט, הוועד האולימפי, אתנה והיחידה לספורט הישגי".


במקביל, באותו שלב בגברים, הפסידה ישראל היום בווינגייט 11-10 לגאורגיה לאחר שהפסידה בטביליסי בשבוע שעבר 12-1. לישראל: גדי הדר, אור קרן, ניתאי כהן ותמיר פריד 2, אלכס שמויסמן ויריב זוננשטרן 1.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי